Egy ideje már elkerüli Afrikát a világ legnagyobb és legkeményebb tereprali viadala. A 40. jubileumát ünneplő Dakar mezőnye jövőre Peruban, Bolíviában és Argentínában méretteti meg magát, és a 2018-as versenyen négy év után újra rajthoz áll a Szalay-Bunkoczi páros. Szalay Balázsnak ez lesz a 13. Dakarja, Bunkoczi Lászlóval együtt pedig a nyolcadik. Amikor közösen vágtak neki a távnak mindig célba értek, tehát nem rosszak a kilátásaik, és persze most is bíznak ebben.

A Dakar 2018 egy másik főszereplője, a speciálisan összerakott Opel Crossland X

A Dakar 2018 egy másik főszereplője, a speciálisan összerakott Opel Crossland X

Az utóbbi időben Afrikában versenyeztünk januárban, mert vonzó volt számunkra, hogy visszatértünk a gyökereinkhez, ám most a világ legjobb terepraliversenyzői a negyvenedik Dakar-ralira készülnek, s ez bennem is elindított valamit, és arra inspirált, hogy négy év kihagyás után visszatérjünk Dél-Amerikábamondta Szalay Balázs.A perui rész azt is jelenti, hogy újra lesznek sivatagi szakaszok a versenyen, amelyek az utóbbi időben hiányoztak. Huszonkét éve indultam az első Dakaromon, azóta nyilván rengeteget változott a verseny, s nem csak amiatt, hogy Afrikából átköltözött Dél-Amerikába. Ma már nem olyan nehéz végigmenni a Dakaron mint annak idején, ám gond nélkül teljesíteni a távot vagy jó eredményt elérni, nos, az annál bonyolultabb. Régebben némi szerencsével be lehetett férni a legjobb tíz-húsz közé, ma már ez szinte lehetetlen, így az lehet a célunk, hogy minden nap a határainkat feszegessük, kihozzuk magunkból a maximumot.

Új kihívás mellett új autója is lesz a párosnak. A csapat egy külsőleg és belsőleg egyaránt megújult kocsival, egy Opel Crossland X terepjáróval vág neki a több mint 9000 kilométeres versenytávnak. A jármű hónapok óta készült a egyesület halásztelki műhelyében.

Új autót építeni mindig nagyon stresszes, ugyanakkor muszáj lépést tartani az idővel és az új szabályokkal – nyilatkozta a pilóta. – Mindenki a régi autóból indul ki, ami nekünk egy nagyon jó alap volt, mert jól és megbízhatóan működött a hosszú távú sivatagi versenyeken. A Nemzetközi Automobil Szövetség új szabályait követve a kocsi rugóútja 5 centiméterrel megnőtt, a hasmagassága 2 centivel alacsonyabb lett, amitől az autó stabilitása és kezelhetősége is érezhetően javult.

Az Opel Dakar Team-et hagyományosan a Hősök terén búcsúztatták kicsik és nagyok egyaránt

Az Opel Dakar Team-et hagyományosan a Hősök terén búcsúztatták kicsik és nagyok egyaránt

Bunkocziék szerint pillanatnyilag elég nehéz előre megmondani, hogy mit profitálhatnak a fejlesztésekből, mint ahogy azt is, hol van a helyük ebben a pokoli erős mezőnyben, amelyben négy éve nem versenyeztek. De azt tudják, nagyon várják már a január 6-i rajtot.