Mitsubishi L200 Double Cab 2.2 D Instyle A/T

Nem is vitás, a gyémántos márka egyik legnagyobb ékköve a Mitsubishi L200 Double Cab, amit folyamatosan csiszolnak, igazítanak a kor igényeihez. A márka emblémájában lévő három gyémánt közül az egyik nyugodtan szimbolizálhatná ezt a modellt is, ha a fontosság elvét nézzük. Az L200-ast 1978 óta gyártják, s bár kezdetben csak a japán belpiacra, de a második generációtól kezdve már külföldön is árulták, 1981-től pedig összkerékhajtású (4WD) kivitelben is rendelhető. A japán pickup hamar népszerűvé vált, s napjainkban már az ötödik generációja fut, amelyet tavaly rendesen átdolgoztak.

A Mitsubishi platós igencsak átalakult, megkapta a vízszintes osztású hűtőmaszkot, jóval karakteresebb, robosztusabb lett.

A Mitsubishi platós igencsak átalakult, megkapta a vízszintes osztású hűtőmaszkot, jóval karakteresebb, robosztusabb lett.

Az autóiparban ritka az ilyen komoly és látványos modellfrissítés, mint amilyent most a Mitsubishi L200 Double Cab kapott. De kellett is ez a nagy változtatás, mert egyrészt nagy a konkurenciaharc a szegmensben, másrészt mert elszaladt mellette az idő, megcsappant iránta a kereslet. A már négy éve futó platós jelentősen megváltozott, sokkal karakteresebb lett, merőben más autót láthatunk.

Az új kiadás a Mitsubishi Outlander és az Eclipse Cross mintájára vízszintes osztású hűtőmaszkot kapott a két oldalán teljesen LED-es fényszórókkal, amitől jóval robusztusabb lett a külseje. Ám itt nem álltak meg, a kerékjárati íveket átszabták, amivel persze változott a sokak által használt L200 sárvédő szélesítés formája is, a jármű farán pedig szintén módosítottak a lámpák és az ütköző bizonyos részein. A megújult karosszéria elemek gyakorlatilag teljesen új autót alkottak, miközben hozzáfésülték a stílusát a márka mai arculatához. Annyira divatos lett, hogyha nem lenne a hátán a plató, SUV-nak is elmenne.

Bár ez egy munkagép, a belsőt már az aktuális Mitsubishi L200 elődjében is személyautóssá tették. Kicsit szokatlan megoldás, de a kormánytól balra került az indítógomb, új a kormány belseje, ugyanakkor a multimédiás fedélzeti rendszer sajnos nem egy remek alkotás, és az érintésre sem mindig reagál. Ezen azért majd lehet javítani a következő generációnál.

A frissítés során az utastérbe is jobb minőségű anyagokat tettek, és bár még így is van kopogós műanyag rendesen, de ez nem bántó, főleg, hogy egy munkaautóról van szó. A komfortban nincs hiba, bár nálunk a legmagasabb felszereltségű, bőrüléses csúcsváltozat járt. Az Mitsubishi L200 Double Cab hátsó üléseire kicsit szűkebben lehet beszállni, de hát ez minden pickupnál így van, és az utazókényelemből mit sem von le. Összességében elmondhatjuk, hogy a tervezők igyekeztek sokkal személyautósabb környezetet és vezethetőséget teremteni a megújult L200 platósban.

Bár a Mitsubishi L200 Double Cab továbbra is egy munkagép, de az utastér komfortját még tovább fokozták a tervezők.

Bár a Mitsubishi L200 Double Cab továbbra is egy munkagép, de az utastér komfortját még tovább fokozták a tervezők.

Ezt támasztja alá az is, hogy olyan továbbfejlesztett biztonsági berendezéssel szerelik a modellt, mint az ütközésmegelőző, gyalogosfelismerő vészfékasszisztens, holttérfigyelő, kétdugattyús fékrendszer, körpanorámás kamera vagy éppen a keresztirányú forgalmat érzékelő rendszer. Terepen ezekre persze semmi szükség, de ma már főleg városban vagy közúton fut a legtöbb a Mitsubishi platós változatából. A jobb vezethetőség érdekében nagyobb első fékeket és hátsó gátlókat is kapott, a dízelmotor indítására pedig kicsit megremeg a karosszéria, hogy tudjuk, ez mégis csak egy haszonjármű.

