Bár hivatalos magyarországi adatok még nem jelentek meg az új Skoda Kodiaq RS ár kapcsán, külföldi hírügynökségek 40.000 angol font körülire taksálják.

Az bizonyos, hogy az új változat dinamikában bőven túllép a Skoda Kodiaq család többi tagján, melyet külsőségeiben is próbál érvényre juttatni. Széles, háromdimenziós hatást keltő hűtőrácsa, a sportos, feketében tetszelgő tetősínek, ablakkeretek, és a hátsó lökhárító alatt jól érvényesülő két markáns kipufogóvég is mind ezt a célt szolgálják.

Nem lesz olcsó autó itthon sem, de legalább sok extrát, és magas színvonalú kivitelezést is magában foglal a Skoda Kodiaq RS ára.

Nem lesz olcsó autó itthon sem, de legalább sok extrát, és magas színvonalú kivitelezést is magában foglal a Skoda Kodiaq RS ára.

A feltupírozott külsőhöz a cseh gyár az eddigi legerősebb dízel aggregátját építette a Skoda Kodiaq RS kiadásába. A kétliteres motor mintegy 240 lóerős teljesítményt és 500 Nm-es nyomatékot biztosít számunkra, megközelítőleg 7 másodperces gyorsulással.

Mindezek mellé, a Kodiaq 7 személyes változatban is megrendelhető újdonságához papíron 6 literes fogyasztást ígérnek, amit persze nem árt azért némi fenntartással fogadnunk.

A már alapból összkerékhajtással érkező Skoda Kodiaq RS vezetésekor az útviszonyoknak megfelelő üzemmódok közül lehet majd választani, melyhez első ízben kínálja a gyár az új, dinamikus hangerősítési technikáját, amely a választott menetprofil függvényében módosítja, pontosabban erősíti a motor hangját. A modellcsalád eddigi legdinamikusabb tagja a 190 lovas Kodiaq Sport Line 2.0 TDI 4×4-ese volt kicsivel 12 millió alatt, így a tizenötmillió fölé várható Skoda Kodiaq RS ár az új modellt kellőképpen felülpozicionálhatja majd a kínálatban.