Bár a két egykori Mercedesnél dolgozó mérnök 1967-ben alapította az AMG tuning műhelyt, a szoros gyári kapcsolatra 1993-ig kellett várni. Ekkor jelent meg a 190-es helyébe lépő első C-osztályból (W202) a közösen fejlesztett C36 AMG, jelenleg pedig ott tartunk, hogy az AMG már nem önálló. Az egykori, helyszínét tekintve egy régi malomból indult vállalkozásból mára a Mercedes-Benz saját sport- és versenyautós részlege lett, és gyakorlatilag minden csillagos modellt kezelésbe vesz. A skála az egyszerű optikai kiegészítőktől a lightos AMG csomagokon át a legizmosabb típusokig terjed, a csúcs pedig a Forma-1, illetve a saját néven fejlesztett szuperautók, mint amilyen például a Project One is.
A G-osztállyal sokáig úgy volt, hogy befejezik az eredetileg katonai járműből lett, de civilként már 1979 óta gyártott és alapjaiban alig-alig módosított terepjáró gyártását. Aztán ebből is lett AMG feldolgozás – V8-as és V12-es egyaránt -, a gazdagok pedig, ahogy kell, sorban állnak értük. Hihetetlen, de annyira jó üzlet lett belőle, hogy 2017 végén bemutatkozott a külsőleg nem, de a lemezek alatt illetve az utastéri helykínálat vonatkozásában komolyan előrelépő G-osztály. A sorozatban azóta olyan remek változatok is helyet kaptak már, mint például a Mercedes G63 AMG, amely a Mercedes AMG GT R 585 lóerős, biturbós nyolchengeresével fújtat.
Amiről viszont most itt szó lesz, annak az alapja még az eredeti kifutó modell, melynek esetében a német Fostla tuning műhely első blikkre kimondottan szemtelen eszközhöz nyúlt.
Az már régi szokás, hogy a Mercedesre fókuszáló műhelyek eleve az AMG kiadásokat teszik még erősebbé, de ahhoz, nevesen hogy valaki egy már tuningolt, ráadásul a műhely saját nevét viselő autóhoz merjen nyúlni, ahhoz átlagon felüli –, hogy finoman fogalmazzunk – merészség kell. Az átalakított Mercedes G63 AMG 850 lóerős és 1450 Nm-es teljesítményére utaló adatai nem véletlenül ismerősek, hiszen azok a Brabus-féle G850 hírnevét öregbítik, ahogy maga az autó is egy Mercedes G63 AMG alapú szélesített Widestar.
A Fostla repertoárja egyébként igen trükkös. Teljes körű fóliázás, reklámok és egyedi dizájntervek kivitelezése, valamint tuning. És utóbbinál jön a csavar, hiszen a cég hivatalos partnerei között található a Brabus, a Startech, a Hamann, a Prior Design és a PP-Performance, azaz szó sincs csalásról, a másik munkájának lenyúlásáról.
Esetünkben a kiváló alapok tehát adottak, a Brabus komplett, a tengelyeknél 12 centis karosszéria-szélesítése után kényelmesen elférnek a 22, sőt a 23 colos felnik is, amiből persze bőséges a választék, de a jelentős saját tömeg miatt a cég az egyrészes, úgynevezett monoblock változatokat ajánlja.
Pénztárcától függően az új elemeket akár szénszál erősítésű, fényezés helyett csupán lakkozott, a versenysportban használt műanyagból is lehet kérni, ám így nem sok értelme van a Fostla extrájának, a fóliázásnak. A Mercedes G63 AMG demo autójára ugyanis szatén fekete bevonat került, a 23 colos keréktárcsák felületét pedig Titan antracit színűre változtatták.
A műszaki tartalom értelemszerűen szintén a Brabusé. Az 5,5-ről 6,0 literesre felfúrt és komolyan átépített, hengersoronként egy-egy turbóval vastüdőzött V8-as tartósan képes a már említett teljesítmény leadására. A Mercedes G63 AMG 2,6 tonnás kockája kereken 4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, végsebessége a gyári 210 helyett 260 km/h, de ez is korlátozott. A két-két, egyenként 75 mm átmérőjű kipufogócsövek nem hátul, hanem oldalt, a hátsó kerekek előtt vannak kivezetve. A nemesacélból font csőrendszer alapból is brutálisan szól, de a Fostla itt is rátett egy lapáttal. A hangzást egy elektronikusan működtetett szeleppel a vezető tudja szabályozni, így a hatás abszolút biztosított.