Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 160 DCT Tekna+

Bár kategóriateremtőnek nem nevezhetjük, a Nissan azért alaposan átrendezte a Qashqai-jal a piacot. A japánok kompakt szabadidő-autója az egyik legkedveltebb SUV lett nálunk is, pedig az osztályharc hatalmas, s mint tudjuk, az mindig fokozódik.

A jellegzetes Qashqai forma, ezekkel a nagy, 19 colos felnikkel akár egy képeslapról is eladja magát.

A jellegzetes Qashqai forma, ezekkel a nagy, 19 colos felnikkel akár egy képeslapról is eladja magát.

A nálunk járt csúcsfelszerelt Qashqai-ra elég csak egy pillantást vetni, s egyből sejti az ember, miért is oly népszerű. A forma, ezekkel a nagy, 19 colos felnikkel akár egy képeslapról is eladja magát. Hiába nem új autó, de még mindig veszett jól mutat, sikerét pedig a hazai utakon is jól látni. Persze, hogy azért mégiscsak jobban tartsa magát, kívül kicsit korábban, a lemezek alatt pedig a közelmúltban frissítették fel egy kicsit, majd az Euro 6.2 környezetvédelmi norma bevezetése után új erőforrást is kapott.

Már csak egy benzinmotor van, de kétféle teljesítménnyel, az 1.33 literes erőforrás 140 vagy 160 lóerővel kérhető. A német Daimlerrel közösen fejlesztett új négyhengerest a kézi váltóval már próbáltuk, ezúttal pedig azt vizsgáltuk, hogyan viselkedik az automatával, ami csak az erősebb motorral kapható. A Qashqai DCT 7 sebességes kapcsolójáért egyébként több mint 600 ezer forint pluszt kell fizetni a 6 gangos manuálishoz képest.

Az automata váltó előnyei leginkább a kényelemben nyilvánulnak meg, és használatával természetesen nem csak a vételár, a fogyasztás is magasabb, igaz, ez a kis lustaság ettől függetlenül sokaknak megér ennyit. A Qashqaiba szerelt olajfürdős duplakuplungos (DCT) szerkezet azonban komoly kihívásokkal küzd. Már elsőre feltűnik a tétova indulás és a túlzott kuplungcsúsztatás, ami a dinamikusabban vezető sofőröknek idegesítő lehet. Persze az is igaz, hogy sokan a megfontolt, nyugis vezetést részesítik előnyben, nekik pedig akár tökéletes is lehet ez a megoldás.

A belső kidolgozás remek, amiért a Nissan Qashqai DCT váltó olykor gyengébb szereplése is könnyedén elnézhető.

A belső kidolgozás remek, amiért a Nissan Qashqai DCT váltó olykor gyengébb szereplése is könnyedén elnézhető.

 

A duplakuplungos egyik nagy előnye, hogy folyamatos terhelésnél villámgyorsan vált, igaz, a lámpától való elinduláskor meg ne vagánykodjunk, mert lassan lódul neki. A parkolás szintén türelempróbáló lehet vele, mert nagyon finoman kell kezelni a gázpedált, és ugyanez igaz a forgalomban való araszolásra is.

Mivel ez egy SUV, tehát a városi közlekedésre tervezett autó, ezért sokkal fontosabb volna, hogy kényelmes és kellemes legyen a tömegben való haladás, mint sem a sebesség vagy a gyorsítás. A Nissan Qashqai DCT váltó használata ugyanakkor mintha ezt nem tudná számunkra teljes mértékben biztosítani. A motor étvágya egyébként elfogadható a 160 lóerőhöz és az automata váltóhoz képest, normális használat mellett 8 liter alatt tartható a vegyes fogyasztás. A városban persze rosszabbak a számok, hiszen a 10 literes átlag visszafogottan is benne van.

Ahogy mondani szokták, a matekon van a lényeg. Nos, a legdrágább 1.3 benzines DIG-T 160 Tekna+ Qashqai DCT kapcsolóval és a maga 10,63 millió forintjával közel annyiba kerül, mint a legolcsóbb, szintén a legmagasabb, Tekna+ felszereltséggel elérhető dízel. Szóval, mielőtt dönt az ember, nem árt utánaszámolni, hogy hol és miként kívánjuk majd használni. Minden egybevetve a japánok közepes SUV-ja remek utazóautó, ám aki városban is élvezni akarja a vezetést, az ne a Nissan Qashqai DCT váltós kiadását válassza, mert kicsit drága és kicsit dadogós.