Novitec Urus
Ferrari, Tesla, Maserati, McLaren, Rolls-Royce. Több mint izgalmas a Novitec-csoport portfóliója, és ebbe a sorba remekül beleillik a Lamborghini Urus tuning is. Egyértelmű, hogy az átalakítás itt a prémium színvonalat jelenti, ahol a vastag ceruzával írt számlákért cserébe minőség jár, s nem keresztfejű csavarokkal erősítenek barbár módon ad hoc légterelőket eleve komoly autókra.
A Novitec általában teljes programokat dolgoz ki miden típushoz, beleértve a hajtásláncot, a felfüggesztést és a karosszériát, a vevők pedig kérhetnek mindent egyben, vagy csak a számukra fontos, illetve tetsző elemeket. Az Urus már gyári állapotában is nehézbombázó, hiszen egy 2 méter széles, bőven két tonna feletti, 650 lóerős, turbós V8-assal száguldó rettenet. Épeszű ember bottal sem piszkálná meg, de aki szupergazdag, annak általában a legjobb sem elég jó. Mindig olyan valami kell, amivel abban a szűk körben is ki lehet tűnni, ahol egy Lamborghini Urus vásárlása is csak egy újabb csecsebecse hétköznapi beszerzését jelenti. Furcsa ezt leírni a világ egyik legexkluzívabb autómárkájáról, de ez a vevőkör létezik, s a német tuningcég belőlük él.
A Novitec Urus csomagja hivatalosan Esteso néven fut, ami olaszul nagyjából olyasmit jelent, hogy kiteljesedni, kibontakozni, – és pont ezt is csinálták a mérnökök az autóval. A karosszériacsomag 15 elemből áll, minden légterelőt, szplittert, kiegészítőt, diffúzort tartalmaz, és az új elemek aerodinamikai hatékonyságát természetesen szélcsatornában is tesztelték – többek között ezért sem olcsók a műhely munkái.
Az alapanyag könnyű és jól alakítható PU-RIM, de a Novitec Urus tuning keretében kérhetők karbonból sütött alkatrészek is, amiket fényezve, vagy akár az anyagszerkezetet láttatva csak lakkozva, a vevő igényei alapján szerelnek fel. A felfüggesztésnél a nyomtávot a kerékméret alapján lehet szélesebbre vetetni. Ha maradnak a 21 colos gyári papucsok, akkor 46 mm-rel lehet nagyobb a terpesztés, azonban 22 vagy 23 colos felnikkel ez 24 mm-re csökken.
A légrugózás gyárilag adaptív, azaz igazodik az aktuális helyzethez, de kérhető az alaphoz képest 25 mm-rel alacsonyabb beállítás is. A már említett felnik a Novitec Urus esetében saját tervezésű NL 4 tárcsák, akár lakkozva, polírozva, színre fújva, ahogy tetszik. A 23-as gurigák elöl 10.5, hátul 12.0 col szélességűek, ezekre 285/35 és 325/30 méretű Pirelli P Zero gumikat húznak.
A 4.0 literes, közvetlen befecskendezéses, 650 lóerős turbós V8-as eredetileg Győrben, a Lamborghini anyavállalatánál, az Audinál készül, ez ügyben az olaszok csak a V12-es változat saját gyártásához ragaszkodnak. Az Urus a szalagról legördülve is képes rá, hogy 4.0 másodpercnél rövidebb idő alatt sprinteljen nulláról százra, majd 300 km/h fölé gyorsuljon, de a tuning a számok birodalma is egyben, itt minden lefaragott tizednek, minden plusz km/h-nak komoly presztízsértéke van.
A műhely a saját fejlesztésű N-TRONIC motorvezérlésre cseréli az eredetit, módosítva ezzel gyakorlatilag az üzemhez szükséges összes paramétert, de vadonatúj a kipufogó és a katalizátor is. A Novitec Urus csomagjához háromféle teljesítményszint választható, a Stage1 csomag 6100/min fordulatnál 747 LE-t és 2700/min fordulaton 958 Nm nyomatékot jelent. A Stage2 a teljesítményt 774 LE-re, a nyomatékot 998 Nm-re növeli, míg a Stage3 esetében már 782 LE (6200/min) és 1032 Nm (2900/min) áll rendelkezésre.
A Lamborghini Urus ára azonban homályban maradt, mint ahogy a menetteljesítményekkel sem kérkedik a cég. Hivatalosan csak annyit árult el, hogy a Stage1 csomaggal az átdolgozott Lamborghini Urus 0-100-as gyorsulás ideje mindössze 3.3 másodperc, így csak következtetni lehet, hogy a Stage3 valahol a bűvös 3.0 körül lehet, a végsebesség pedig az összes változatnál bőven meghaladja a 300 km/h-t.