Már az elején le kell szögezni néhány dolgot. A David Brown Automotive nem leányvállalata az Aston Martinnak, nem a legendás, a típusnevekben DB jelöléssel megtisztelt néhai menedzser szellemiségének megidézése. Mindezt felejtsük el, sőt, lehetőség szerint a Jaguart se igen emlegessük, függetlenül attól, hogy a Speedback GT műszaki alapja nem más, mint az XKR.
Egyesek szerint a kisszériás modell mindössze a buta, de nagyon gazdag emberek arcátlan lehúzása volt, mert félmillió körüli angol fontos alapáron hétköznapi technikát díszcsomagolásban adni nem éppen úriemberhez méltó dolog. De a világ ilyen, a kereslet-kínálat mérlegének nyelve megtalálja az egyensúlyt, és a David Brown Speedback GT vásárlására pedig nem kötelezett senkit erőszakkal. Utóbbi azért fontos, mert összesen 100 példányt gyártottak, és ekkora mennyiség borítékolhatóan gazdára is talált, akármilyen kommersznek tűnik a ruha alatti technika.
Maga az ötlet nem volt rossz, sokan vágynak olyan veteránautóra, amelyik hozza az 1960-as évek hangulatát, az utastérben illatozik a bőr, az otthon nyugalmát sugározzák a fabetétek, ellenben van rendes fék, normális kormányzás, jó sebességváltó, hatékony légkondicionálás. Az Egyesült Királyságban mára már több műhely specializálta magát ilyen átépítő tuningra, és a David Brown Automotive voltaképpen csak továbbgondolta a projektet. Kipróbált alapra, saját tervezéssel épít nosztalgiát sugárzó karosszériát, egyedi belsővel.
A Jaguar XKR padlólemez a komplett hajtáslánccal és felfüggesztéssel modern dolog, nem utolsósorban pedig hatékony karbantartást biztosít, ami a gazdagoknak sem válik hátrányukra. A formát Alan Mobberley jegyzi, aki tutira ment, mert a szemei előtt a korai James Bond filmekből ismerős Aston Martin DB5 lebegett, amivel nem nagyon lehetett lyukra futni.
Persze mások az arányok, a Speedback GT méretei sokkal nagyobbak. Hossza 476, szélessége 186, magassága 135 centi, a tengelytáv 2,75 méter. A 2+2 üléses felépítmény aprólékos kézi munka eredménye, a szakma mesterei hajlítják, sablonokon kalapálják a lemezeket és a végeredményt lézeres eszközzel meózzák.
A fényezés – amit színben a tulajdonos megálmodott – 800 munkaórás folyamat, a kárpitozás már legalább 2000, természetesen a legfinomabb és tetszőleges színű bőrökkel, eredeti fabetétekkel, valódi krómozásokkal. A műszerfalon, ha csak hunyorítva is, de visszaköszön az XKR, hiába az átalakított középkonzol, a fakarimás kormány. A hifi Bower & Wilkins, van érintőképernyős fedélzeti rendszer, kétzónás légkondi, esőszenzoros ablaktörlő, LED fényszóró, elektromos rögzítőfék és minden egyéb, ami manapság elvárható, ám a 243, bővítve 502 literes csomagtérből kihajtható piknik pótülés kuriózum.
Az 5,0 literes, Jaguar-féle V8-as, kompresszoros gép 510 lóerővel és 625 Nm nyomatékkal, könnyedén mozgatja az üresen 1800 kilós Speedback GT-t. A váltó a brit sportgépben eredetileg is használt hatfokozatú, német ZF-gyártmányú automata, amely valóban nem fogja vissza a lovakat, 0-100-ra 4,8 másodperc a gyorsulás.
Érdekes módon a végsebesség 250 km/h-ban limitált, a vegyes fogyasztás a gyártó szerint 12,3 l/100 km, így a 70 literes üzemanyagtartállyal 570 km a hatótáv. A felni 19 colos, ajánlott a küllőknél a Union Jack zászlómintára hajazó készlet, de akinek ez nem tetszik, klasszikus, a régi fűzött keréktárcsákra hasonlító garnitúrát is rendelhet. A féknyergek alumíniumból vannak, csökkentve a rugózatlan tömeget.
A David Brown Speedback GT-je ügyesen ötvözi a klasszikus dizájnt, a hagyományos kézi munkát és a modern technikát. Két egyforma példány biztos nem fog készülni, így a túlzónak vélt, extrákkal közel negyedmilliós ára ellenére hosszú távon akár profitot is termelhetett.