Meglehetősen megkésve érkezett el hozzánk a Renault elektromos autója. Nyugat-Európában már 2012-ben bevezették a Zoét, ám kissé furcsa formában. Egyedi lízingkonstrukcióban árulták, aminek a lényege, hogy a kocsit igen, az akkumulátorokat azonban nem lehetett megvenni. Nálunk az akkumulátor bérlés mellett viszont nem lett volna értelme forgalmazni. Az évek során tovább fejlesztették a kocsit, s ennek köszönhetően komolyan megnövekedett a Renault Zoe hatótáv is, s a legújabb változatot már hozzánk is exportálják a franciák.

Köszönhetően a Renault Zoe hatótáv növekedésének, ez az autó napjainkra már egy nagyon hatékony kis városi rohangálóvá nőtte ki magát.

Köszönhetően a Renault Zoe hatótáv növekedésének, ez az autó napjainkra már egy nagyon hatékony kis városi rohangálóvá nőtte ki magát.

A futurisztikus formával, a fura arányokkal is jelezni akarták, hogy az elektromos Renault más mint a többi. De ettől még jól néz ki, és abszolút időtállónak tűnik, nem látni rajta, hogy már hatéves a designja. A Renault Zoe méretek tekintetében leginkább a Clióval mutat hasonlóságot, ám annál kicsit magasabb.

Ennek technikai okai vannak, az akksikat ugyanis az ülések alá tették. Így hát magasabban is ülünk a Zoéban, mint a kis városi futkosókban. A középkonzol szintén a Clióból lehet ismerős, a sofőr előtti teljesen LCD műszeregység pedig a 70-es, 80-as évek Citroenjeinek digitális kijelzőit idézi.

A helykínálatot tekintve elöl kényelmesen, hátul passzentosan foglalhatunk helyet. A csomagtartó befogadó képessége a Renault Zoe méretek adta lehetőségeken belül tisztességes, 338 literes teret biztosít. Ugyanakkor a Renault-tól szokatlan módon, az átlagosnál valamivel több a sprődebb, olcsó műanyag. Ez egyeseknek zavaró lehet egy ilyen drága autóban, de fogadjuk el, hogy az elektromos autózásért kompromisszumokat kell kötni.

Természetesen a külső dizájnhoz tökéletesen illeszkedő belsőteret varázsoltak a Renault Zoe tervezői a kisautóhoz.

Természetesen a külső dizájnhoz tökéletesen illeszkedő belsőteret varázsoltak a Renault Zoe tervezői a kisautóhoz.

A lényeg viszont, hogy a kis francia az első olyan, a nagyközönség számára is elérhető elektromos autó mellyel komolyabb távolságot is biztonsággal megtehetünk, a valós körülmények közötti Renault Zoe hatótáv ugyanis eléri a 300 kilométert. Ezzel a kocsival akár egy hétig járhatunk a városunkban úgy, hogy nem kell tölteni az akkumulátorokat. Ez pedig már komoly előrelépés a korábbi szerény hatótávokhoz képest.

Vezetni épp oly könnyű ezt az e-mobilt, mint bármely automataváltós személyautót. Azt ugyan szokni kell, hogy az indulási gyorsulása, ereje elsőre ijesztőnek tűnik. Legyorsulhatunk vele bárkit a lámpától kilőve. Persze, aki ült már trolibuszon, annak nem lesz nehéz gyorsan megszokni ezt az érzést. Hatvan fölött persze fogy a lendület, s a 100-as tempót már csak 13,2 másodperc alatt éri el. Autópályán 135 km/óránál szabályoz az elektronika. És hogy a kiváló Renault Zoe hatótáv milyen fogyasztással jár? Ez 100 kilométerre vetítve 15,6 kWh volt nálunk, ami elég jó adat. Ha otthon töltenénk fel az autót, akkor ez nagyjából 350 forintnak felel meg. Ennyiért ma már 1 liter benzint sem kapunk.

De az olcsóság és a jó természetesen pénzbe kerül. A Renault Zoe ár a nálunk járt Z.E. Q90 Intens modell változat esetében, még az 1,5 millió forintos állami támogatással is 8,4 millióval apasztja le a családi kasszát. Sajnos amíg ezért a pénzért két jobban felszerelt mezei Renault Clio is a miénk lehet, addig Magyarországon szerény lesz az érdeklődés iránta, bármennyire is nehéz nála ideálisabb környezetbarát városi kisautót találni.