A Rolls-Royce és a Bentley párharcában utóbbi lépett előbb és mutatta meg, hogy bátor. A Bentayga volt az első SUV abban a szegmensben, ahol pénz nem számít alapon vásárolnak az ügyfelek, hiszen a Bentley Bentayga ár a 65 millió forint körüli tartományból indul. Ettől függetlenül igazi terepre azért jellemzően ők sem viszik, és a polgárpukkasztásnál mélyebb üzenete nemigen van a modellnek, amelynek külsejéről erősen megoszlottak a vélemények.
Ami viszont tény, technikai értelemben a légrugózású Bentley Bentayga valóban a csúcskategória. Kimondottan hasznos megoldás a részben már 48 V-os elektromos hálózat, és többek között ezt használja a karosszéria kellemetlen lengéseit, mozgásait a másodperc törtrésze alatt minimalizálni képes Dynamic Ride rendszer is.
A gyári tuning nem érintette a hajtásláncot, azaz maradt a többi Bentleyből alapjaiban ismerős 6,0 literes, közvetlen befecskendezéses és dupla turbós V12-es, amely itt 600 lóerőt és 900 Nm-t küld a hajtott négy kerék felé. Hogy a saját tömeg 2,5 tonna, az a motor képességein nem fog ki, 0-100 km/h-ra 4,1 másodperc a gyorsulás, a végsebesség pedig 301 km/h – ezzel pedig a Bentley Bentayga igencsak tekintélyt parancsoló képességekkel bír az utakon.
A modell tuning-programja Mulliner néven indult, ami nem véletlen. A korábban önálló karosszériaépítő cég remekbe szabott különkiadásokat szállított a Rolls-Royce-nak és a Bentleynek egyaránt, és amikor a BMW–Volkswagen közötti márkaosztozkodás zajlott, a Mulliner a Bentleyt felvásárló Volkswagenhez került. Ilyen patinás nevet persze nem dob el senki, így kézi munkával, exkluzív anyagokkal a Mulliner gyártja (pontosabban alakítja át) a leginkább ügyféligényekhez szabott Bentleyket.
Kezdve a külsővel, változtak a díszítések, egyediek a 22 colos, hétküllős Paragon felnik (középen menet közben is fixen látható emblémával) és a Mulliner vezette be a kettős Duo Tone fényezést, amit aztán hamarosan minden Bentley Bentayga vásárló kérhetett már opcionálisan is. Ezeknél a gépháztetőt – az ajtóoszlopokkal együtt -, és a tetőt fújják más színűre.
Ezzel a kettősséggel harmonizál a belső, ahol szintén kétféle tónus adja meg az alaphangulatot, ám érdekes ötlettel az ülések nem részleteikben más-más színűek, hanem elöl és hátul. Szokás szerint a legfinomabb Conolly bőr borít mindent, az üléseken hímzett Mulliner felirat olvasható, a diófa berakások pedig olyan különlegesen vannak rétegezve, hogy feketéből folyamatos átmenettel válik láthatóvá a természetes anyag erezete, mintázata.
A My Mood menüben 15 féle esti LED hangulatvilágítás közül lehetett az éppen ideálist kiválasztani. Bár hatalmas autó, a Bentley Bentayga Mulliner hátul is csak kétszemélyes, a hűthető-fűthető önálló fotelek minden porcikája elektromosan állítható, továbbá Linley Hamper mini bárszekrény van a fedélzeten, palackhűtővel és két tartóval a Cumbria Crystal poharaknak – merthogy színházból hazamenet már be sem kell ülni a bárba egy-egy korty pezsgőre, hiszen ez a luxus az autóban is élvezhető.
A Bentley Bentayga tuning során, mint mindenből, szórakoztató elektronikai rendszerből szintén a legjobbra cserélték ki az amúgy alapból sem rossz egységet. A Naim for Bentley Audio szett 21 csatornás erősítőt, 20 csúcsminőségű hangszórót és 1950 watt zenei teljesítményt jelent. A pontot az i-re a kisebb mechanikai csodának is beillő Breitling óra, a Mulliner Tourbillon teszi fel, amelynek tömör arany óraházánál a tulajdonos dönt, hogy klasszikus sárga, fehér, netán exkluzív vörös színű legyen-e.
A Mulliner kezelésében a Bentley Bentayga ezen tuning változata csak korlátozott mennyiségben készült, és akinek a felsorolt dolgok még nem voltak elegendők, némi plusz pénzért természetesen bármeddig tovább alakíttathatta terepjáróját.