A maga 4,73 méteres hosszával, 1,6 méteres magasságával és 2,87 méteres tengelytávjával a Mercedes-Benz GLC Coupé igazán dinamikus megjelenést kelt az emberben. A változtatásokkal közel nyolc centiméterrel hosszabb és négy centiméterrel alacsonyabb lett, mint az alapjául szolgáló GLC modell.
Az autó a sportkupékra jellemző, alacsonyan lejtő tetővonallal rendelkezik, miközben a szokásos gyémántmintás hűtőrács csak tovább hangsúlyozza sportosságát. A keskeny, megosztott hátsó lámpák a középen elhelyezett csillaggal és a kontúros légterelő éllel az S-osztály Coupé -ja által bevezetett formanyelvet követik, melyet mára már az összes új Mercedes kupé magáénak mondhat. Ugyanakkor a jármű SUV származására utalnak az opcionálisan elérhető oldalsó fellépők, az akár 20 colos méretben rendelhető kerekek, valamint a bőséges szabad magasság is.
A külső formai elemeket követve a belső tér is a kupé hangulattal és kimagasló minőséggel várja az utasokat. A letisztult belső tér a luxus modern életérzést tárja elénk, az elegánsan ívelő, egyetlen nagy panelből álló középkonzol és a különálló kijelző pedig szintén a kidolgozás magasiskoláját mutatják. Az ínyencebbeknek az opcionálisan rendelhető AMG Line belső még dinamikusabb és sportosabb hatást nyújthat.
Az új Mercedes-Benz GLC Coupé már szériában is sportfutóművel érkezik hozzánk, és a Dynamic Select üzemmód-választóval pedig ötféle menetprogram közül választhatjuk ki a számunkra legmegfelelőbbet. A kategóriában teljesen egyedi módon a GLC Coupé -hoz is elérhető a többkamrás, elektromosan vezérelt, folyamatosan változó lengéscsillapítású Air Body Control légrugózás, amely kivételes stabilitást és optimális kényelmet biztosít.
Sport+ üzemmódban az utazók érezhetik, hogy egy kimondottan nagy kanyarsebességekre képes kupéban ülnek, köszönhetően a 15 mm-rel alacsonyabbra beállított, feszesebb futóműnek. A Comfort mód viszont ezzel szemben különösen kényelmes rugózást biztosít puha futóművel, melynél a rugózási és csillapítási erőket a rendszer folyamatosan optimalizálja. A rendszer kanyarodás közben mérsékli az oldaldőlést, és akár 4 centiméterrel is képes csökkenteni a csomagtartó magasságát a könnyebb pakolhatóság érdekében.
A kidolgozott formaterv az új Mercedes-Benz GLC Coupé esetében, a mindössze 0,31-es légellenállási együtthatójával rendkívüli aerodinamikáról gondoskodik. A jármű áramvonalas alapformája mellett a kivételes aerodinamikai teljesítményhez számos részletmegoldás is hozzájárul, így például a hűtő és a fényszóró környezetének tömítése, a hűtőrács lamellás lezárhatósága, valamint az optimalizált alsó burkolat.
A külső méretek és a hosszú tengelytáv – melyek a belső térkínálatot, valamint a csomagtartó méretét fokozzák –, illetve a gazdag alapfelszereltség ellenére a jármű mindössze 1710 kilogrammot nyom a GLC 250 4MATIC Coupé változat esetében, mely így kategóriája élmezőnyébe helyezi a modellt. Ehhez a teljesen új anyagösszetételű karosszéria, vagyis az alumínium, és a nagy, valamint ultra nagy szilárdságú acél használata járul hozzá. Az alumínium alkatrészek csökkentik a futómű súlyát, a rugózatlan tömeg mérséklésével növelve a kényelmet. A 9G-TRONIC kilenc fokozatú automataváltó új magnézium háza további 12 kilóval csökkenti a tömeget.
Az új Mercedes-Benz GLC Coupé összesen nyolc modellváltozatban lesz elérhető a teljes bevezetést követően. Négy dízel és négy benzinmotor közül választhatunk, beleértve egy konnektoros hibridet és az erőteljes Mercedes-AMG modellt is. A kínálat 14.5 millió körüli listaárról indul, és a palettáról a dinamikus kupék kedvelőinek a Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupé jelentheti majd a tökéletes választást. A típus V6-os biturbó erőforrása 367 lóerőt szorít ki magából, az előzetes adatok alapján kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsítva az autót 100 km/h-ra.