Nissan Juke 1.0 N-Design

A nagy márkák között ma már nincs olyan, amely ne kínálna szabadidőautót, sőt, sokan több méretosztályban is ott vannak. Így hát az áradatból kitűnni nem egyszerű, csakis valami különlegessel, egyedivel lehet. A tizenegy évvel ezelőtt debütált Nissan Juke pedig ilyen extravagáns autó volt. Akkor, a semmi másra nem hasonlító különc kis crossover még meglehetősen megosztó volt, sokan imádták, mások túlzásnak érezték, de hidegen szinte senkit nem hagyott.

A Nissan Juke 1.0 N-Design formája bár már közel sem lóg ki annyira a sorból, mint korábban, de a mai napig hozza a névjegyévé vált különc vonalakat.

A Nissan Juke 1.0 N-Design formája bár már közel sem lóg ki annyira a sorból, mint korábban, de a mai napig hozza a névjegyévé vált különc vonalakat.

Az új Nissan Juke nem egy lágy szépség volt, sokkal inkább a mesebeli béka, amelyet még puszilni sem kell, hogy meglássuk benne a bájt, a vonzerőt. A merész, jellegzetes dizájnba aztán sokan bele is szerettek. Crossover létére a több mint tíz év alatt már közel kétmillió vásárló szívét hódította meg a Juke coupé formája, ami jól bizonyítja, hogy egy ilyen megrögzött formabontónak is van létjogosultsága a piacon.

Első körben, még 2009-ben a Qazana tanulmányautóval tesztelték a népet, de akkor nem úgy nézett ki, mint amiből lesz bármi is, olyan volt mintha a hallucinogének világában járnánk. Aztán persze mások is csináltak még hasonló futurista, autónak látszó szobrokat, de azokkal már nem is nagyon terhelték az emberiséget. A Qazana azonban pár évvel később életre kelt, és szinte ugyanolyan formában megszületett az új Nissan Juke.

Ma már a második generációban is bőven benne vagyunk, és bár ez akkora hatást nem gyakorolt, mint az első sorozat, az egyedi, mással össze nem téveszthető karakter ebben is ott van. Elődje sok attribútumát megőrizte, ám érthető módon, az idő múlása miatt meg is haladta azt, s ma már prémium belsőt és intelligens online kapcsolódást is kínál.

A jellegzetes lámpákkal továbbra is megőrizte pimasz kis képét, az óriásira nőtt hűtőmaszkkal pedig immáron a legújabb Nissan Juke is illeszkedik az aktuális márkaarculatához. A tető érdekes hullámokat és hátranyúló tetőspoilert kapott. A gyáriak ezt úgy hívják, jellegzetes lebegő tető. Én erre nem jöttem volna rá magamtól, igaz, nem is szívtam semmit, amikor megnéztem. A feneke ugyanakkor szolidabbá vált az egyszerűbb, de elegánsabb lámpák miatt. Összességében kijelenthető, hogy letisztultabb, komolyabb lett, ám elődjéhez hasonlóan, a játékosság megmaradt az újabb Nissan Juke crossoverek esetében is.

A belső kidolgozottság már igencsak közelít a prémium kisautókban elérhető színvonalhoz.

A belső kidolgozottság már igencsak közelít a prémium kisautókban elérhető színvonalhoz.

 

A beltérben az alaphangulat maradt a régi, de a kasztni és az utastér nagyobb lett, és ami a leginkább szembetűnő, hogy jóval igényesebb. Bárhova nyúlunk kellemes, minőségi anyaggal találkozunk, még a műbőr ülés is bőrnek tűnik. Az újdonsült Nissan Juke összeszerelése kiváló, semmi nem nyikorog, a színvonalat már-már a nagyobb Volkswagenekéhez lehet hasonlítani. Szerencsére nem is digitalizálták agyon, pont amennyi kell és elvárt ebben az osztályban.

