1936. október 1-jén a 20. Párizsi Nemzetközi Autószalon látogatói voltak az elsők, akik megtekinthették a cseh autógyártó Skoda Popular Sport Monte Carlo modelljét. Az azt követő három évben pedig limitált szériás modellek egész sorát dobta piacra a márka. Napjainkban ezek a sportos roadster, nyitható tetős és kupé változatok a Mladá Boleslav-i márka történetének legkeresettebb évjáratú és legszebb veterán autó modelljei közé tartoznak, olyan előkelő családtagokkal együtt, mint például a Skoda 860 Cabriolet 1932-es kiadása.

Az autó története 1936 januárjában kezdődött, mikor a Skoda nem mindennapi sporteredményt ért el. A cseh csapat egy roadster kivitelű Skoda Popular kormánya mögött második helyen zárta a Monte Carlo Rally-t az 1500 köbcentinél kisebb lökettérfogatú autók kategóriájában.

A Skoda Popular Sport Monte Carlo kétüléses változata 4,2 méter hosszú, 1,5 méter széles, 1,37 méter magas volt és 960 kilogrammot nyomott.

A Skoda Popular Sport Monte Carlo kétüléses változata 4,2 méter hosszú, 1,5 méter széles, 1,37 méter magas volt és 960 kilogrammot nyomott.

A vállalat a hirtelen sikert kihasználva megragadta az alkalmat és egy jellegzetes formatervű, limitált szériás, sportos modellt dobott piacra Skoda Popular Sport Monte Carlo néven. A versenyautóhoz hasonlóan ez is a Rapid modellsorozat 1,4 literes, 31 lóerős teljesítményű négyhengeres erőforrásával indult hódító útjára. A háromsebességes váltó a hátsó tengely felett kapott helyet, egy blokkot alkotva a differenciálművel.

A modell legnagyobb sebessége 110 km/óra volt, sportos karakterét pedig hatékony hidraulikus fékrendszere tette teljessé. A Skoda Popular Sport Monte Carlo első két darabja 1936 júliusában készült el, az utolsó példány – egy sötétszürke metál fényezésű kupé – pedig 1939. január 13-án került kiszállításra. A legyártott 70 autó közül 24 volt a könnyebb típusú, egyszerűbben felszerelt roadster kivitel. Ezen kívül még további 17 olyan roadster készült, amely nagyobb kényelmet kínált utasainak, így például a fogantyúval nyitható oldalablak luxusát. A sort 23 kupé, 2 nyitható tetős változat, két egyedi karosszéria felépítmény, két felfüggesztés változat és erőforrások egész sora tette teljessé.

Napjainkban körülbelül egy tucat autó viseli a Skoda Popular Sport Monte Carlo nevet és a modell egyike a legkeresettebb veterán autóknak a cseh autógyártó kínálatából.

Napjainkban körülbelül egy tucat autó viseli a Skoda Popular Sport Monte Carlo nevet és a modell egyike a legkeresettebb veterán autóknak a cseh autógyártó kínálatából.

A Skoda Popular Sport Monte Carlo kétüléses kupé változata 4,2 méter hosszú, 1,5 méter széles, 1,37 méter magas volt és 960 kilogrammot nyomott. 1937 októberében a cseh autógyártó megújította a modellt, amely ekkor módosított felfüggesztést és hangolást, illetve hosszabb tengelytávot kapott. A modell kompakt megjelenésének számos elemén visszaköszönt az akkori áramvonalas formaterv, a fényszórók pedig részben a sárvédőkbe ágyazva kerültek elhelyezésre.

Napjainkban körülbelül egy tucat autó viseli a Skoda Popular Sport Monte Carlo nevet és a modell egyike a legkeresettebb veterán autóknak a cseh autógyártó kínálatából. 1968-ban az újonnan alapított Skoda Múzeum birtokába került egy fekete fényezésű, 1937-es kupé, amelyet a századfordulón körültekintően felújítottak. A limitált szériás Skoda Popular Sport Monte Carlo modell egy másik példányán pedig napjainkban is óriási körültekintéssel dolgoznak a múzeum munkatársai.

További érdekességek a Skoda Múzeumban.