Ha a Dodge Challenger Shakedown vodka-martini lenne, James Bondnak már egészen biztosan nem ízlene, hiszen mindenki ismeri a 007-es titkos ügynök szokását: felrázva és nem keverve szereti kortyolgatni. A Fiat Chrysler Automobiles (FCA) azonban úgy gondolta bizarr keverék módján összedob egy látványautót, és régi modellből megpróbáltak modern megjelenésűt faragni.

A Dodge Challenger Shakedown hűtőrácsa a régi autóé, de az egyedi látványt adó fényszórók már a 2017-es változat adományai.

A Dodge Challenger Shakedown hűtőrácsa a régi autóé, de az egyedi látványt adó fényszórók már a 2017-es változat adományai.

Ha már James Bonddal kezdtünk és valakinek nem mond semmit a Dodge Challenger, ehhez a típushoz is kapcsolódik egy mostanra már kultikussá lett mozifilm, az 1971-ben bemutatott Vanishing Point, amelyben Barry Newman alakította a semmiben száguldó Kowalskit – ha a név ismerős, igen, ő az a Newman, aki nálunk Petrocelliként, a lakókocsis ügyvédként lett ismert a tévésorozatból.

De vissza az FCA-féle Dodgehoz! A tuning alanyaként a Dodge Challenger 1971-es változatára esett a választás, melynél rögtön trükkel indult az építés, ugyanis egy vázig lecsupaszított új Challengert öltöztettek fel egy régi modell ruhadarabjaival. Minden apró részletre gondos figyelmet fordítottak, például eltüntették a kilincseket, így egyrészt stílusosabb lett a megjelenés, másrészt remekül érvényesül a tiszta lemezfelület és az éles törésű oldalvonal.

A hatalmas gépháztető közepére powerdome került, mert a V8-asnak kell a hely, ráadásul extra levegőhöz is jut a HEMI erőforrás. A hűtőrács a régi autóé, de a LED karikás menetfénnyel egyedi látványt adó fényszórók már a 2017-es Dodge Challenger adományai, ahogy a hátsó lámpák szintén. Az utóbbiakat egyébként alaposan át kellett alakítani, hogy stimmeljenek a régi hátfallal. A matt szürke karosszérián szatén feketék a részletek, a splitter, az apró visszapillantók házai, és a csomagtartó élére erősített hátsó légterelő is.

Az extra díszítést az autó testén hosszában végigfutó vékony piros csíkkal és oldalt, a motorra utaló 392 Mopar felirattal oldották meg. A látványra a felnik teszik fel a koronát. A 9 és fél col szélességű, elöl 19-es, hátul 20-as egyrészes papucsokat eredetileg a SRT Hellcat modellhez adják, de a Dodge Challenger Shakedown tuning változata is remekül mutat velük.

Hátul a 20-as, egyrészes papucsokat eredetileg a SRT Hellcat modellhez adják, de a Dodge Challenger Shakedown tuning változata is remekül mutat velük.

Hátul a 20-as, egyrészes papucsokat eredetileg a SRT Hellcat modellhez adják, de a Dodge Challenger Shakedown tuning változata is remekül mutat velük.

Az autó színével megegyező felnik mögött, frivol villantással hívják fel magukra a figyelmet a lángvörös Brembo fékek. Az olasz specialista nem aprózta el, elöl hat-, hátul négydugattyús pofák harapnak a malomkeréknyi, belső hűtésű tárcsákba – talán felesleges is leírni, hogy ez a szett ugyancsak a Challenger Hellcat szériatartozéka.

Az utastér letisztultsága szemet gyönyörködtető, egyben újabb eklatáns példája annak, hogy a közhelyek igazságtartalma megkérdőjelezhetetlen. Jelen esetben a kevesebb néha több elve érvényesül: a vezető környezetében a vízszintesen elrendezett hat kerek órán, egy-két gombon, a kormányon és a váltókaron kívül nincs semmi.

Az utastér letisztultsága szemet gyönyörködtető a Dodge Challenger Shakedown esetében, ahol a kevés valóbban több.

Az utastér letisztultsága szemet gyönyörködtető a Dodge Challenger Shakedown esetében, ahol a kevés valóbban több.

A dekoráció valódi szénszálas műanyag, az ülések a Dodge Viperből vannak, a kárpitozás puha Katzkin bőr és Alcantara kettőse, a tűzéseknél mindenhol piros cérnával kiemelve. A kormány szintén a Viperé, a váltókar a Hellcatban is szolgál, a védelemről masszív bukócső gondoskodik, ahogy az üzemanyagtank is megfelel a versenyszabályoknak, hiszen a Dodge Challenger Shakedown tuning esetében nem titkoltan a versenyautóktól merítettek ihletet a készítők.

A motornál kizárólag félgömb égésterű, azaz HEMI V8-as jöhetett szóba, így került a fiatalos génekkel megáldott öreg autóba egy 392 köbhüvelykes, azaz kb. 6,4 literes monstrum, amely állítólag csak! 485 lóerős, de remek alap a további tuninghoz. Hogy erre sor fog-e valaha kerülni, nem tudható, mert a Dodge Challenger Shakedown egyedi példány, szériagyártását nem tervezik.