Bár a lengyelországi Tychy-ben készülő kompakt kategóriás elektromos Jeep a mindössze 4,08 méteres hosszúságával a márka egyik legkisebb autójának számít, a gyártó nyilatkozatai szerint mégis úttörőszerepet fog betölteni a cég életében. Az ambiciózus tervek szerint ugyanis a Jeep a világ első számú szabadidőjármű-márkájává kíván válni, és hogy mindezt nyomatékosítsa, az egyre inkább kötelezővé váló autóipari zöld átállás jegyében 2025-ig négy tisztán elektromos modellt vezet be Európában. Hogy ebből mi fog megvalósulni, azt természetesen majd a jövő eldönti, de indulásnak mindenképpen jó alap, hogy Brüsszelben a modell elnyerte a 2023-as Év Autója díjat.

A Jeep Avenger szintén hozza a márkára jellemző, már jól megszokott vonalakat.

A Jeep Avenger szintén hozza a márkára jellemző, már jól megszokott vonalakat.

A Jeep Avenger 400V-os hajtáslánca egy új fejlesztésű villanymotorból és ehhez kapcsolódóan egy szintén új akkumulátorból áll. 100 kW-os egyenáramú gyorstöltőről Mode4 típusú töltőkábel használatával állítólag már három perc alatt 30 kilométerre elegendő energiát vesz fel a jármű, 24 perc alatt pedig 20 százalékról 80 százalékra tölthető az akkumulátor. Az elektromos Jeep rendszer teljesítménye 156 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 260 Nm. Az új, 54 kWh kapacitású, egyébként 17 darab modulból és 102 darab lítium-ion cellából álló akkumulátor nagy energiasűrűsége mellett a névleges és felhasználható energia kiváló arányát biztosítja.

A kiadott információk szerint az egy feltöltéssel megtehető távolság a WLTP norma szerint 400, míg városi ciklusban 550 kilométer. Tekintve, hogy a felmérések alapján az európai felhasználók átlagosan 30 kilométert tesznek meg naponta, nem elhanyagolható kényelmi szempont, hogy az elektromos Jeep így várhatóan több napon át használható lesz egyetlen feltöltéssel. 11 kW-os Mode3 kábelt alkalmazva fali vagy nyilvános váltóáramú töltőről egyébként 0-ról 5,5 óra alatt tölthetjük fel teljesen az akkumulátort.

A márka szabadidőjárműveinek meghatározó jellemzője persze továbbra is a terepalkalmasság. Ezt már ma is képes a környezetet kímélve biztosítani a márka, köszönhetően a 4×4 plug-in hybrid technológiának, de az Avenger piacra dobásával mostantól tisztán elektromos hajtáslánccal is elérhetők lesznek ezen képességek.

A külsővel ellentétben az Avenger műszerfal-kialakításánál már élesebben visszaköszön az elektromos autókra jellemző dizájn.

A külsővel ellentétben az Avenger műszerfal-kialakításánál már élesebben visszaköszön az elektromos autókra jellemző dizájn.

 

A bemutatott Jeep elektromos autó az első olyan elsőkerék-hajtású modell a márka palettáján, amely már egyaránt alapfelszerelésként kínálja a Selec-Terrain üzemmód-választó rendszert, valamint a lejtmenet-vezérlő funkciót. Ezek az elismerésre méltó első és hátsó terepszögekkel, valamint a jelentős szabad hasmagasággal együtt remek terepképességeket biztosítanak a járműnek. A rövid túlnyúlások és a nagy kerekek együttesen a kategória legkiválóbb, 200 mm-es szabad hasmagasságát eredményezik 20°-os első, 20°-os középső, és 32°-os hátsó terepszögekkel, amik nélkülözhetetlen értékek terepen.

Az új elektromos Jeep formás külső vonalaihoz, jól illeszkedik az utastér robusztus belső kialakítása, melynek központi eleme a Jeep Wrangler ihlette keskenyre szabott műszerfal. Itt kaptak helyet a légbeömlők, a hangulatvilágítás elemei, valamint a 10,25 colos központi érintőképernyő, amelyet a vezető és első utasa egyforma könnyedséggel kezelhet.

Az Jeep Avenger a kategóriára nem jellemző, olyan egyedi megoldásokkal is büszkélkedhet, mint a motorosan állítható masszázsfunkciós bőrülések, az éjszakai vezetés során a szemet kímélő, többszínű hangulatvilágítás, vagy éppen a széles napfénytető, de az akár motorosan is nyitható csomagtartó kialakítását szintén a funkcionalitás határozta meg. Amellett, hogy a maga 380 literes méretével a kategória egyik legnagyobbja, a rakodóperem magasságát 720 mm-re csökkentették, az ajtónyílás szélessége pedig meghaladja az 1 métert.

Jó vevőcsalogató lehet, hogy az új elektromos Jeep az ultramodern infotainment rendszer mellett már olyan további funkciókat is prezentál a kategóriájában, mint a közúti jelzéseket észlelő és értelmező jelzőtábla-felismerés, a járművet gyalogos vagy kerékpáros észlelésekor megállító, ezzel a balesetet elkerülő automata vészfékező rendszer, a veszélyre figyelmeztető éberség-felügyeleti rendszer, a holttérfigyelő, a sávtartó, a panoráma érzékelők, az aktív parkolási asszisztens, vagy éppen a továbbá a 180 fokos, madártávlati képet is biztosító tolatókamera.