Anno a Seat Ateca bejött a gyártónak. A megjelenése után a spanyolok rögtön elhódították vele a legjobb európai vételnek járó 2017-es Autobest díjat, és az eladások alapján több országban azóta is a legkedveltebb szabadidőjárművek közé tartozik. Így hát szinte tálcán kínálta magát a lehetőség, hogy a tunerek is rámozduljanak. A leingarteni JE Design valódi specialista, hiszen csakis a Volkswagen-csoport termékeivel, vagyis az Audival, Porschével, Seattal, Skodával és a Volkswagennel foglalkozik. A Seat Ateca 4×4 átszabása ugyanakkor nem teljesen egészében a műhely ötlete volt, a németek egy luxemburgi márkakereskedő, a Leweck csapatával együtt dolgoztak a Seat terepjáró kialakításán.

A hatás erősítése végett Seat Ateca 4x4 tetejére LED fénysorokat pakoltak a tunerek.

A hatás erősítése végett Seat Ateca 4×4 tetejére LED fénysorokat pakoltak a tunerek.

Donort választani nem nehéz, mindössze arra kell figyelni, hogy a sportos Seat Ateca FR kivitelek nem építhetők át maradéktalanul, ahogy a 2,0 literes dízelhez is egyedi kipufogó jár. Más megkötés nincs is, de aki valóban szeretné elhagyni az aszfaltot, annak az automata összkerékhajtással szerelt 4Drive kivitelt érdemes átöltöztetnie.

Az átalakításhoz használt Seat Ateca 4×4-es változatából piacoktól függően korábban kétféle benzines és egy dízel volt választható, mindegyik közvetlen befecskendezéses, négyhengeres és turbós. A benzinesek közül az 1,5-ös TSI 150, a 2,0 literes TSI 190 lóerős, a 2,0 literes TDI dízel szintén 150 lóerőt tudott, de amint említettük, az erőforrásokhoz a JE Design nem is nyúlt. A kétliteres dízelt pár éve egy Seat Ateca teszt során már volt szerencsénk kipróbálni, és akkor az remekül szerepelt.

A Seat terepjáró külsejének létrehozásában fontos lépés volt a fényezés, a matt khaki szín, ami valójában nem is festék, hanem jó minőségű karosszériavédő fólia, így az óvja is az eredeti kasztnit is. A további látványról elöl és hátul is utólag felszerelt, ezüstszínű, fémhatású védőelemek gondoskodnak, bár az oldalankénti duplacsöves kipufogó talán kissé túlzás, nem igazán volt szükség erre az izomautós beütésre.

Annál nagyobbat szólnak viszont a sárvédő szélesítések. A műanyag kiegészítők összesen 7 centit dobnak a szélességen (oldalanként 35-35 mm-t), és a fekete elemek remek kontrasztot is képeznek a matt színnel. A tetőre, a szélvédő fölé kiegészítő LED fénysorok kerültek, a hátsó ajtóra pedig egyedi légterelő szárnyat erősítettek.

Szerencsére nem estek túlzásba a Seat terepjáró formájának kialakításakor, és sikerült az jó ízlés határain belül tartani az új elemekkel elért hatást.

Szerencsére nem estek túlzásba a Seat terepjáró formájának kialakításakor, és sikerült az jó ízlés határain belül tartani az új elemekkel elért hatást.

A Seat Ateca 4×4 All Terrain vadításának leghatásosabb kelléke viszont a kerékkészlet. Szó sincs extrém méretű papucsokról, a peres gumis alufelni nem terepre való, ide ballonos abroncsok kellenek. A feketére festett keréktárcsák csak 16 colosak, s ezekre természetesen sárjárásra is alkalmas BFGoodrich All Terrain T/A gumikat húztak. Hogy minden passzoljon, a kerekeket 40 mm-es távtartókkal látták el, így a szélesebb nyomtáv miatt nemcsak stabilabb lett a Seat Ateca 4×4-es kiadása, de a járatokat teljesen kitöltő kerekekkel még jól is néz ki. A hasmagasság 30 mm-rel lett nagyobb, mint a gyári autóké, ebből 20 mm-t a hosszabb rugók tesznek ki, 10 mm-t a normálnál nagyobb átmérőjű kerekek. Hogy utóbbiak miatt ne mutasson téves értékeket a sebességmérő, a JE Design elektronikusai átprogramozták a rendszert.

A belő tér átalakítása most nem volt napirenden, de a megrendelő kérésére itt is tudnak segíteni, hiszen a Seat terepjáró esetében a különféle kárpitokból zavarba hozóan széles a szín- és az anyagválaszték (szövet, hasított bőr, nappa bőr, ezek kombinációja, stb.), ahogy dekorációkból szintén akad jó néhány. Vannak továbbá egyedi szőnyegek, gumitálcák – utóbbi pedig különösen praktikus, ha terepen járva saras bakancsokban kell beülni.

– És hogy mennyibe kerül egy azonnal elvihető Seat Ateca 4×4 ebben a formában? A minőségi tuning általában nem olcsó, a JE Design pedig a TÜV előírásoknak is megfelelő alkatrészekért cirka 15 ezer euró körüli összeget kér, így a felszereléssel együtt közel hatmilliós pluszköltséggel lehet számolni a kereskedői Seat Ateca árlista színvonalához képest. Igaz, ennyiért egy valóban látványos és már terepen is sokkal jobban használható autó gördül ki a műhelyből.