A régen minden jobb volt korszakban a Mercedes-Benznek gyakorlatilag nem kellett semmiért harcolnia. A csillagos márka termékei voltak a Nr 1. német autók, igazi világhírnévvel és a vastagon írt árcédulák ellenére is magabiztos piaci pozíciókkal – persze, mindezért sok mindent tettek le az asztalra a stuttgarti mérnökök.

Vitathatatlanul jó alapanyagot talált magának a Wimmer a Mercedes-AMG C 63 S T-ben.

Vitathatatlanul jó alapanyagot talált magának a Wimmer a Mercedes-AMG C 63 S T-ben.

Az 1980-as évek végére azonban feje tetejére állt a világ. Olyan trónkövetelők jelentek meg, mint az Audi, BMW, Lexus és társaik, de megváltoztak a vásárlói szokások is. Így került előtérbe az AMG, a két egykori Mercedes-mérnök, Aufrecht és Melcher urak 1967-ben alapított fusi magánvállalkozása, amely első alkalommal a 190-es utáni C-osztállyal kooperált hivatalosan a gyárral – ugyanis korábban csak tuningolták és versenyeztették az autókat.

A Mercedes C 36 AMG aztán új fejezetet nyitott és az AMG ma már a Daimler AG tulajdona, gyakorlatilag a Mercedes-Benz globális sportrészlege, komoly tuning tapasztalattal.

A legvadabb változatokat önállóan fejlesztik, de a nagy biznisz mégis a hétköznapi modellek többféle szinten történő sportosítása – sokaknak elegendő a látszat, ám van igény az 500-600 lóerős nehézbombázókra is. A Mercedes-AMG C 63 S egyértelműen az utóbbiak táborát erősíti, orrában az AMG GT 4,0 literes, dupla turbós V8-asával, amely itt 510 lóerőt szabadít rá a hajtott kerekekre. A T betű már évtizedek óta a kombit jelöli a stuttgarti zsargonban, és a C-ből is létezik ilyen praktikus puttonyos, amit az AMG remekül megdolgozott.

A felfüggesztésben rövidebb, keményebb KW rugókra cserélték a gyári szettet, és komoly lapos kúszásra ítélték a Mercedes kombi tuning változatát.

A felfüggesztésben rövidebb, keményebb KW rugókra cserélték a gyári szettet, és komoly lapos kúszásra ítélték a Mercedes kombi tuning változatát.

A Mercedes-tunerek imádják azt a fricskát, hogy az AMG változatokat tekintik kiindulási alapnak, azaz innen indítják a spannolást. A legnagyobbak – jellemzően a Brabus és a Carlsson – saját erőforrásokat, speciális felfüggesztéseket fejlesztenek, de a kisebb műhelyek is próbálják a lépést tartani, és nem a 220d-re akarnak szimplán nagy felniket pakolni.

Solingen, ez a Németország nyugati részén, Kölntől északra elterülő kisváros az otthona a Wimmer Rennsporttechnik (RST) GmbH-nak, amely éppen a Mercedes-AMG C 63 S T-t szemelte ki magának egy atomvillantásra. A fiúk minden trükköt hajlandók bedobni a szent cél, a teljesítménynövelés érdekében, így az ügyfél igényeitől függően a motorvezérléstől kezdve a turbókon át a felfúrásig kimeríthetetlen az ötlet- és eszköztár.

A demóautónak választott kombit feltűnő zöld színben tálalták (ez egyébként gyári AMG dukkó), amit a tuning alatt hátul versenyhangulatú kockás matricázással varázsoltak egyedivé. A Mercedes-AMG C 63 S T megjelenésén nem faragtak, a gyári aero csomag hatékony, egyben látványos is, így kötelező körként csak a felniket cserélték le. Elöl 245/30, hátul 265/20 méretű abroncsokat hordanak a 20 colos, ötször V-küllős mintázatú BBS papucsok, melyek mögött remekül látszanak a malomkeréknyi féktárcsák és a lángvörösre fújt AMG tuning féknyergek.

A Mercedes-AMG C 63 S T kerekeinél remekül látszanak a malomkeréknyi féktárcsák és a lángvörösre fújt féknyergek.

A Mercedes-AMG C 63 S T kerekeinél remekül látszanak a malomkeréknyi féktárcsák és a lángvörösre fújt féknyergek.

A felfüggesztésben rövidebb, keményebb KW rugókra cserélték a gyári szettet, és a lapos kúszás valóban remekül áll a kombinak. A Mercedes-AMG C 63 S T motorját ugyan nem fúrták fel, de minden területen hozzányúltak. Szoftveresen és mechanikájában egyaránt új a vezérlés, kisebb ellenállásúak a légszűrők, nagyobb töltőnyomásúak a lecserélt turbók, hatékonyabb a hűtés. Természetesen a komplett kipufogórendszer is ment a levesbe, hogy a Wimmer RST-féle recept alapján hajlított nemesacél alkatrész néhány plusz lóerővel, valamint mennydörgésszerű hanggal kárpótoljon.

És akkor beszéljenek a számok. A 4,0 literes V8-as teljesítménye 510-ről 801 lóerőre, a 700 Nm forgatónyomaték 900 Nm-re nőtt – ez annyit tesz, hogy a gyári 3,25 kg/LE arány 2,07-re csökkent, ami viszont már szupersportautós érték. A Mercedes-AMG C 63 S T hivatalos gyorsulási adatait még nem tudni, de a végsebesség – a gumik biztonságos tűrőképességéhez igazodva – 320 km/h-ban korlátozott. A Wimmer RST kis tuning műhelye komplett autót ugyanúgy árul, mint utólag átalakítottat, és aki az utóbbi megoldást választja, úgy 30 ezer eurós költséggel nyugodtan számolhat.