Mitsubishi L200 Double Cab 2.2 D Instyle A/T
Nem is vitás, a gyémántos márka egyik legnagyobb ékköve a Mitsubishi L200 Double Cab, amit folyamatosan csiszolnak, igazítanak a kor igényeihez. A márka emblémájában lévő három gyémánt közül az egyik nyugodtan szimbolizálhatná ezt a modellt is, ha a fontosság elvét nézzük. Az L200-ast 1978 óta gyártják, s bár kezdetben csak a japán belpiacra, de a második generációtól kezdve már külföldön is árulták, 1981-től pedig összkerékhajtású (4WD) kivitelben is rendelhető. A japán pickup hamar népszerűvé vált, s napjainkban már az ötödik generációja fut, amelyet a közelmúltban rendesen átdolgoztak.
Az autóiparban ritka az ilyen komoly és látványos modellfrissítés, mint amilyet a Mitsubishi L200 Double Cab kapott. De kellett is ez a nagy változtatás, mert egyrészt nagy a konkurenciaharc a szegmensben, másrészt mert elszaladt mellette az idő, megcsappant iránta a kereslet. A mostani platós viszont jelentősen átalakult, sokkal karakteresebb lett, merőben más autót láthatunk.
A modell a Mitsubishi Outlander és az Eclipse Cross mintájára vízszintes osztású hűtőmaszkot kapott a két oldalán teljesen LED-es fényszórókkal, amitől jóval robusztusabb lett a külseje. Ám itt nem álltak meg, a kerékjárati íveket átszabták, amivel persze változott a sokak által használt L200 sárvédő szélesítés formája is, a jármű farán pedig szintén módosítottak a lámpák és az ütköző bizonyos részein. A megújult karosszéria elemek gyakorlatilag teljesen új autót alkottak, miközben hozzáfésülték a stílusát a márka mai arculatához. Annyira divatos lett, hogyha nem lenne a hátán a plató, SUV-nak is elmenne.
Bár ez egy munkagép, a belsőt már az aktuális Mitsubishi L200 elődjében is személyautóssá tették. Kicsit szokatlan megoldás, de a kormánytól balra került az indítógomb, új a kormány belseje, ugyanakkor a multimédiás fedélzeti rendszer sajnos nem egy remek alkotás, és az érintésre sem mindig reagál. Ezen azért lesz még mit javítgatni.
A frissítés során az utastérbe is jobb minőségű anyagokat tettek, és bár még így is van kopogós műanyag rendesen, de ez nem bántó, főleg, hogy egy munkaautóról van szó. A komfortban nincs hiba, bár nálunk a legmagasabb felszereltségű, bőrüléses csúcsváltozat járt. A Mitsubishi L200 Double Cab hátsó üléseire kicsit szűkebben lehet beszállni, de hát ez minden pickupnál így van, és az utazókényelemből mit sem von le. Összességében elmondhatjuk, hogy a tervezők igyekeztek sokkal személyautósabb környezetet és vezethetőséget teremteni a megújult L200 platósban.
Ezt támasztja alá az is, hogy olyan továbbfejlesztett biztonsági berendezéssel szerelik a modellt, mint az ütközésmegelőző, gyalogosfelismerő vészfékasszisztens, holttérfigyelő, kétdugattyús fékrendszer, körpanorámás kamera vagy éppen a keresztirányú forgalmat érzékelő rendszer. Terepen ezekre persze semmi szükség, de ma már főleg városban vagy közúton fut a legtöbb a Mitsubishi platós változatából. A jobb vezethetőség érdekében nagyobb első fékeket és hátsó gátlókat is kapott, a dízelmotor indítására pedig kicsit megremeg a karosszéria, hogy tudjuk, ez mégis csak egy haszonjármű.
A lemezek alatti legnagyobb újítás az új fejlesztésű 2.2 literes, négyhengeres, alumínium blokkos motor. Az ereje 150 lóerő, ami a kategóriában a gyengébbek között szerepel, de mindez cseppet sem tartozik a Mitsubishi L200 hibái közé, hiszen menet közben egyáltalán nem éreztük kevésnek ezt a teljesítményt. Nyomatékból 400 Nm állt rendelkezésre, erős gázadásra meglódult becsülettel, igaz, étvágya is van rendesen. A dugókkal fűszerezett városi használat során a 11-12 literes fogyasztás simán megvolt. – És ezt még terhektől mentes nyugalmi állapotban produkálta. Országúton amúgy a 9 liter alatti érték is hozható.
Érezni, hogy ahogy a belső teret, úgy a Mitsubishi L200 Double Cab vezetését is megpróbálták személyautóssá tenni, de ettől függetlenül azért kell vele dolgozni menet közben. Ennyit azért megőrzött a tehergépkocsis múltból. Az új fejlesztésű, – egyébként feláras – hatfokozatú automata kényelmes társ az úton, csak kissé lassú a gondolkodása, nem reagál egyből a gyorsabb gázadásokra. A Mitsubishi L200 Double Cab utastere viszont egészen csendesnek mondható, még úgyis, hogy a dízelhangot azért áthallani.
Próbáltak finomítani a felfüggesztés hangolásán is, így ebben már öt helyett hat laprugó van hátul, ám rossz úton még mindig el-el pattog, s folyamatosan apró kormánykorrekciókkal kell egyenesen tartani a kocsit. A legfontosabb terepadottságok – 30°-os első, 24°-os hátsó terepszög, 22°-os rámpaszög – változatlanok maradtak. A pickupban van zárható központi differenciálmű, így a hajtás befeszülése nélkül lehet aszfalton is használni az összkerékhajtást. A Super Select 4WD-II rendszerbe középre is került osztómű, ami nagyon megbízható szerkezet, s terepen nagyon nagy segítség lehet.
A Mitsubishi L200 plató méret 1.52 méter hosszú, az oldalfal magassága 47.5 cm, a szélesség a kerékdobok előtt és mögött 1.47 méter. A csúcsfelszereltségnél gázteleszkóp csillapítja a platóajtó nyitását. Az 5.2 méteres Mitsubishi L200 teherbírása egy tonna, s akár 3.1 tonnányit tud maga mögött húzni, mi több a legkisebb fordulókörrel büszkélkedhet. Ez a kiadás voltaképpen minden tekintetben javított az elődön, és akár új modellnek is eladhatták volna, ha még a műszerfalat is átrajzolják. Munkaeszköznek remek, s a konkurenciával összehasonlítva az L200 ára is rendben van.
Mitsubishi L200 Double Cab 2.2 D műszaki adatok
Motor: 2268 cm3
Teljesítmény: 150 LE, 400 Nm
Végsebesség: 171 km/h
Mitsubishi L200 Double Cab 2.2 D fogyasztás: 9,6 l/100 km
Mitsubishi L200 Double Cab 2.2 D ár: 8 393 430 Ft (nettó 6 609 000 Ft)
Mitsubishi L200 Double Cab 2.2 D Instyle A/T tesztautó ára: 12 744 450 Ft
(nettó 10 035 000 Ft)
Mitsubishi L200 Double Cab 2.2 D vélemények
Külső: 5
Belső: 4
Ár/érték: 4
Előny/hátrány
+ Egyedi dizájn, strapabíró felépítés, komfortos, kényelmes ülések
– Nagy étvágy, bután működik a fedélzeti rendszer