Toyota Camry Hybrid 2.5 Dynamic Force Executive + VIP

A Toyota Camry még úgy is megtartotta a nimbuszát nálunk, hogy nagyon sokáig nem is árulták. Ennek ellenére az Államokból behozott példányai voltak az első nagy hybrid limuzinok itthon, s egy időben még a pesti taxisok is rákaptak. Az importőrök ennek ellenére nem erőltették a behozatalát, s így a márkakereskedők sem vállalták a garanciális szervizelést.

Egy jó méretű, remek limuzinnal tértek vissza a japánok, és méretéhez képest a Toyota Camry Hybrid fogyasztása is példásnak mondható.

Egy jó méretű, remek limuzinnal tértek vissza a japánok, és méretéhez képest a Toyota Camry Hybrid fogyasztása is példásnak mondható.

Mintegy tizenöt évig hiányzott a magyar újautó-piacról, míg végre ismét elkezdték a Toyota Camry hybrid kiadását itthon is forgalmazni. De csak a hybridet, a világ legnépszerűbb nagyméretű szedánja ugyanis kizárólag ezzel a hajtáslánccal érkezik hozzánk.

Az új Camry fél számmal ugyan nagyobb a leváltott Avensisnél, ám nem sokkal drágább annál, hiszen a Toyota Camry hybrid ára 12.8 millió forintról indul, ami ebben a kategóriában ma már egyáltalán nem eltúlzott sajnos. Ráadásul abból nem volt hybrid, ebből meg csak az van, így abszolút észszerűnek tűnik a váltás, főleg, ha figyelembe vesszük a szigorodó kibocsátási normákat is.

A Toyota Camry hybrid teszt során nálunk járt modell formájába nehéz volna belekötni. Csinos, arányos, elegáns autó, amolyan klasszikus limuzin, még akkor is, ha inkább a japán és amerikai ízlést tükrözi. Ami persze érthető, hiszen évek óta ez az Egyesült Államok egyik legnépszerűbb autója.

A kocsin a leglátványosabb elem kétségkívül az alulra húzott ezüstszínű műanyag hűtőmaszk, amellyel akár még egy visszafogottabb Lexusnak is elmenne. A belső a tér bajnoka, de ezt már kívülről is sejteni lehet. Ha valami távol-keleti állam lennénk, akkor nálam simán miniszteri limuzin lenne a Toyota Camry.

Ahogy a külső, úgy a belső is minőségi, a felhasznált anyagokat és az összeszerelést nézve a Camry Hybrid ára egyáltalán nem eltúlzott.

Ahogy a külső, úgy a belső is minőségi, a felhasznált anyagokat és az összeszerelést nézve a Camry Hybrid ára egyáltalán nem eltúlzott.

 

A műszerfal nincs agyonbonyolítva, a fordulatszámot a head-up kijelzőn láthatjuk, a bal oldalon lévő műszeren pedig nyomon követhetjük a hibrid hajtáslánc működését. Az összeszerelés minősége és az anyagok magas színvonalúak, és a középkonzolon végigfutó stílusos hullámvonallal loptak még némi érdekességet is az utastérbe.

Tesztalanyunk a legmagasabb felszereltségű Executive+VIP nevű kivitel volt, amelyben rengeteg minden benne van, még a hátsó ülések dőlésszöge is elektromosan állítható, a hátsó könyöklőben pedig vezérlőt találunk, amivel a légkondicionálót állíthatjuk. Ám érdekes módon kormányfűtés vagy üléshűtés nincs. Persze ezek nélkül is finom, kényelmes utazóautó a nagy japán limuzin.

Míg az USA-ban 3.5 literes V6-os, vagy sima 2.5-ös benzines motor is van a kínálatban, addig nálunk csak a Toyota Camry 2.5-ös hybrid kapható. Ami egyébként abszolút logikus, hiszen a másik két erőforrásra itt minimális lenne kereslet, és valószínűleg ez is a legjobb választás. A benzines és a villanymotor teljesítménye 218 lóerő, a 6 liter körüli városi fogyasztás pedig kitűnő érték egy ekkora autótól.

Az új Toyota Camry hybrid legkomolyabb ellenfele itthon egyértelműen a zöldülő Skoda óriási limuzinja. Az új Superb iV 1.4 TSI DSG PHEV, tehát a plug-in hybrid modell csúcsváltozata. A nálunk járt és bitangul felszerelt új Toyota Camry hybrid ára 15.4 millió az egyéni extrák nélkül, s bár nem tölthető, de a két kocsi nagyjából mégis ugyanazt a szintet képviseli. Az utóbbit vezetve azonban az a vélemény alakul ki az emberben, hogy ez a japán négykerekű az örökkévalóságnak készült, s akár életünk végéig használni tudjuk majd.

További információk: a Toyota Magyarországi képviseletének oldalán érhetők el.