A Széchenyi lánchíd építése – Első a sorban
Szokás Budapestet a hidak városának is nevezni, ám nem mindig volt ez így. Sokat kellett várni mire megépülhetett a Lánchíd, az első állandó híd a Dunán.
TovábbSzerző: Salamon Béla | jún 11, 2022 | 0 |
Szokás Budapestet a hidak városának is nevezni, ám nem mindig volt ez így. Sokat kellett várni mire megépülhetett a Lánchíd, az első állandó híd a Dunán.
TovábbSzerző: Salamon Béla | feb 14, 2021 | 0 |
A feudális középkor és a vallás mindent átható dogmatizmusa nemcsak az általános tudományágak, de a közlekedés fejlődését is nagyban hátráltatta.
TovábbSzerző: Salamon Béla | aug 29, 2020 | 0 |
Ma már leginkább csak történelmi emlékekből és irodalmi művekből ismerjük ezeket a maguk korában meghatározó járműveket, a taliga és a szekér különböző változatait.
TovábbSzerző: Salamon Béla | feb 7, 2020 | 0 |
Budapest az 1867-es kiegyezést követő ötven évben fejlődött jelentős világvárossá. Ekkor épült a Budavári Sikló is, a világon második ilyen járműként.
TovábbMár az I. világháború nyitóharcaiban is részt vettek páncélvonatok, de ezek többsége akkor még a szükség törvényt bont elve alapján, a helyszínen készült.
TovábbA Kassa hajó eredetileg tengerjárónak született, és bár története során igen viszontagságos utat járt meg, életünknek ma is szerves része tudott maradni.
TovábbAlig tíz évvel azt követően, hogy Karl Benz elkészítette az első motoros kocsit, Hatsek Béla optikus mester 1895-ben vásárolt is egy 1,5 lóerős Benz Velo-t.
TovábbIfj. George Westinghouse-t szokták a vonatok megmentőjeként is említeni, pedig a Westinghouse fék mellett még sok más találmánya szolgálta fejlődésünket.
TovábbA mai taxisok egyenes ági nagy elődei minden bizonnyal a hajdani konflis- és fiákerhajtók lehettek, akiknek ugyanúgy a kisujjukban voltak Budapest utcái.
TovábbOly sok magyarországi műalkotáshoz hasonlóan a 0 km kő is kalandos életet élt, és próbált hűen alkalmazkodni hazánk éppen aktuális politikai hitvallásához.
TovábbMiért nem közlekedik egyetlen vonalunkon sem itthon gyártott, magyar metró? Hiszen az Ikarus sorra gyártotta a sikeres buszokat, a Ganz pedig jó pár bevált trolibuszt készített, nem is beszélve az évtizedek óta szolgálatban lévő villamosokról.
TovábbA budapesti villamosok története valahol a 19. század vége felé kezdődött, bár a városvezetés tartott az akkor még újdonságnak számító közlekedési eszköztől.
TovábbMicsoda összetett egy típusnév, bár a maga idejében, a Mercedes 10/40/65 elnevezés teljesen egyértelmű volt gyakorlatilag minden korabeli autós számára.
TovábbAugust Horch története példaértékű. Sokat tanulhatunk tőle arról, hogy hogyan érjük el céljainkat, hogy sose adjuk fel a reményt és merjünk nagyot álmodni.
TovábbVálasszon a kategóriák közül
A webhely tartalmának megjelenítéséhez és a felhasználói élmény javításához cookie-kat használunk. Bővebb információ
RendbenThis website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Ezek a cookie-k szükségesek a weboldal futtatásához, és nem kapcsolhatók ki. Az ilyen cookie-k csak olyan műveletekre vonatkoznak, mint például a nyelv, a pénznem, a bejelentkezés, az adatvédelmi preferenciák. Beállíthatja a böngészőjét, hogy blokkolja ezeket a cookie-kat, de webhelyünk esetleg nem fog megfelelően működni.