A lemezek alatti legnagyobb újítás, a teljesen friss fejlesztésű 2.2 literes négyhengeres, alumínium blokkos motor. Az ereje 150 lóerő, ami a kategóriában a gyengébbek között szerepel, de mindez cseppet sem tartozik a Mitsubishi L200 hibái közé, hiszen menet közben egyáltalán nem éreztük kevésnek ezt a teljesítményt. Nyomatékból 400 Nm állt rendelkezésre, erős gázadásra meglódult becsülettel, igaz, étvágya is van rendesen. A dugókkal fűszerezett városi használat során a 11-12 literes fogyasztás simán megvolt. – És ezt még terhektől mentes nyugalmi állapotban produkálta. Országúton amúgy a 9 liter alatti érték is hozható.

Az 1.52 méter hosszú, 47.5 cm magas és 1.47 méter széles Mitsubishi L200 plató méret, akár egy tonna teherbírást, és jó pakolhatóságot is biztosít.

Az 1.52 méter hosszú, 47.5 cm magas és 1.47 méter széles Mitsubishi L200 plató méret, akár egy tonna teherbírást, és jó pakolhatóságot is biztosít.

Érezni, hogy ahogy a belső teret, úgy a Mitsubishi L200 Double Cab vezetését is megpróbálták személyautóssá tenni, de ettől függetlenül azért kell vele dolgozni menet közben. Ennyit azért megőrzött a tehergépkocsis múltból. Az új fejlesztésű, hatfokozatú automata – amelynek 400 ezer forint a felára – kényelmes társ az úton, csak kissé lassú a gondolkodása, nem reagál egyből a gyorsabb gázadásokra. A Mitsubishi L200 Double Cab utastere egyébként csendes, bár a dízelhangot azért hallani.

Próbáltak finomítani a felfüggesztés hangolásán is, így ebben már öt helyett hat laprugó van hátul, ám rossz úton még mindig el-el pattog, s folyamatosan apró kormánykorrekciókkal kell egyenesen tartani a kocsit. A legfontosabb terepadottságok – 30°-os első, 24°-os hátsó terepszög, 22°-os rámpaszög – változatlanok maradtak. A pickupban van zárható központi differenciálmű, így a hajtás befeszülése nélkül lehet aszfalton is használni az összkerékhajtást. A Super Select 4WD-II rendszerbe középre is került osztómű, ami nagyon megbízható szerkezet, s terepen nagyon nagy segítség lehet.

A Mitsubishi L200 plató méret 1.52 méter hosszú, az oldalfal magassága 47.5 cm, a szélesség a kerékdobok előtt és mögött 1.47 méter. A csúcsfelszereltségnél gázteleszkóp csillapítja a platóajtó nyitását. Az 5.2 méteres Mitsubishi L200 teherbírása egy tonna, s akár 3.1 tonnányit tud maga mögött húzni, mi több a legkisebb fordulókörrel büszkélkedhet. A mostani kiadás voltaképpen minden tekintetben javított az elődön, és akár új modellnek is eladhatták volna, ha még a műszerfalat is átrajzolják. Munkaeszköznek remek, s a konkurenciával összehasonlítva az L200 ára is rendben van.

Mitsubishi L200 Double Cab 2.2 D műszaki adatok
Motor: 2268 cm3
Teljesítmény: 150 LE, 400 Nm
Végsebesség: 171 km/h

Mitsubishi L200 Double Cab 2.2 D fogyasztás: 9,6 l/100 km
Mitsubishi L200 Double Cab 2.2 D ár: 8 115 300 Ft (nettó 6 390 000 Ft)

Mitsubishi L200 Double Cab 2.2 D Instyle A/T tesztautó ára: 11 874 500 Ft
(nettó 9 350 000 Ft)

Mitsubishi L200 Double Cab 2.2 D vélemények
Külső: 5
Belső: 4
Ár/érték: 4

Előny/hátrány
+ Egyedi dizájn, strapabíró felépítés, komfortos, kényelmes ülések
– Nagy étvágy, bután működik a fedélzeti rendszer