A Honda CR-V 2018-ra méretesebb lett, mint a kifutó generáció, és a hosszabb tengelytávnak, illetve a szélesebb kialakításnak köszönhetően nagyobb utazókényelemmel és helykínálattal kecsegtet, olyannyira, hogy a Honda CR-V 2018-tól, történelme során először, már hétszemélyes utastérrel is kapható lesz. – De ez lesz az első európai Honda szabadidő-autó is, amihez hibrid hajtásláncot szintén kínál a márka.

A technológia a Honda által fejlesztett rendszerre épül, és egy Atkinson-ciklusú, kétliteres benzines erőforrást és két villanymotort foglal majd magába. A rendszer nélkülözi a hagyományos váltót, a nyomatékot egy fix áttételű erőátvitel továbbítja, ami egyenletes nyomatékleadással segíti a közlekedést.

A Honda CR-V 2018-as generációja lesz az első olyan Európának szánt szabadidő-autó a márka történetében, amihez már hibrid hajtásláncot is kínálnak a japánok.

A Honda CR-V 2018-as generációja lesz az első olyan Európának szánt szabadidő-autó a márka történetében, amihez már hibrid hajtásláncot is kínálnak a japánok.

Ugyanakkor a Honda CR-V 2018-as 1,5 literes, benzines VTEC TURBO motorját szintén elismerésre méltó teljesítmény és üzemanyag-hatékonyság jellemzi majd, melynek erejét hatfokozatú manuális váltó, vagy extraként rendelhető, lineáris karakterisztikát biztosító CVT egység juttatja a kerekekhez.

A benzines és a hibrid kivitel alapváltozata egyaránt elsőkerék-hajtású, de mindkettő megrendelhető a Honda legújabb összkerekes hajtásláncával is. A Real Time AWD névre keresztelt rendszer pedig a japánok szerint valódi terepképességekkel ruházza fel majd az autót. (Bár manapság, lássuk be, hogy eme tulajdonságát egy-egy modellnek azért igen szabadon értelmezik a gyártók.) Az új Honda CR-V első, 1.5 VTEC TURBO motorral felszerelt példányai 2018 őszén érkeznek a kereskedésekbe, míg a hibrid 2019 elejére várható.