A Novitec és a McLaren, mint vállalatok, sok mindenben hasonlítanak egymásra. Mindkettő kicsiben, de remek alapokon kezdte, majd az elért sikerek egyre nagyobb távlatokat nyitottak meg előttük. A McLaren az 1980-as évek közepén ért fel a csúcsra a Formula 1-ben. A szénszálas technológia bevezetése, a Porsche-féle TAG Turbo, majd a Honda motorok kiváló műszaki hátteret adtak, és olyan pilóták szállították neki sorozatban a világbajnoki címeket, mint Niki Lauda, Alain Prost és a már életében legendává vált Ayrton Senna.
Bár a csapat szerelőjéből lett mérnök, üzletember és résztulajdonos, Ron Dennis már jó ideje eladta részesedését a cégben, több mint húsz éven át konzervatív vasszigorral irányította az istállót. Egyik fő céljának mindig a Ferrari legyőzését tartotta, ezért az olaszokat másolva, 2010-ben a McLaren is belevágott az utcai szupersportkocsik gyártásába. A márka palettája mostanra meglehetősen széles, bár az alapok javarészt továbbra is közösek.
A belépő Sport Series-t az 540 és 570 jelű típusok alkotják, és itt az erősebb, valamint nyitható tetős McLaren 570S Spider-t vette kezelésbe a Novitec. A német műhely 1989-ben Ferrarikkal kezdte, de a cégalapító Wolfgang Hagedorn hamar rájött, hogy belenyúlt a tutiba és a tehetősek köreiben valós az igény a minőségi munkára. A cég rakétafokozatba kapcsolt, és a Novitec Group hamarosan már külön importőrrel dolgozott Észak-Amerikában, étlapján pedig egyaránt megtalálható lett a Ferrari, a Lamborghini, a Maserati, a Tesla, a Rolls-Royce is.
Vannak olyan, az autótuning szakmára szégyent hozó buherátorok, akik mit sem törődve az aerodinamikával, ahová csak lehet, ízléstelen kiegészítőket csavaroznak fel a karosszériákra, de a Novitec profi. A McLaren 570S Spider komplett, kizárólag szénszálas műanyagból sütött aero csomagja szélcsatornában vizsgázott – és jelesre.
A dinamikus külső egyben több leszorító erőt is biztosít – ami nagymértékben javítja az irányíthatóságot, hiszen az első kerekek jobban tapadnak az úthoz -, míg oldalt a küszöbök az autó körüli légáramlást javítják. Az ajtók mögötti hűtőnyílásokhoz szintén új betétek terelik a levegőt, hátra pedig a gyárinál nagyobb szárny, valamint hatékonyabb diffúzor került.
Az átdolgozott McLaren 570S Spider tervezői ezen a szinten drasztikus mértékben, 3 centivel engedték közelebb a karosszériát a talajhoz. A kettős keresztlengőkaros felfüggesztések keményebb és rövidebb rugói csökkentik a karosszériamozgásokat és kanyarban, az elérhető sebesség vonatkozásában nagyon sokat jelent a mélyebbre vitt súlypont is. A kovácsolt alufelnik elöl 20, hátul 21 colosak, a gumik mérete 235/30, illetve 305/30.
A McLaren 570S Spider középre beépített motorja alapjaiban változatlan maradt, a 3,8 literes, 90 fokos hengerszögű, szárazkarteres V8-ast két turbófeltöltő lélegezteti, de azért a Novitec így is könnyen megtalálta a felszabadítható tartalékokat. A motorvezérlő szoftverrel és a műhely saját tervezésű kipufogórendszerével az eredeti 570 helyett 646 lóerőnek, 600 helyett pedig 692 Nm nyomatéknak parancsol a vezető jobb lába.
Mivel nyitott karosszériás autóról van szó, a kereken 3,0 másodperces gyorsulás nulláról százra, és a 335 km/h-s végsebesség kipróbálása a valóságban hajmeresztő élmény lehet. Szerencsére a féken már eleve nem spórolt a McLaren, az elöl hat-, hátul négydugattyús karbon-kerámia kompozit rendszer 100 km/h-s tempóról 32 méteren belül megállítja a McLaren 570S Spider-t.
Az utasteret jelen esetben szándékosan nem alakította át a Novitec, de nem azért, mert ehhez nem ért, hanem mert a McLaren gyári MSO részlege már eleve a lehetőségek széles tárházát biztosította. Alapesetben a mezítlábas McLaren 570S Spider ár 75.000.000 forint körüli összegről indul, de hogy az átalakítás hatására ez mennyit hízott, arról nincsenek pontos információink. Általában, ahogy a megrendelői igények egyediek, úgy az ezekhez igazodó árak is személyre szabottak. A német autótuning műhely pedig egy megfelelő méretű nyitott pénztárca láttán, valószínűleg bármikor a rendelkezésünkre áll.