Seat Tarraco 2.0 EcoTSI DSG 4Drive Xcellence
Egyre inkább kezd magához térni a márka, amelynek jövőjéről az utóbbi évtizedben sok negatív hír érkezett. A talpra állásban persze nagy szerepet játszott a Seat SUV változatainak megjelenése, pontosabban az azok iránti kereslet. A most próbált modell a harmadik városi terepjárója a márkának, és a Seat Tarraco méretek egyben a legnagyobbak is. A 4.7 méteres autó 5 vagy 7 üléssel, első- vagy összkerékhajtással, 150, 190 vagy 245 lóerős benzines és dízelmotorokkal, hatfokozatú kézi vagy hétfokozatú DSG automatával kapható.
A Seat Tarraco méretek majdhogynem tökéletes családi autót biztosítanak számunkra. Szép, elegáns autó, a mai kor divatjának abszolút megfelel, persze, azért mediterrán hangulatot ne keressünk rajta, inkább németesen élre vasaltak a vonalai. Az orra nincs túlbonyolítva, mégis formás, tipikusan seatos ezekkel a lámpákkal, ugyanakkor a nagyobb Seat Tarraco méretek valahogy jobb arányokat biztosítanak, mint például a kisebb Seat Ateca esetében.
A látványra persze nagyban ráerősít a sok krómdísz, a dögös felnik, valamint az egyedi vonalú első és hátsó fényszórók, bennük a háromszög alakú LED-es nappali menetfénnyel. A szabadidő-autók kötelező kelléke, az alul és a kerekjárati íveknél végigfutó szürke műanyag betét szinte fel sem tűnik ezen a fekete járműn. A kocsi fenekén elviszi a show-t két hátsó lámpatestet összekötő piros csík, ami ugyan este nem világít, de nappal elég jól látható, mutatós kiegészítő.
Odabenn a VW-csoport márkáitól megszokott kulturált kép fogadja az embert. Az anyagminőség pont olyan, mint a Skodákban, vagyis jó, de azért nem annyira, hogy mindez veszélyt jelenthessen a Volkswagenre, pláne nem az Audikra. Főleg a műszerfal felső része van puha, kellemes, minőségi anyagból megalkotva. Az okostelefonok, táblagépek, okosórák térnyerésével várható volt, hogy a hightech-kütyük az autóipart is elérik. A digitális kijelzők ma már a legolcsóbb márkáknál is megtalálhatóak.
Persze a Seat Tarraco sem kivétel, ráadásul a nálunk járt Xcellence kivitelben nemcsak a 8 colos központi monitor volt érintőképernyő, hanem a sofőr is digitális műszerfalról kapja az információkat. És hogy teljesen leessen a kedves vevő álla, a Virtual Cockpit műszeregység háromféle kivitelben variálható, s középen akár a navigáció térképét is megjeleníthetjük. Szóval, a csúcsinformatika végérvényesen a hétköznapjainkká vált az utakon, az autóban is. Akár már a következő évtized végére valósággá válhat, hogy az utastérben személyi asszisztensként működő mesterséges intelligencia lesse az utasok kívánságait.
De visszatérve a jelenben, az új Tarracóban bőrülés nincs, ám a szövet/alcantara páros is nagyon kellemes, a fotelek kényelmesek és jó az oldaltartásuk. Az már elsőre látszik, hogy ez egy nagy autó, de ennek ellenére mégsem behemót, jól el vannak találva a Seat Tarraco méretek és az arányok is. Ugyanakkor meglepő módon hátul nem annyira főúri a helykínálat, mint azt kívülről gondolnánk. A fejnek van tér bőven, ám a lábnak csak pont elegendő. Nem szűk, nem is szellős, leginkább, mintha semmi ráhagyással ráöntötték volna egy átlagos felnőttre.
Ez a kocsi a nagycsaládosoknál is szóba jöhet, ugyanis extraként harmadik üléssorral is lehet rendelni. A pótülések leginkább itt is csak a gyerekeknek valók, de jó tudni, hogy ezt is választhatjuk. A Seat Tarraco csomagtartó mérete hatalmas, már alapból 760 literes, s az ötödik ajtó természetesen motorosan nyílik. A pótülések megrendelése esetén persze le kell mondani 60 liternyi raktérről, de na és?
A Seat Tarraco 2.0 TSI teszt során nálunk járt modellt a 190 lovas turbós benzinmotorral szerelték, s hozzá hétfokozatú DSG-váltót és 4Drive összkerékhajtást kapott. A 4×4-es hajtás elektronikus vezérléssel, a többlemezes tengelykapcsolóban olajnyomással összepréselt lamellákkal juttat nyomatékot a hátsó kerekekre, ha a helyzet úgy hozza. A mindennapokban azért ritkán lesz szükség rá, hiszen ez mégiscsak a városlakók autója, így leginkább télen, hóban, latyakban jelenthet biztonságosabb közlekedést az összkerékhajtás. Persze földúton is elboldogul, a terepképességeknek korlátot inkább csak a hasmagasság és a gumik mintázata szabhat.
A Seat Tarraco 2.0 TSI motorja ugyanakkor nem épp a legésszerűbb választás ehhez a kocsihoz, mert bár erő van benne, a hatalmas testet is kellemesen meglódítja, még csendes is, de ez egy zabagép. A Seat Tarraco fogyasztás a városban a 10-12 literes átlagot simán hozza, s ilyenkor még csak nem is vadultunk vele. Autópályán sem sokkal jobb a helyzet, pláne, ha jól megtömve használjuk. Bár az üzemmód-választóval számos vezetési stílushoz igazíthatjuk a menettulajdonságokat, a fogyasztás sajnos eco módba sem csökken látványosan.
A Seat Tarraco 2.0 TSI teszt alatt nálunk időzött autó szép, harmonikus, de nem annyira vad és nem akkora egyéniség, mint mondjuk a Peugeot 5008-as. Hiányzik belőle a latinos temperamentum, bár ezt elengedve, ettől még stílusos, a visszafogott elegancia pedig kimondottan jól áll neki. Szerencsére nem is egy simán csak átemblémázott Skoda Kodiaq, annál picit jobb, valahová a cseh márka és Volkswagen közé belőve. Tesztpéldányunk az árával nagyjából a hasonló méretű és tudású riválisok középmezőnyében helyezkedik el. Szóval, nem rossz vétel, igazából csakis a fogyasztás érinthet minket kellemetlenül..
Seat Tarraco 2.0 TSI műszaki adatok
Motor: 1984 cm3
Teljesítmény: 190 LE, 320 Nm
Végsebesség: 211 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 8,0 s
Seat Tarraco 2.0 TSI fogyasztás: 9,6 l/100 km
Seat Tarraco alapár: 11 868 060 Ft
Seat Tarraco 2.0 EcoTSI DSG 4Drive Xcellence tesztautó ára: 14 862 390 Ft
Seat Tarraco 2.0 TSI vélemények
Külső: 5
Belső: 4
Ár/érték: 4
Előny/hátrány
+ Kellemes utastér, jó forma, akár 7 személyes is lehet, komfortérzet
– Kilátás hátrafelé, nagy étvágy