A Bogazici Köprüsü, azaz a Boszporusz híd Isztambul európai és ázsiai oldalát kapcsolja össze, így teremtve összeköttetést Európa és Ázsia között. 1957-ben született meg a miniszterelnöki döntés arról, hogy kell egy híd, amely a Boszporusz felett ível át. A brit Sir Gilbert Roberts-et bízták meg a tervezési feladatokkal. A mérnöki munkát ugyancsak a britekre bízták, a kivitelező viszont már egy helyi építőipari vállalat volt.
A Boszporusz híd munkálatai 1970-ben kezdődtek meg, 35 mérnök és 400 építőmunkás serénykedett az építkezésen. A mintegy 200 millió dollárba kerülő acélpilléres függőhíd átadása a Török Köztársaság megalakulásának 50. évfordulójára esett. Az 1510 méter hosszú, 39 méter széles híd 1973. októberi megnyitásakor Európa leghosszabb és a világ 4. leghosszabb függőhídjának számított. A híd európai lába Oraköy-nél, az ázsiai pedig Beylerbeyi-nél áll.
Igénybevételének viszont szigorú szabályai vannak. Annak idején a Boszporusz híd gyalog is használható volt és a vállalkozó szelleműek egy röpke másfél kilométeres sétát követően már egy másik földrészen találhatták magukat, de ma már csak gépkocsival lehet átkelni rajta. A terhelés miatt a kamionok is nem kívánatos járművek a hídon. Az átkelésért fizetni kell, de csak ha az autós Ázsia felé veszi az irányt.
A Boszporusz híd nyolc sávra van osztva, melyből mindkét oldalon három sávban haladhatnak a járművek, de egy leállósáv és egy gyalogosjárda is fenn van tartva rajta. A forgalomtól függően azonban nem mindig így használják a sávokat. Munkanapokon reggel ugyanis négy sáv tart az európai oldal, kettő pedig az ázsiai oldal irányába, míg esténként megfordul ez az arány és négy sáv halad a folyó keleti oldala felé.
Van azonban egy kivételes nap, amikor a Boszporusz híd gyalog is használható, pontosabban a futók számára is megnyílik. Minden év októberében az Eurázsia maraton keretében emberek ezrei lepik el. Persze nem mindenki fut, vannak akik csak andalognak a hídon és kihasználják a ritkán adódó lehetőséget, hogy csodálatos panoráma fotókat készítsenek az előttük elterülő török fővárosról.
A Boszporusz híd kontinensegyesítő szerepét egyébként már több alkalommal is kihasználták. 2005. május 15-én került sor például a világ első két kontinensen egyszerre zajló teniszmérkőzésére. A csupán ötperces játszma az amerikai Venus Williams és a török Ipek Senoglu teniszezőnő között zajlott. Ugyanakkor nem az amerikai teniszcsillag volt az egyetlen híresség 2005 nyarán, aki feljegyzett kapcsolatba került a Boszporusz híddal.
David Coulthard forma-1-es brit pilóta a török nagydíjat megelőzően hajtott át a hídon, ám nem fizetett az átkelésért, amit az automata figyelőrendszer ki is szúrt. A versenyzőnek azonban nem kellett kifizetnie a hatalmas 20 eurós büntetést, azt csapata nagyvonalúan átvállalta helyette. Persze napjainkra a Bogazici Köprüsü már nem az egyetlen kontinenskapocs a folyó fölött. A folyamatosan bővülő forgalom kiszolgálása érdekében a Boszporusz hídjai között már ott van az 1988-ban átadott Győzedelmes Mehmed szultán, majd őt követve harmadikként a 2016-os Vitéz Szelim szultán híd is.