Komoly munka folyik a csehországi Skoda Múzeumban, pontosabban annak restaurátor részlegén. A pár éve gyönyörűen felújított Skoda 860 Cabriolet mellett egy másik csodálatos modell, a Skoda Superb OHV 1948-as kiadása is megújult a szakavatott kezek alatt.

A Superb név eredetileg a latin superbus névből lett származtatva, melynek jelentése körülbelül annyit tesz, büszke, kiemelkedő.

A Skoda Superb OHV utastere is jól tükrözi a korszaknak megfelelő kifinomult kidolgozást.

A Skoda Superb OHV utastere is jól tükrözi a korszaknak megfelelő kifinomult kidolgozást.

És valóban. A Skoda Superb már a kezdetekkor is a márka csúcsváltozatát és egyben legdrágább modellcsaládját jelentette, hiszen akár egy négyszemélyes változat is tekintélyes 61,900 koronába került. Nem kis teljesítmény volt ez akkoriban, hiszen olyan autókkal büszkélkedhettek a csehek a 30-as években, mint a fentebb már említett 860-as, vagy éppen a Skoda Popular Sport Monte Carlo.

A Superb első, hathengeres 55 lóerős 2.5 literes kiadását még 1934-ben mutatták be, majd ezt fejlesztették fokozatosan. Később, a náci uralom alatt a fasiszta vezetők egyik kedvelt járműve lett, de a 903-as változatra még harci terepjárót is építettek. A háborút követően aztán folytatódott a Skoda Superb OHV polgári célú gyártása, de 1946 és 1949 között már csak 158 alváz készült.

A felújított Superb 1948 szeptemberében került állami érdekeltségű gazdájához, majd közel húsz év szolgálat után a múzeum tulajdonába. A mindenre apró részletre kiterjedő felújítás keretében a restaurátor csapat archív források alapján szerezte be az alkatrészeket, hogy újkori állapotát a lehető legjobban visszaadva állíthassák helyre a Skoda Superb OHV eme példányát.

További érdekességek a Skoda Múzeumban.