A+ A A-

Budapest nyugati kapujának is szokták nevezni az M1-M7 autópálya bevezető szakaszát. Innen indulnak, és ide érkeznek a Balatonra utazók, a Bécsbe kiruccanók és a nyugati agglomerációban lakó ingázók. Jó volt itt átutazni, hiszen Osztyapenkó kapitány üdvözölte és búcsúztatta az utazót, akinek szobra egy szépen parkosított terület közepén állt. Rendezett látványt nyújtott nemcsak ez a kis földnyelv, hanem az egész környék. De ez már a múlté, ugyanis nemcsak az Osztyapenkó szobor tűnt el innen, de a rend és a környék egysége is.

Bővebben...

A XX. század elején Magyarországon az élet még nem arról szólt, hogy a hatóság hogyan tud minél több akadályt gördíteni egy-egy polgári kezdeményezés elé, sőt! A mai kor embere talán el sem tudja képzelni, milyen kéréseknek is helyt adott abban az időben a hivatal.

Bővebben...

Sokunknak természetes, hogy a villamos csak úgy siklik a síneken, mintha ez a világ legalapvetőbb dolga lenne, nem is gondolva arra, hogy ezeknek az acélrudaknak mennyire fontos szerepe van a kötöttpályás közlekedésben. A sínpár támasztja alá és vezeti a rajta gördülő járművet és ezen keresztül adja át súlyos tömegét a talajra. Akárcsak az autónak az alatta levő út, olyan fontos a villamosnak is a sín, ami ugyancsak folyamatos karbantartásra szorul.

Bővebben...

Nemcsak a pályaudvaroknak, hidaknak, utcáknak és tereknek van története, hanem magának fővárosi közlekedésnek is, ami a kor jellegzetességeivel bír. Gondolták volna, hogy a XX. század elején még a kerékpárosokat súlytották adóval és pályázatot hirdettek, hogy kidolgozzanak egy gyalogos közlekedésre vonatkozó tízparancsolatot?

Bővebben...
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Legolvasottabb

  • 1
  • 2
  • 3
Prev Next

 

© 2012. Opramedia Kft. | Minden jog fenntartva!

Csatlakozz!