Deutsche Automobilmanufaktur – így hirdeti magát picit kétértelműen a berlini székhelyű TH Automobile, ám aki nem ért az autókhoz, az a kommunikációt sem tudja igazán értelmezni. Vajon mit kell gyártani egy T5-ös sorozatú Volkswagen kisbusz, pontosabban egy Multivan esetében, amit már egyébként is kiválóan elkészítettek a wolfsburgiak? Csakhogy a látszat csal, mert jelen esetben nagyon sokat. A fotókon látható T5-ös Volkswagen kisbuszok ruhája alatt ugyanis olyan gépészet rejtőzik, amelynek a megtervezése is éveket vett igénybe. Mert a TH-nál a jelszó, a mindenből a legjobbat nem pusztán üres marketingszöveg. De lássuk a részleteket!

Volkswagen kisbuszok brutális teljesítménnyel.

Volkswagen kisbuszok brutális teljesítménnyel.

Egy lelkes és kreatív csapat úgy gondolta, nagy durranás lenne Porsche 911-es hajtásláncot építeni Volkswagen kisbusz gyomrába, és ha már lúd, legyen kövér alapon, farmotorral, hátsó- vagy éppen összkerékhajtással. Mivel a papír mindent elbír – szoktuk mondani –, rajzolgatva könnyen ment is a dolog, a valóságban viszont egymás után születtek a problémák, hiszen két egymással ellentétes filozófiájú, illetve tervezésű autót próbáltak meg összeházasítani.

Ne feledjük, a Multivan tuning esetében a motor-váltó egység beépítése csak a jéghegy csúcsát jelentette, emellett vadonatúj felfüggesztésekre, fékekre, kormányra volt szükség. A munka során például a dobozszerű VW kisbusz karosszériája pusztán egyszerű csomagolássá degradálódott. Az emblémák eltüntetésén, az új hűtőmaszk és lökhárítók felcsavarozásán kívül más nem is nagyon történt vele.

A felsoroltakhoz mérten a végeredmény mégis a mérnöki tudomány egy kisebb diadala, hiszen ettől kezdve, aki bírja anyagilag, vásárolhat magának Porsche-motoros Volkswagen T5 Multivant, ráadásul úgy, hogy a kis tuningcég háromlépcsős modellpalettát dolgozott ki. Az alapgép a hátsókerekes, kézi váltós TH2 névre keresztelt változat lett. Ebben a Porsche 996-os szériájának hathengeres, turbós boxere dolgozik, a teljesítmény 420 lóerő, de lehetőség van a 997-es modell vastüdős erőforrását is megrendelni 480 lóerővel, valamint elérhető az automataváltó és az összkerékhajtás is. Érdemes megemlíteni, hogy igény esetén a műhely külön kezelésbe veszi a motort is, és így a Volkswagen kisbusz még több kakaót, még több forgatónyomatékot tudhat magáénak.

A karosszéria normál és hosszú tengelytávval, az utastér három üléssorral egyaránt kérhető. A felszereltség a gyári Multivan Highline szinthez igazodik, de a tulajdonos kérésére természetesen bármit beszerelnek, legyen szó hifiről, multimédiáról, irodai eszközökről, kárpitokról vagy éppen a dekorációról.

Az átalakított Porsche boxer 780 lóerőt és 310 km/órás végsebességet pakol a Volkswagen kisbusz alá.

Az átalakított Porsche boxer 780 lóerőt és 310 km/órás végsebességet pakol a Volkswagen kisbusz alá.

 

Vicces – no meg persze jó gazdag – építési vállalkozó kedvence lehet a TH3 változat, a duplakabinos pickup, amely a TH2 motorjaival választható és akár 270 km/órás sebességre is képes. Gondoljunk bele, itt azért gyakorlatilag egy melósjárgányról van szó.

Persze az igazi csodabogár a harmadik, a non plus ultra, a TH2 RS formációja. Természetesen ebben is turbós Porsche boxer tombol, ám a Volkswagen kisbusz alatt itt fellelhető 780 lóerős teljesítmény már szupersportautós szint, mint ahogy a 310 km/órás végsebesség szintén döbbenetes. Képzeljük el ezt a téglát száguldani az Autobahn belső sávjában, ahol valószínűleg igen komoly meglepetéseket tudna okozni, ha valamelyik nagyarcú megpróbálná levillogni. A Multivan tuning változatának 19 vagy 20 colos alufelnijei mögött olasz Brembo fékek lassítanak, a H&R felfüggesztést pedig speciálisan ehhez a modellhez lőtték be egyedi rugókkal és lengéscsillapítókkal.

Az igazi poén azonban mégis az utastérben van. Ahogy minden TH-féle busznál, a műszerek, a kormány Porschéből valók, ez kell a tökéletes illúzióhoz, ám az RS elrendezése nem a megszokott: a vezető középen, egyedül ül az első sorban. Az ülések sem a Multivan foteljei, hanem karbon vázas, többpontos övekkel szerelt kagylók, és összesen csak öt, azaz a vezető mögött két sorban két-két utas foglalhat helyet a fedélzeten.

A mocskos anyagiakról mindössze annyit tudni, hogy az átépített Volkswagen kisbusz árak mindig az egyéni igények alapján kerülnek kialakításra, és csakis a vevőkre tartoznak. Ha pedig valaki ezek után mégis kételkedne a berlini TH Automobile gárdájának szakmai elhivatottságában, akkor eláruljuk, hogy a kis műhely veterán Ford F100-as furgonokat is épít. Itt a csúcs a Mercedes-AMG 6,2 literes, 514 lóerős, 630 Nm nyomatékú V8-asával szerelt automataváltós F63, amely 5 másodperc alatt gyorsul nulláról százra. Egyéb kommentár, ehhez pedig már aligha szükséges…