Honda HR-V 1.5 VTEC Turbo Sport

A Honda a HR-V előző kiadása nem az a típus volt, ami után megfordultak az utcán, s talán ezért is vadították meg egy kicsit a szabadidő-autót. Persze a Honda HR-V 1.5 VTEC Sport névre keresztelt verzió ettől még továbbra sem lett sportautó, de azért jóval izgalmasabb, mint akkori testvérkéi.

Túlzásokba persze nem estek a japánok a Honda HR-V 1.5 VTEC Sport esetében, de a kiegészítő dekorelemek mindenképpen dobtak az összképen.

Túlzásokba persze nem estek a japánok a Honda HR-V 1.5 VTEC Sport esetében, de a kiegészítő dekorelemek mindenképpen dobtak az összképen.

A karosszéria sportos kiegészítőket, új hűtőrácsot, köténylemezt, fekete 18 colos felniket, LED fényszórókat, két különálló kipufogót kapott, és ezekkel a módosításokkal már könnyen megkülönböztethető a Honda HR-V Sport a többi kiviteltől. A Platinum Grey Metallic nevű szürke metálfényezést például kizárólag ehhez a modellhez kínálták, és ahogy az már csak lenni szokott, a belsőhöz is hozzányúltak valamennyire.

Mai napig jól mutat benne és karakteres a bordó-fekete utastér, amelyben a bordó anyagok mind bőrből készültek. A klasszikus sportautós megoldásokat, mint amiket mondjuk a Civic Type R-ben láthatunk, itt nem erőltették, inkább elegáns az utastér, mintsem vad, és jobb is így. A minőség, a komfortérzet, a praktikum semmit nem változott, és ahogy a helykínálat, ezek is teljesen rendben vannak.

Az utastér a mai napig megállja a helyét.

Az utastér a mai napig megállja a helyét.

 

A Honda HR-V 1.5 VTEC felpaprikázása persze nemcsak a külsőségekben merült ki. Sőt, a lényegi változások a motorháztető alatt történtek, mert ha már Sport a neve, akkor legyen valamivel komolyabb, harapósabb, mint a testvérei. Ahogy az már megjelenésekor sejthető volt, megkapta az akkori Civic 1.5 literes 182 lovas 4-hengeres VTEC turbómotorját, amiben azért már van spiritusz, lehet vele bátrabban vezetni, ha a kedvünk úgy tartja.

A Honda HR-V 1.5 VTEC agilis benzinesének csúcsnyomatéka a fokozatmentes CVT automatával – ami a nálunk járt autóban is volt – 220 Nm. De ennél a számnál bizonyára beszédesebb adat, hogy automata váltóval is 8.6 másodperc alatt gyorsul 100-ra, ami azért nem rossz egy ekkora autótól. A motor már középtartományban is jól megy, de ha szükséges, fent még egy lapáttal rá lehet tenni és rendesen meg is tud lendülni az 1.3 tonnás Honda crossover.

Aki persze a legcombosabb kiadást keresné a használt piacon, annak tisztában kell lennie azzal is, hogy a Honda HR-V fogyasztása is a kocsi erejének megfelelően fog alakulni. A városi 9-10 liter simán megvan, de hát egy sportos modelltől ne is várjunk takarékosságot, arra ott van a Honda Jazz hybridje.

A japánok egyébként a futóművet és a kormányzást szintén a nagyobb teljesítményhez, illetve az élvezetesebb vezethetőséghez igazították. A 18 colos kerekek az alapáron adott adaptív lengéscsillapítókkal meglepően jól megbirkóznak a híresen pocsék magyar utakkal. Az persze már más kérdés, hogy időben még meddig bírják majd a kiképzést a hazai tankcsapdákon. A Honda HR-V cseppet sem olyan látványos, mint a mondjuk a Toyota CH-R, ám akadnak olyanok, akiknek meg az a sok, és inkább vágynak egy ilyen, kicsit konzervatívabb, már nem a legfrissebb, de szintén megbízható és jó autóra.