A mi feladatunk, hogy kielégítsük az alapvető szükségleteiket az utazás során. Ilyen alapvető szükséglet lehet például a főzés, az élelmiszerek frissességének megőrzése, a személyi higiénia biztosítása, valamint a kellemes hőmérséklet fenntartása. Így több mindent fedezhet fel, több mindent láthat, és tovább maradhat távol. Vagy, ahogy mi mondjuk: Mobil életforma, könnyedén. Erről szól a Dometic történte, múltja, jelene, és jövője…

A Dometic története Baltzar von Platen és Carl Munters zsenialításával és kitartásával kezdődött.

A Dometic története Baltzar von Platen és Carl Munters zsenialításával és kitartásával kezdődött.

1919–1922
Baltzar von Platen és Carl Munters két fiatal svéd mérnökhallgató volt, akiknek volt egy őrült ötletük. Meg voltak róla győződve, hogy a hűtőhatást a leghatékonyabban hő használatával lehet elérni. Olyannyira hittek az elképzelésükben, hogy rendszeresen kimaradtak az órákról, hogy továbbfejlesszék a koncepciójukat. Megannyi hosszú nap és éjjel után végül sikerült megtervezniük egy olyan hűtőszekrényt , amelyben sem kompresszor, sem mozgó alkatrészek, sem jég nem található. A forraló melegítése során a hűtőközeg a rendszerben keringve elvonja a hőt, és így hűtőhatást idéz elő. Mint később kiderült, ezzel megalkották a világ első hűtőszekrényét.

Ahonnan minden indult: a világ első hűtőszekrénye.

Ahonnan minden indult: a világ első hűtőszekrénye.

1923
A szekrény szabadalmat kap. Még a nagyszerű Albert Einstein is le van nyűgözve, és zseniálisnak tartja a találmányukat. Ugyanebben az évben egy, a találmányhoz illő nevet viselő svéd cég, az Arctic megszerzi a gyártási jogokat.

1925
A háztartási gépeket gyártó és folyamatosan növekvő Electroluxnak  nem kell sok idő ahhoz, hogy meglássa a lehetőséget von Platen és Munter találmányában. 1925-ben a vállalat felvásárolja az Arcticot. A II. világháború utáni években a hűtőgépek minden középosztálybeli otthonba bekerülnek. A vállalatnak több millió darabot sikerül eladnia.

A Dometic márka szülőatyja, az Electrolux hamar felismerte a korszakalkotó ötletben az óriási üzletet.

A Dometic márka szülőatyja, az Electrolux hamar felismerte a korszakalkotó ötletben az óriási üzletet.

1950–1970
Az 1950-es években az Electrolux elkezd teret hódítani a szabadidős iparágban – legfőképp Amerikában, ahol a gazdaság már virágzásnak indult a háború után. Hogy megerősítse jelenlétét egy növekvő szektorban, a cég minden úttörő találmányt és erős márkanevet megszerez, ahol, és amikor az üzleti szempontból előnyös. Az 1960-as évek végén az Electrolux elnevezi szabadidős berendezésekre szakosodott divízióját Dometicnek.

A Dometic története ma már egyet jelent a mobil életmódhoz kapcsolódó nélkülözhetetlen termékek folyamatos fejlesztésével.

A Dometic története ma már egyet jelent a mobil életmódhoz kapcsolódó nélkülözhetetlen termékek folyamatos fejlesztésével.

1970-től napjainking
2001-ben az Electrolux befekteti a szabadidős iparágban lévő érdekeltségeit az EQT nevű magántőke-társaságba. A Dometic vállalatnak a saját lábára kell állnia. Amit meg is tesz, hiszen hű marad a gyökereihez, és kitartóan fejlődik, miközben intelligens, gyakran díjnyertes megoldásokat dolgoz ki.

Az új évszázad előrehaladtával mindinkább nyilvánvalóvá válik, hogy egyre többen szeretnének mobil életet élni. Néhányuknak, mint például a hivatásos teherautó-vezetőknek, ez csupán munka. Mások számára ez jelenti a kikapcsolódást. Azonban mindannyiuknak azonos alapvető szükségleteik vannak, mint például a főzés, személyi higiénia vagy éppen a kellemes hőmérséklet. Ez az egyszerű tény alapozza meg a Dometic termékkínálatát hűen tükröző új koncepciót: Mobile living made easy.
2015-ben a Dometic nyilvánosan működő részvénytársasággá alakul, és részvényeivel megjelenik a stockholmi értéktőzsdén.