Wolfgang Hagedorn talán maga sem gondolta, hogy ötletével egy tuning-birodalom alapját fekteti le. A remek üzleti érzékkel rendelkező, autóbolond stetteni vállalkozó 1989-ben kezdte szárnypróbálgatásit, majd Ferrarikra és Alfa Romeókra koncentrálva létrehozta a Novitec tuningcéget. Megszállottság, tökéletességre való törekvés és szakértelem randevúja az olasz márkákkal – mindez hamar megtalálta az ügyfélkört a piacon, Hagedorn pedig módszeresen terjeszkedni kezdett.
A Novitec idővel három almárkára szervezte autó tuning tevékenységét – a Rosso a Ferrari, a Tridente a Maserati, míg a Torado a Lamborghini modelleket veszi kezelésbe. A mindig spekuláló cégvezér azonban csak később tette fel az igazi ékkövet a koronára: a negyedik almárka, a Spofec az elégedetlen Rolls-Royce tulajdonosok lelkének nyújthat némi vigasztalódást.
A név magyarázata egyszerű, az embléma, a Spirit of Ecstasy (vagyis az extázis szelleme) rövidítése, ami nem túl eredeti ötlet, ahogy valljuk be, maga a Rolls-Royce tuning sem. Persze ízléstelen, vizuális merényletként értelmezhető giccseket eddig is szép számmal termelt már a Mansory és más kisebb vállalkozás. A brit ikon napjainkban már gyárilag is olyan szinten szabható személyre, hogy mesternek kell lenni a józan piaci rést itt betömni.
A Spofec Tuning első hivatalos munkája az angol luxus márka esetében a Rolls-Royce Dawn, és a Wraith kupéra épülő kabrió nemesítése volt. Ami a karosszériát illeti, komplett optikai tuning csomagot dolgoztak ki az autó számára, decens sportossággal a fókuszban. Új a mélyebbre húzott első lökhárító, és hátul szintén lecserélték ezt az elemet, hogy láthatóbbá tegyék a kipufogóvégeket. A küszöböknél az első kerekek mögött kis légbeömlőt alakítottak ki.
A Rolls-Royce Dawn tuning során természetesen minden alkatrészt precíz minőségben, szénszálas műanyagból készítenek, és a teljes fényezésnél a szivárvány bármelyik árnyalata szóba jöhet. A gyári felniket saját tervezésű, 22 colos SP1 darabokra cserélték, elöl 265/35, hátul 295/30 méretű abroncsokkal. Mivel a gumik oldalfalának magassága csökkent, a kissé keményebbre vett, automata szintszabályzós légrugózást ennek figyelembevételével állították be – hiszen még egy tuningolt Rolls-Royce Dawn sem rázhatja ki az utasai lelkét.
A nagyobb felnik mögött kényelmesen elférnek a megnövelt hatékonyságú fékrendszer alapelemei, az elöl 405, hátul 395 mm átmérőjű, hűtött karbon-kerámia kompozit féktárcsák. Ezek eleve könnyebbek, mint az eredeti acéltárcsák. A felnikkel együtt összesen 38 kg-mal sikerült így a rugózatlan tömeget csökkenteni a felfüggesztésekben, ami érezhetően jó hatással van a két és fél tonnánál nehezebb autó vezethetőségére.
A Rolls-Royce Dawn orrában 6,6 literes, közvetlen befecskendezéses, V12-es benzinmotor dörmög, ezt a Spofec nem kezdte el fúrni-faragni, de a teljesítményt 563-ról 686 lóerőre, a nyomatékot 820-ról 980 Nm-re növelte – mert ahogy azt régen a britek mondták: Ez éppen elegendő. Az új N-TRONIC komplex motorvezérlés mellett sportosabb, de nem zavaróan harsogó, rozsdamentes acélcsövekből kígyózó kipufogórendszert is kapott a hajtómű.
Mivel a Rolls-Royce Dawn nehéz, a végsebesség limit – jobb a békesség alapon – maradt a gyári 250 km/h. A gyorsulással azonban bőven nincs szégyenkeznivaló a tuning után, hiszen a 4,6 másodperces tempó élményszerű lehet egy ekkora csatahajó fedélzetén. Apropó, fedélzet. A Spofec nagyvonalúan nem tér ki az utastér megoldásainak a részleteire, ezzel is érzékeltetve, hogy a technikai korlátokon belül nincsenek lehetetlen kérések.
Akit pedig az érdekel, hogy mennyibe kerül eme átalakítás, nem méltó, hogy Rolls-Royce Dawn tulajdonos legyen, hiszen ezen a szinten ez mellékes. – És mert ugyebár, a pénzről úriemberek nem beszélnek…