Persze nagyon távol vagyunk már az ikonikussá vált Bullitt féle Ford Mustang GT Fastback koncepciójától, de vonzerejét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy immáron 58 éve gyártják megszakítás nélkül, és eddig több mint 10 millióan döntöttek mellette, nem beszélve a számtalan médiaszereplésről, és arról a tényről, hogy a legutóbbi modell 2014-es bemutatása óta minden évben a Mustang nyerte el a világ legkelendőbb sportkupéja címet.

Ahogy azt megszokhattuk, a Ford Mustang 2024-ben is hozza a jól bevált sportos idomokat.

Ahogy azt megszokhattuk, a Ford Mustang 2024-ben is hozza a jól bevált sportos idomokat.

A hetedik generációs Mustang immáron lágyabb vonalvezetésű karosszériája a modell eddigi legfejlettebb technológiájú és vezetőközpontú pilótafülkéjét rejti, ami a hagyományokra odafigyelve remekül építi magába napjaink elvárásait. A leglátványosabb változás, hogy a tervezők elhagyták a Mustang 2024-es kiadásban a tradicionális kettős szemöldökvonalú felső műszerfal-kialakítását, helyet adva ezzel egy üvegbevonatú nyitott középső résznek, ahol rengeteg technológia összpontosul. Az új, vaskosabb, alul lapított karimájú bőrbevonatú kormánykerék mögött egy 12,4 colos digitális műszeregység látható, amelynek különböző megjelenési formái egyéni ízlés szerint állíthatók be. Itt jelennek meg az új, személyre szabható és a kiválasztott üzemmódtól függően változó műszerek is.

Az ülések természetesen szintén bőrkárpitot kaptak, míg a műszerfal és az ajtók panelei minőségi, lágy tapintású műanyagból készültek. A magasabb felszereltségű változatok esetén választható a varrás színe, de például ízlésünknek megfelelő egyedi perforált mintát is rendelhetünk a középkonzolon átívelő kárpitra.

Az új Mustang belső tere szintén előnyére finomodott.

Az új Mustang belső tere szintén előnyére finomodott.

 

A hírek szerint a Ford Mustang 2024-es kiadást továbbra is kétféle erőforrással érhetjük el, melyek közül itthon valószínűleg a főleg Európának szánt és jóval szelídebb 2,3 literes EcoBost négyhengeres változatával találkozhatunk majd, még a tengerentúlon várhatón az új Gen IV 5.0 V8-as motorokat fogják preferálni, amely még készségesebb gázreakciókkal és még nagyobb teljesítménnyel áll rendelkezésünkre. A hetedik generációs alapmodell mellett a dinamikusabb autózást kedvelők számára egy GT és egy Mustang Dark Horse névre keresztelt kiadás is elérhető lesz.

Ez utóbbi modellváltozat továbbfejlesztett kiviteleivel nem titkoltan a versenypályákra készül majd a gyártó, melyhez jó alapokat kínál a nagyobb teljesítmény, a finomított kormányzás, és a tökéletesített aerodinamikai tervezés is. A V8-as blokk nagyobb teljesítményű változata új vezérműtengelyekkel, egyedi Dark Horse tuninggal és dupla fojtószelepház-kialakítással lesz elérhető, ami megközelítőleg kétszer annyi friss levegőt képes a motorba juttatni. A Dark Horse alapáron egy különleges hatfokozatú TREMEC manuális sebességváltóval, vagyis egy 3D nyomtatással készített titán váltógombbal készül, de szintén elérhető lesz a Ford már ismert tízfokozatú automatájával, ami a kormánykerék váltófüleivel is kapcsolható. A fékezésről hatdugattyús első fékekkel és nagyobb féktárcsákkal a Brembo, a tapadásról 19 colos Pirelli P Zero P4 gumiabroncsok gondoskodnak.