A tévedések elkerülése végett, rögtön az elején jegyezzük meg, hogy a karosszéria lemezeinek jelentős része szénszál erősítésű műanyag, ami persze nem is meglepő egy autótuning után. A német Novitec Group megkerülhetetlen tényező, ha a legismertebb olasz sportkocsi márkák – Ferrari, Maserati, Lamborghini esetében – minőségi színvonalú tuning a cél, sőt egyre inkább szélesedik a repertoár, és már a Rolls-Royce, a McLaren és a Tesla tulajdonosoknak is tartogat a cég meglepetéseket.
A Maserati hosszú éveken át hitegette a rajongóit, hogy szabadidős terepjáróval bővíti kínálatát – ha lehet a Porschének, akkor lehet nekik is -, a Kubang tanulmány sokáig lebegett a köztudatban, aztán nehéz szüléssel ugyan, de végre valahára összeállt a Maserati Levante. Kínálnak belőle dízelt és benzinest egyaránt, a forma pedig van annyira – khm, elnézést – giccses, hogy Kínában is csilingeljen miatta a kereskedések kasszája. Igazából tud mindent, amit ebben a kategóriában illik, ám az autótuning mániások mindenhez úgy állnak hozzá, hogy nincs az a rakott szekér, amire ne férne fel még valami…
A Novitec csoporton belül saját részleg, a Tridente felel a szigonyos modellek átalakításáért, amely most egy Maserati Levante tuning alapján szolgál újdonsággal. Az Esteso pedig sokkal több, mint ad hoc építés. A karosszériára szélcsatornás tesztek után kerültek fel a végleges elemek, megváltozott a felfüggesztés, a hajtáslánc vezérlése és mindezek mellett lehetőség van egyedi fényezés, kárpitozás megrendelésére is.
Kezdjük a külcsínnel, a teljes widebody, azaz szélesítő készlet nyolc darabból áll, benne az új kerékívekkel és az összekötő küszöbelemekkel. Magukat a lökhárítókat sem hagyták érintetlenül a tervezők, előre extra szplittert, , illetve kiegészítő légterelő került a hátsó üveg fölé.
Az összhatás nagyon vadító, a Maserati Levante tuning után elöl 10, hátul 12 centiméterrel lett szélesebb, az elemek pedig festettek, így teljesen gyári hatást kelt a munka – egy kivétel van csupán, a karbonbetétes, extra légnyílással ellátott gépháztető. A felfüggesztésben a légrugózás adta kereten belül hajtottak végre módosítást, konkrétan a szoftver az új programmal, 25 mm-rel engedte lejjebb a felépítményt, így még jobban érvényesül a szélesebb kasztni a hatalmas kerekekkel.
Apropó, kerekek. Egy SUV nagy felnikkel, sportos gumikkal az igazi – hiszen terepre alig viszik, maximum a golfpályára vezető úton térnek le vele az aszfaltról -, ezért a Novitec Tuning itt sem spórolt. A saját tervezésű keréktárcsák átmérője egységesen 22 col, elöl a 10 col szélességű könnyűfém papucsokra 295/30-as méretű gumikat húznak, míg hátra 335/25-ösök kerülnek.
A gépházban dolgozó 3,0 literes, dupla turbóval erősített, közvetlen befecskendezéses V6-os benzinest nem száműzték ugyan, de a Maserati Levante tuning során rendesen feljebb tekerték a potmétert. A Novitec egyszerű szoftveres plug and play módszere, az N-Tronic, a vezérlést programozza át, a teljesítményt 5300/min fordulatnál 494 lóerőre, a forgatónyomatékot 1700-4900/min fordulatszám között 660 Nm-re emelve.
A menetteljesítmények ennek tükrében meggyőzőek, 0-100 km/h-ra csupán 4,8 másodperc alatt gyorsul az Maserati Levante Esteso, míg végsebessége meghaladja a 270 km/h-t, amivel nem kis meglepetést tud okozni a belső sávban. Az N-Tronic egyébként a Maserati Levante tuning után a modell többi erőforrásából is képes extra lóerőket és newtonmétereket felszabadítani, például az erősebb dízel teljesítménye 275-ről 322 lóerőre, nyomatéka 2200/min fordulaton 680 Nm-e nő – ezzel 6,2 másodperc a százas sprint ideje.