A tévedések elkerülése végett, rögtön az elején jegyezzük meg, hogy a karosszéria lemezeinek jelentős része szénszál erősítésű műanyag, ami persze nem is meglepő egy autótuning után. A német Novitec Group megkerülhetetlen tényező, ha a legismertebb olasz sportkocsi márkák – Ferrari, Maserati, Lamborghini esetében – minőségi színvonalú tuning a cél, sőt egyre inkább szélesedik a repertoár, és már a Rolls-Royce, a McLaren és a Tesla tulajdonosoknak is tartogat a cég meglepetéseket.

A Novitec a Maserati Levante átfaragásának sem tudott ellenállni.

A Novitec a Maserati Levante átfaragásának sem tudott ellenállni.

A Maserati hosszú éveken át hitegette a rajongóit, hogy szabadidős terepjáróval bővíti kínálatát – ha lehet a Porschének, akkor lehet nekik is -, a Kubang tanulmány sokáig lebegett a köztudatban, aztán nehéz szüléssel ugyan, de végre valahára összeállt a Maserati Levante. Kínálnak belőle dízelt és benzinest egyaránt, a forma pedig van annyira – khm, elnézést – giccses, hogy Kínában is csilingeljen miatta a kereskedések kasszája. Igazából tud mindent, amit ebben a kategóriában illik, ám az autótuning mániások mindenhez úgy állnak hozzá, hogy nincs az a rakott szekér, amire ne férne fel még valami…

A Novitec csoporton belül saját részleg, a Tridente felel a szigonyos modellek átalakításáért, amely most egy Maserati Levante tuning alapján szolgál újdonsággal. Az Esteso pedig sokkal több, mint ad hoc építés. A karosszériára szélcsatornás tesztek után kerültek fel a végleges elemek, megváltozott a felfüggesztés, a hajtáslánc vezérlése és mindezek mellett lehetőség van egyedi fényezés, kárpitozás megrendelésére is.

Kezdjük a külcsínnel, a teljes widebody, azaz szélesítő készlet nyolc darabból áll, benne az új kerékívekkel és az összekötő küszöbelemekkel. Magukat a lökhárítókat sem hagyták érintetlenül a tervezők, előre extra szplittert, , illetve kiegészítő légterelő került a hátsó üveg fölé.

Maserati Levante Esteso szélesítő készlete nyolc darabból áll, benne az új kerékívekkel és az összekötő küszöbelemekkel.

Maserati Levante Esteso szélesítő készlete nyolc darabból áll, benne az új kerékívekkel és az összekötő küszöbelemekkel.

Az összhatás nagyon vadító, a Maserati Levante tuning után elöl 10, hátul 12 centiméterrel lett szélesebb, az elemek pedig festettek, így teljesen gyári hatást kelt a munka – egy kivétel van csupán, a karbonbetétes, extra légnyílással ellátott gépháztető. A felfüggesztésben a légrugózás adta kereten belül hajtottak végre módosítást, konkrétan a szoftver az új programmal, 25 mm-rel engedte lejjebb a felépítményt, így még jobban érvényesül a szélesebb kasztni a hatalmas kerekekkel.

Apropó, kerekek. Egy SUV nagy felnikkel, sportos gumikkal az igazi – hiszen terepre alig viszik, maximum a golfpályára vezető úton térnek le vele az aszfaltról -, ezért a Novitec Tuning itt sem spórolt. A saját tervezésű keréktárcsák átmérője egységesen 22 col, elöl a 10 col szélességű könnyűfém papucsokra 295/30-as méretű gumikat húznak, míg hátra 335/25-ösök kerülnek.

Hátra tökéletesített diffúzort szereltek fel a Novitec műhelyében.

Hátra tökéletesített diffúzort szereltek fel a Novitec műhelyében.

A gépházban dolgozó 3,0 literes, dupla turbóval erősített, közvetlen befecskendezéses V6-os benzinest nem száműzték ugyan, de a Maserati Levante tuning során rendesen feljebb tekerték a potmétert. A Novitec egyszerű szoftveres plug and play módszere, az N-Tronic, a vezérlést programozza át, a teljesítményt 5300/min fordulatnál 494 lóerőre, a forgatónyomatékot 1700-4900/min fordulatszám között 660 Nm-re emelve.

A menetteljesítmények ennek tükrében meggyőzőek, 0-100 km/h-ra csupán 4,8 másodperc alatt gyorsul az Maserati Levante Esteso, míg végsebessége meghaladja a 270 km/h-t, amivel nem kis meglepetést tud okozni a belső sávban. Az N-Tronic egyébként a Maserati Levante tuning után a modell többi erőforrásából is képes extra lóerőket és newtonmétereket felszabadítani, például az erősebb dízel teljesítménye 275-ről 322 lóerőre, nyomatéka 2200/min fordulaton 680 Nm-e nő – ezzel 6,2 másodperc a százas sprint ideje.