Leonberg már régóta a Porsche-tulajdonosok egyik kedvenc találkozási pontja, de nem túrákról, találkozókról van szó, hanem tuningról. A Techart – amint a neve is erre utal – művészi szinten bánik a technikával, s csúcstechnológiás anyagokkal, eszközökkel, termékekkel tornázza feljebb az amúgy is magas szintet képviselő zuffenhauseni sportkocsik tudását. A márka teljes kínálatát megdolgozzák, de most a kisebbik Porsche terepjáró, a Macan turbo volt a célkeresztjükben.

A 2.0 literes kis Porsche terepjáró is megcsinálja erőlködés nélkül a 6.3 másodperces a 0-100-as gyorsulást.

A 2.0 literes kis Porsche terepjáró is megcsinálja erőlködés nélkül a 6.3 másodperces a 0-100-as gyorsulást.

Ugyanakkor terepes mivolta és a konkrét értelemben vett off-road használat itt mellékes, hiszen ezekkel az autókkal szinte sosem hagyják el az aszfaltot. A tuning is a nagyobb teljesítményre, a jobb gyorsulásra, az elérhető nagyobb kanyartempóra fókuszál, tehát mindarra, amikre terepen semmi szükség.

Ma a SUV a divat, mindenki terepjáróban akar ülni, és a gyárak pedig szépen ki is szolgálják a piaci igényeket, legyen szó akár olyan márkákról is, mint a Lamborghini, mely az Urussal követte mindezt el. A Porsche Macan szegről-végről az Audi Q5 rokona, hiszen közös családból származnak, és a közös padlólemez, illetve számos műszaki megoldás csökkenti az önköltséget, növelve ezzel is a profitot.

A Techart által kidolgozott program a kisebbik Porsche terepjáró esetében Sport és Sport+ néven fut, utóbbi többlete pedig a karbon első légterelő, a motortuning és a szabályozható hangerejű sportkipufogó. Az autók rendelhetők közvetlenül Leonbergből, de már átvett, kvázi használt kocsikon is szívesen elvégzik a módosításokat.

Az Macan összes dekorációs eleme lecserélhető akár nyers, akár színre fújt karbonra.

Az Macan összes dekorációs eleme lecserélhető akár nyers, akár színre fújt karbonra.

Kezdve a karosszériával, az összes dekorációs elem, légterelő, tükörház lecserélhető nyers (lakkozott), vagy színre fújt karbonra, ami egyrészt jól néz ki, másrészt a könnyű anyag csökkenti a Macan saját tömegét. A rendelhető új Porsche felnik 21 colosak, többféle mintázat és kivitel áll rendelkezésre, de a műhelyben szakértően hozzá tudnak nyúlni a fékekhez, sőt a szintszabályzós légrugózáshoz is – a tulajdonosok körében pedig sikeres kiegészítő a távirányítóval lifteztethető autó.

Az utastérről igazából felesleges hosszan írni, mert amit a technikai korlátok megengednek, azt a Techart belsőépítészei megvalósítják. Tucatnyi sportkormány, műszer, kárpitozás, sportülés, dekoráció, olyan kiegészítő, mint a hangulatvilágítás, logók, küszöbbetétek, szőnyegek között lehet válogatni.

A Porsche terepjáró utasterébe gyakorlatilag bármi berendelhető, a techartosok szinte mindent megoldanak.

A Porsche terepjáró utasterébe gyakorlatilag bármi berendelhető, a techartosok szinte mindent megoldanak.

Fontosabb, ami a lemezek alatt van. A legszerényebb Porsche terepjáró a 2.0 literes, négyhengeres, 252 lóerős turbós benzinmotorral fut, ezt követi a 3.0 literes, 340 lóerős Macan S, majd a 3.6-os, 400 lóerős Macan Turbo, végezetül a 440 lóerős, Performance csomaggal megbolondított Turbo. Van gázolajos Porsche is, a 3.0 literes V6-ossal hajtott Macan S Diesel 258 lóerőt tud. És akkor itt jön a Techart tudománya, a Sport+ csomag keretében alkatrészcserék nélkül, gyakorlatilag csak szoftveres és egyéb beállításokra vonatkozó módosítással.

Az iménti sorrendben 302, 390, 480, és 520 lóerőre ugranak a teljesítmények a benzineseknél, míg a dízelnél is már 300 lóerővel lehet gazdálkodni. A 2.0 literes kis Porsche terepjáró állásból 6.3 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t és 240 km/h a végsebessége, a másik véglet, a Macan Turbo pedig ugyanezt 4.1 másodperc alatt képes előadni, és ha szabad a pálya, 282 km/h-ig bírja is szusszal.

Természetesen a Macan S Diesel mindközül a leglomhább a maga 5.7-es gyorsulásával, cserébe viszont ez fogyaszt a legbarátságosabban. A Techart részéről ugyan nincsenek megadva az étvággyal kapcsolatos Porsche Macan adatok, de a helyzet egyértelmű, akinek fontos, hogy nagy távolságokat elviselhető költségekkel tegyen meg egy ilyen autó volánja mögött, annak nincs más választása.

A tuning sokak fejében még mindig úgy él, hogy amint a gyáron kívül belekotorásznak az autóba, nyomban ugrik a garancia, és a nem gyári munka hamar meg is bosszulja magát. Nos, a Techart azon profik közé tartozik, amelynek tudását maga az anyacég is elismeri, a módosításokkal pedig általában nem ugrik a garancia, mert ma már a műhelyektől is megkövetelik a különféle technológia szabványok és teszt betartását, elvégzését. Nem csoda, hogy a német műhely által átalakított, bár így még inkább az aszfaltra szabott Porsche terepjáró ára ezt a legtöbb esetben hűen tükrözi is.