Köztudott, hogy a Skoda Stratégia 2025 programjának középpontjában elsősorban a szabadidő-autók kínálatának bővítése áll. Ennek keretében mutatkozott be a Skoda Karoq is, ami ugyan külső vonásaiban sok újdonságot nem hozott a piacra, de ez valamelyest várható is volt. Az autó gyakorlatilag a nem régen bemutatott Kodiaq kistestvére, és egy gyárban, ugyanazon padlólemzre készül a Seat Ateca-val. A költséghatékonyság égisze alatt így akár teljesen érthető is lehet a hasonlóság, és az egyébként napjainkban igen divatos forma újrafelhozatala.
A Skoda Karoq méretek, a 4382 mm hosszú, 1841 mm széles és 1605 mm magas karosszéria, a 2638 mm hosszú tengelytávolság biztosítja a Skodától megszokott nagyvonalú térkínálathoz az alapot. A csomagtér befogadóképessége fix hátsó üléssor esetén 521 liter, előredöntött üléssorral pedig 1630 literre növelhető. Az opcionális VarioFlex hátsó üléssor használatával a csomagtartó mérete pedig 479–588 liter közötti tartományban variálható. A VarioFlex rendszer a második üléssor három különálló üléséből áll, amelyek egyenként állíthatók vagy akár el is távolíthatók – így a kompakt szabadidő-autó adott esetben 1810 literes csomagtérrel is büszkélkedhet. A Skoda Karoq a szériafelszereltség keretében 16 vagy 17 col peremátmérőjű keréktárcsákon gördül, amelyek három különböző kialakításban érhetők el, de opcionálisan, 18 vagy 19 colosak is rendelhetők.
Első ízben érhető el a Skoda esetében a konszern digitális, négy alapelrendezést biztosító moduláris műszeregysége, de vezetői segédrendszerek átfogó kínálata is rendelkezésünke áll. A Skoda SUV kényelmét olyan felszerelések is tovább fokozzák majd, mint például a fűthető első és a hátsó ülések, a fűthető kormánykerék, első és hátsó LED-technikájú fényszórók, vagy éppen a szintén LED-es hangulatvilágítás az utastérben.
A Skoda Karoq 2017-ben összesen öt motorváltozattal lesz majd kapható – két benzinessel és három dízellel. A kompakt szabadidő-autó kínálatában újdonság mindkét benzinmotor és a dízelmotorok közül is kettő. Az erőforrások összlökettérfogata 1,0, 1,5, 1,6 és 2,0 liter, teljesítményük a 115 és 190 lóerő közötti tartományt fedi le. Mindegyik motor turbófeltöltéses és közvetlen befecskendezéses, emellett kelléktárukban a stop-start rendszer, valamint a fékezési és motorfékfázisok alatti energia-visszatáplálás rendszere is megtalálható. Különösen takarékosak és megfelelnek az Euro 6 károsanyag-kibocsátási szabvány előírásainak. A gyártó szerint a Skoda Karoq fogyasztás motortól függően 4,4 és 5,3 liter között alakul majd. A legerősebb dízelmotor kivételével minden aggregát választható hatfokozatú manuális váltóval vagy hétfokozatú DSG kettős tengelykapcsolós automatizált váltóval. A 190 lóerős 2.0 TDI esetében szériafelszerelés az összkerékhajtás és a hétfokozatú DSG váltó. Az új 1.5 TSI különlegessége a hengerlekapcsolás. A Skoda Karoq ár egyelőre még nem nyilvános.