Húsz éve jelent meg a piacon a cseh márka legkisebbje a Fabia, amely ma már a harmadik generációjánál jár. A közelmúltban frissítésen átesett modellcsaládból nálunk az 1.0 TSI motorral szerelt Skoda Fabia Clever felszereltség járt. Mivel Közép-Európában családi autónak is sokan veszik a Fabiát, így nem árt, ha az jól néz ki, és anyunak, apunak egyaránt tetszik. Érdekes módon azonban az előd, a második generáció valahogy mégis divatosabb volt, ez a mostani kicsit olyan mintha baltával faragták volna a sok egyenes vonalát. Jól mutat, de azért nem botoxozták túl, nem mar a szívünkbe azonnal ez a forma.
Elől átalakult a hűtőrács és a fényszórókon is változtattak valamennyit. A búra alatt már kristályokra hasonlít a nappali menetfény, és a Skoda Fabia Clever felszereltség szintjén már LED-es izzókat is kapunk. Kicsit átrajzolták még az első és a hátsó lökhárítót, s a hátsó lámpák is módosultak. Szigorúan csak a kötelező köröket futották a tervezők, semmi extra, és ha nem is szebbnek, de azért valamivel mégiscsak frissebbnek hat most a Fabia.
A belsőhöz is inkább csak alibiből nyúltak. Kárpitból már rendelhető szövet-alcantara bevonatú is, no meg kicsit másabbak lettek a műszerek. Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Skoda Fabia Clever felszereltség esetén azért már alapból is elég sokat kapunk.
Többek között háromküllős bőrözött kormánykereket, 4 hangszórót, 6.5 colos kijelzőt, Climatic klímát, függönylégzsákot, oldalsó légzsákot elől, fűthető elektromos tükröket, vezeték nélküli telefon-kihangosítót. Mindezek természetesen messze a teljesség igénye nélkül.
A műszerfal továbbra sincs túlbonyolítva, most is minden a célszerűségről szól, de a Skoda Fabia Clever utastere ennek ellenére mégis elegánsnak tűnik. Legalábbis első pillantásra. Sajnos azonban közelről megtapasztalva már nem annyira minőségi a komfortérzet. Arra mindig is kínosan vigyáztak a konszernnél, hogy a Skoda soha ne lehessen Volkswagen, és az első Dacia Logan megmutatta az utat is az iparágnak, hogy hogyan lehet roppant olcsó hatású, de jól összerakott műanyagokkal telerakni az utasteret.
És bizony a filléres, kemény plasztikok még itt is megtalálhatók, a Skoda Fabia Clever felszereltség szintjén. Persze minden csavar rendesen meg van húzva, nem nyöszörög semmi, de azért látszik, a legfontosabb szempont a még észszerű költséghatékonyság volt. Ez ugyan nem baj, csak hát ma már sokan kínálnak ennél jobbat, komfortosabbat a kisautó kategóriában is.
A helykínálat az osztálynak megfelelő, elől gond nélkül elvagyunk, hátul meg ne fészkelődjünk. Persze nem szűk, elférünk ott is, de be is töltjük a teret. Fő, hogy két felnőttnél több ne üljön hátra. Szóval a változtatások nem sok izgalmat hoztak az autón, de talán nem is ez volt a cél. Nekünk a Skoda Fabia Clever 1.0 TSI motorral szerelt, kézi váltós alapváltozatát volt szerencsénk próbálni, és ez a párosítás ebbe a kisautóba bőven elegendő is. A 4 009 000 forintos listaár szintén átlagosnak mondható a kategóriában, de a 3 711 490 forintról induló Suzuki Vitara-val azért nehéz lesz felvennie a versenyt.