A klíma és több más funkció is kapcsolókról vezérelhető. A japánok központi kijelzője egyébként is az egyik legjobb és legérthetőbben kezelhető az egész autóiparban. A szerkezet maga nem új, hiszen már a Nissan Micrába is rendelhető volt, de bűn is lett volna hozzányúlni és bonyolítani. A magyar nyelvű menüvel könnyedén elboldogul bárki. Az egyetlen negatívum vele kapcsolatban, hogy az érintőképernyő sokszor csak másodjára engedelmeskedik az ujjaknak, így értékes időt vesz el a sofőr figyelméből.

A Nissan Juke 1.0-ás torkos kis erőforrása nem nyújt ugyan kirobbanó élményt, de méretéhez képest teljesen rendben van, és normál közlekedéshez bőven elegendő.

A Nissan Juke 1.0-ás torkos kis erőforrása nem nyújt ugyan kirobbanó élményt, de méretéhez képest teljesen rendben van, és normál közlekedéshez bőven elegendő.

Az új Nissan Juke méretek tekintetében szintén változott. Hét centit nőtt hosszban, és ezt bizony az üdvözli leginkább, aki hátra ül. Normálisan, kényelmesen el lehet férni a második sorban, s jóval könnyebb a beszállás is. Az ülések kényelmesek, és ami legalább ennyire fontos, az elsők jól tartják a testet is. A Juke-ban az egyik legtutibb extra a Sound & go csomag, amelyben a Bose Personal Plus audiorendszer 8 hangszóróval abszolút személyre szabható. Ezt a berendezést nemcsak a kifinomult műélvezők értékelhetik nagyra, mert bár nem ad koncertélményt, de nagyon jó kis technika. Az utaskabin mérete mellett 20%-kal nőtt a csomagtér is, ahová most már 422 liternyi helyre lehet pakolni, a padló legaljában pedig még a pótkeréknek is maradt elég hely, ami manapság egyre ritkább.

A Nissan Leaf úttörő volt az elektromos hajtásban, ugyanakkor a hibridrendszert valamiért mégsem preferálja a cég, és a Juke motorizáltsága is finoman szólva szerény. Semmi más nincs, csak a háromhengeres Daimler-féle 1.0 literes. A Nissan Juke benzines aggregátja jelenleg 117 lóerővel képes kiszolgálni tulajdonosát, és a választékból adódóan nem is kell nagyon agyalni a hajtómű választásán. Persze az is igaz, hogy alapjába véve nem rossz ez a kis háromhengeres.

Bár az erőforrásnak van némi orgánuma, ám az cseppet sem bántó, a dinamikája is jó, ráadásul állítható a motor karakterisztikája. Sport módban ráadásul meglepően élvezetes vezetni, ha a turbó is el kezdi éreztetni a hatását, ügyesen meglódítja a kocsit, van benne erő. Elég jó az autó úttartása, könnyed a kormányzása, a vezetése pedig igen könnyű és kényelmes.

Bár nem ma lépett be a piacra, de összességében még mindig nagyon egyben van a jelenlegi Nissan Juke, s az egyetlen fájdalmas pontja talán csak a fogyasztása. Városban simán 9-10 liter az átlag, és még nem is a dugókkal terhelt haladáskor. Már csak ezért is jól jönne egy hibridhajtás. A másik szigetországi dizájntermék, a Toyota C-HR ezen a téren azért sokkal jobban áll.

Azt mondják a japánok, az újsütetű Nissan Juke kevésbé megosztó, de elődjéhez hasonlóan mégis egyedi karakter. Talán így van, ám ebből inkább az utóbbi az igaz: ez is komoly egyéniség, méltó utódja a különcnek.

Nissan Juke 1.0 műszaki adatok
Motor: 999 cm3
Teljesítmény: 117 LE, 200 Nm
Végsebesség: 180 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 10,4 s

Nissan Juke 1.0 fogyasztás: 7,4 l/100 km
Nissan Juke 1.0 ár: 7 100 000 Ft

Nissan Juke 1.0 N-Design tesztautó ára: 8 920 000 Ft

Nissan Juke 1.0 vélemények
Külső: 5
Belső: 5
Ár/érték: 4

Előny/hátrány
+ Jó futómű, kellemes és minőségi belső, egyedi design, agilis motor
– Nagy étvágy