A Skoda terepjáró nem véletlenül kapta a Délnyugat-Alaszka partjai mentén élő, és egyben a világ legnagyobb barnamedvéjéről nevét. Bár a Skoda Kodiaq méretek nem a legnagyobbak a SUV családban, mégis tekintélyt parancsolóak. 4,70 méteres hosszúságával, akár hétüléses utasterével és kategóriája legnagyobb csomagterével az új Skoda Kodiaq igen jó paramétereket vonultat fel.
A Skoda Kodiaq 2017 elején a márka összes jellegzetes erényét felvonultatva érkezik, sok olyan innovatív technikával, amelyek egy része csupán a felsőbb járműkategóriákban található meg. A kiegészítő elemek megjelenése a három felszereltségi szint – Active, Ambition és Style – szerint változik, amelyekben a Skoda városi terepjáró igény szerint rendelhető, és összesen 14 külső szín, négy alap, és tíz metálfényezés sorakozik a palettáján.
Az új Skoda Kodiaq méretei alapján valahol a kompakt kategória felső régiójában helyezkedik el. Hosszúsága 4697, szélessége 1882, magassága 1676, tengelytávja pedig 2791 milliméter. A Kodiaq mindössze 40 milliméterrel hosszabb, mint az Ocatvia, kialakításnak köszönhetően mégis átlag feletti méretű beltérrel rendelkezik a SUV modellek között.
Az új Skoda terepjáró hátsó ülése igen sokrétűen variálható, és kívánságra két további üléssel harmadik üléssor is rendelhető az autóba. Így a Kodiaq a Skoda első hétüléses modellje is egyben. A 720 és 2065 liter közötti térfogattal az autó kategóriája legnagyobb csomagterével szolgál. A belső csomagolás tekintetében a szériakivitel szövetkárpitjai mellett szövet/bőr kombináció, illetve bőr vagy Alcantara kárpitozás is szerepel a kínálatban.
A külcsín mellett a Skoda Kodiaq 2017-ben már igen fejlett vezetői segédrendszerek és Infotainment szolgáltatások széles palettáját is biztosítja. Ezek közül jó néhány mindeddig csak a felsőbb járműkategóriákból lehetett ismerős, de ennek ellenére továbbra is a teljes technikában jelen van a Skoda által biztosított, jellegzetesen logikus, könnyen értelmezhető kezelés.
Az új Skoda terepjáró bevezető motorválasztékát két TDI és három TSI erőforrás alkotja. A dízelek és a benzinesek egyaránt turbófeltöltésű és közvetlen befecskendezésű konstrukciók. Mindegyik motorban az automatikus Start-Stop rendszer, a fékenergia visszanyerés, és a fejlett hőmenedzsment is hozzájárul a tekintélyes teljesítmény mellett is kedvező üzemanyag-fogyasztás eléréséhez.
A 2,0 TDI két teljesítménylépcsőben 150 és 190 lóerős változatban szerepel a kínálatban. A belépő TDI átlagosan 5,0 liter gázolajjal is beéri 100 kilométerenként, míg az erősebb dízel esetében 5,7-6 liter körüli Skoda Kodiaq fogyasztás várható majd, igaz, cserében álló helyzetből mindössze 8,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig eléri a 210 kilométer/órát.
A Skoda Kodiaq 2017-es benzines motorkínálatát két darab 1,4-es, és egy 2,0 TSI alkotja. A kompakt négyhengeres erőforrás alapváltozatában 125 lóerős teljesítményt kínál 6,0 literes fogyasztás mellett, míg az erősebb 1,4-es aggregát 150 lóerő mellett 6,5 és 7,1 liter között produkál. A 2,0 TSI benzines csúcsmotor esetében a továbbfejlesztett égésfolyamat révén 7,5 liter körüli Skoda Kodiaq fogyasztás lesz majd elérhető a 180 lóerős aggregáttal. Legalábbis papíron.
Az erőátvitel tekintetében a Kodiaq motorváltozattól függően hatfokozatú manuális vagy hat- illetve hétfokozatú automata DSG sebességváltóval érkezik. Az új hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) egyébként először lesz elérhető a Skoda kínálatában. Olyan változatról van szó, amelyet erősebb motorokhoz, egészen 600 newtonméter forgatónyomatékig méreteztek a tervezők. A DSG váltóművet igen kompakt építési mód, valamint villámgyors és kényelmes kapcsolások jellemzik.
A Skoda Kodiaq 2017 esetében a legtöbb motorváltozathoz egyébként az elektronikus szabályzású összkerékhajtás is rendelkezésre áll, amely a vonóerő-átadási képességek, a stabilitás és a biztonság terén egyaránt jelentős pluszt képvisel terepen is. Az Active és az Ambition felszereltségi szinteken a Skoda nagyméretű SUV modellje 17, míg a Style kivitel 18 col peremátmérőjű kerekekkel készül, ugyanakkor az extrák között, akár 19 colos könnyűfém keréktárcsák is szerepelnek majd.
A Skoda terepjáró Normal, Eco, Sport és Egyéni üzemmódú menetprofil-választással lesz elérhető, de az összkerékhajtású kivitelek esetében egy további, Snow üzemmódot is kínálnak a tervezők.
A autó 2017 elején várthatóan már a márkakereskedésekben lesz, de sajnos a Skoda Kodiaq ár tekintetében még nincsenek pontos információk. A piac valahol a Superb környékére várja az árazást, ami természetesen a felszereltségi szinttől függően elég bő határok között mozoghat. Igaz, amennyiben ezen sejtések bebizonyosodnak, a Skoda ismételten előrukkolhat egy a kategóriájában jól fogyó, és kellemesen ár/érték arányos modellel.
További információk: www.skoda.hu