Az automobilizmus elterjedésének kezdetén Franciaország volt az újonnan kialakuló iparág legfontosabb tényezője. A gyors fejlődést nagyban segítette, hogy a gallok már akkor is jól fejlett úthálózattal, de legfőképpen zseniális tervezőkkel rendelkeztek.

A gyárak között folyamatosan kialakuló versenyben egyre komolyabb gépek és technológiák születtek meg, de az első világháború előtti időszak fejlesztéseinek csúcspontja vitathatatlanul a Peugeot L45-ös volt.

A Peugeot L45 sikeres 112 lovas négyhengerese.

A Peugeot L45 sikeres 112 lovas négyhengerese.

A korábbi nagy hengerűrtartalmakat már kezdték felváltani a kisebb de hatékonyabb erőforrások, így ez a remek versenygép is egy 3,0 majd később 4,5 literes motort kapott. A négyhengeres, hengerenként négyszelepes benzinmotor teljesítménye 2800-as fordulatnál 112 lóerő volt, és egyben az első versenyautó, melyet már négy tárcsafék lassított.

Sajnos megjelenésének évében kitört az első világháború, és a gyárak leálltak a versenyautók gyártásával, pontosabban legtöbbjüknek át kellett állni a hadiipar kiszolgálására. A Peugeot L45 így a remek eredményei ellenére nem tudott hosszú utat befutni, de sok, a korát jóval meghaladó technikai újítása, és legfőképpen ritkasága miatt rettentő nagy értéket képvisel a gyűjtők körében.

Ez a szépség utoljára még 2017-ben cserélt gazdát, mint a világ egyetlen Grand Prix múlttal rendelkező fennmaradt Peugeot L45-öse. Akkor Bonhams-ház aukcióján 7,2 millió dollárt, azaz több mint kétmilliárd forintot fizetett ki a ma is 160 km/óra feletti végsebességre képes járműért egy gyűjtő.