Ron Dennis a Forma 1-es sikerek után a McLaren utcai sportautó részlegének felfuttatásában talált új kihívásra. Maga sem tagadta, hogy a cégnél a Ferrari megoldását kopírozták, azaz a versenysportban megszerzett hírnevet, illetve műszaki tapasztalatot igyekeztek a piacon valódi pénzre váltani.

Az évek során, a bevezető MP4-12C modellt követően szépen fel is épültt a brand, és hamarosan három géposztályban árult közúti autókat a gyár. A belépő Sports Series tagjai a McLaren 570S, az 570 GT, az 540C, és a 600LT, a középső Super Series a McLaren 720S-re épült, míg a csúcs Ultimate Series olyan ritkaságokat villantott, mint a hibrid P1, a P1 GTR és a Senna.

Bődületes forma ez bárhonnan is nézzük. A McLaren 720S egy vérbeli sportautó.

Bődületes forma ez bárhonnan is nézzük. A McLaren 720S egy vérbeli sportautó.

A McLaren Automotive szekere továbbra is fut, igaz, már Dennis nélkül. A goromba stílusáról és munkaalkoholizmusáról híres szakember hiába építette fel a vár eme bástyáját is, a Forma 1-be visszatérő Honda sorozatos kudarca miatt komoly konfliktusok alakultak ki a vállalaton belül, és úgy hírlik, Dennis csúnyán összeveszett a McLaren Group legfőbb arab befektetőjével.

Ennek vége aztán a teljes szakítás lett, azaz Dennis nemcsak az igazgatói tanácsból szállt ki, de eladta az összes részvényét is, amely úgy cirka 100 milliárd forintnak megfelelő árat képviselt. – És bár a McLaren messze nincs azon a szinten mint a Ferrari, de Dennis távozását az utcai autókat gyártó részleg már nem érezte meg, a felvevőpiac kialakult, a termékpaletta adott és a tuningcégek is kedvelik a brit márka modelljeit.

Ilyen a Novitec Tuning is, aki ugyan bármelyik McLarent szívesen kezelésbe veszi, de egyik igencsak jól sikerült munkája viszont konkrétan a McLaren 720S-re épült. A donor esetében a Sports Series kínált ugyan roadstert is, de itt most egyelőre csak zárt karosszéria volt választható. Cserében viszont ehhez a munkához komplett aero csomagot fejlesztett a csapat. A kivitelezés igényességére jellemző, hogy külön tervezők foglalkoztak a McLaren 720S karosszériájának a leszorítóerő hatékonyságát növelő elemeivel, így az első és a hátsó diffúzoros szoknyával, a küszöbökkel, az oldalsó légterelőkkel, valamint a speciális hátsó szárnnyal.

A tekintélyt parancsoló forma finomításához pedig olyan esztétikai elemeket is gyártottak, mint a szénszálas műanyagból készült tükörház borítások, fényszóróbetétek és egyéb látványos kiegészítők. A módosított felfüggesztés célja kettős, a műszaki hatékonyság mellett az autó kiállása is főszerepet kapott, így nemcsak közelebb került a kasztni a talajhoz, de elöl 20, hátul 30 mm széles távtartókkal kerültek kijjebb a kerekek.

A Novitec több hónap alatt, és több tucat McLaren 720S teszt során alakította ki a legoptimálisabb vonalakat.

A Novitec több hónap alatt, és több tucat McLaren 720S teszt során alakította ki a legoptimálisabb vonalakat.

Maguk a felnik az MC1 nevet kapták, elöl 20, hátul 21 colos méretűek és ehhez illően hatalmas gumihengereket viselnek, 255/30, valamint 325/25 méretben. A műhely több hónap alatt és több tucat McLaren 720S teszt során alakította ki a legoptimálisabb beavatkozásokat. Az utasterében már alapból is minden adott volt a boldogsághoz, így itt leginkább a tulajdonos ízléséhez, kéréséhez igazodnak a Novitecnél, legyen szó akár különféle kárpitanyagokról, dekorációkról, vagy éppen teljesen egyedi igények megvalósításáról.

Az átépített McLaren 720S motorja M840T jelzés alatt fut, és mint az a számokból is következik, 4,0 literes, turbós és V8-as. Ezeket a paramétereket a műhelyben sem változtatták meg, de a gyári 720 lóerő helyett első lépésben 775 lóerőt (850 Nm) eredményező beavatkozást hajtottak végre, amit 806 lóerőig (880 Nm) lehetett még fokozni. A különbséget elsősorban a vadonatúj N-Tronic vezérlőegység adta, de persze, ennél azért itt mindig többről van szó. Például utóbbihoz speciális versenykipufogót kapott az autó, amely készülhetett nemesacélból, titánból és egy űrtechnikában alkalmazott, Inconel nevű anyagból is – minden, és így végső soron a McLaren 720S ára is csak pénztárca kérdése.

Ha már pénz, a menetteljesítmények olyan kiemelkedők, ami nem igazán jellemző az egymillió euró alatti szuperautókra. A McLaren 720S 0-200 km/h-ra 7,5 másodperc alatt gyorsul fel, de már a szabványos 0-100 km/h-ra történő 2,7 másodperces rövidke idő is elegendő lehet, hogy görcsbe rándult gyomorral, és behorpadt mellkassal a fotelekbe ragadva kapkodjuk a levegőt. A végsebessége egyébként eléri a 346 km/h-t. És hogy mindez az élmény menyibe kerül? Ha eleve tuninggal a német műhelyből rendeljük az autót, akkor 300 ezer euró fölötti McLaren 720S ár csilingelteti meg a kasszát, ami több mint 100 millió forint.