Két éve mutatkozott be a Peugeot 3008 második generációja, amely már sokkal inkább megfelelt a kor divatjának, s nem amolyan átmenet az egyterűek és az SUV-k között, mint elődje, hanem egyértelműen sportos szabadidő-autó. A kompakt modell nagyon jó autó lett, minőségben, komfortérzetben már az a szint, ahol a Volkswagen van, és tavaly első SUV-ként az Év autója díjat is elnyerte.

A nálunk járt Aisin automata váltós kiadás tulajdonképpen mindent tudott, ami ebben a divatterepjáró osztályban elvárás: egyedi, stílusos, divatos, szép, praktikus és még minőségi is.

A nálunk járt Aisin automata váltós kiadás tulajdonképpen mindent tudott, ami ebben a divatterepjáró osztályban elvárás: egyedi, stílusos, divatos, szép, praktikus és még minőségi is.

De nemcsak a szakmának a vevőknek is nagyon tetszik. Az idei esztendő végéig várhatóan eladják belőle a 300 ezredik darabot is, ami két év alatt elég jó szám. De hát ezen ne csodálkozzunk, mert maga az új Peugeot 3008 is nagy szám. Tulajdonképpen mindent tud, ami ebben a divatterepjáró osztályban elvárás: egyedi, stílusos, divatos, szép, praktikus és még minőségi is. Bár 4×4 hajtás nincs hozzá, de ebben a kategóriában ez nem is fontos.

<

A kézi váltós Peugeot 3008 2017-ben már járt nálunk teszt során, de ezúttal a kényelmes, Aisin automata váltó beépítésével készült kivitelt próbáltuk, melynél a franciák egy japán szerkezetet építenek a crossovereikbe. Nyugodtan kijelenthető, hogy az Aisin által fejlesztett és gyártott EAT6 kapcsoló az automaták csúcskategóriáját képviseli.

Az Aisin automata váltó egy Quickshift technológiával ellátott szerkezet, ami a csökkentett belső súrlódásnak és az újratervezett nyomatékváltónak köszönhetően sokkal gyorsabb és finomabb működésű, mint egy hagyományos automata. Az EAT6 Aisin automata váltó egyszerre akár több fokozat átugrásával is biztosítani tudja a maximális gyorsulást és rugalmasságot, ha úgy hozza az élet, hogy oda kell lépnünk a gáznak.

Remek szerkezet az EAT6 Aisin automata váltó, amely egyszerre akár több fokozat átugrásával is biztosítani tudja a maximális gyorsulást és rugalmasságot.

Remek szerkezet az EAT6 Aisin automata váltó, amely egyszerre akár több fokozat átugrásával is biztosítani tudja a maximális gyorsulást és rugalmasságot.

 

A Peugeot 3008-nál, mint a Forma–1-ben, a kormány mögötti, jól kézre eső fülekkel is kapcsolgathatunk a fokozatok között. Ezzel a kézi üzemmóddal kiegészített automatával egyébként a Porsche jelentkezett még 1990-ben. Ennek már lassan harminc éve, de mint minden, ez is rengeteget fejlődött.

További pozitívum a technológiával kapcsolatban, hogy az Aisin automata váltó működése hozzájárul a károsanyag-kibocsátásnak és akár 4 százalékkal a fogyasztásnak a csökkentéséhez is. Persze ez már alapból is elég jó, hiszen 5 liter körüli a fogyasztása az 1.6-os, 120 lóerős BlueHDi dízelmotornak.

A szépen kialakított környezetbe helyezett kar kezelése egyébként nem a megszokott módon működik. Előbb meg kell nyomni az Unlock gombot, majd kétszer magunk felé húzni D-be. Sajnos az igazsághoz tartozik, hogy nem esik tökéletesen kézre. Ettől eltekintve az Aisin automata váltó egy rettentő precíz szerkezet. A kar alatt az elektronikus kézifék, illetve a Sportmód kapcsolója kapott helyet, utóbbi használatakor harapósabb a motor, és a kormányrásegítés is csökken.

Az Aisin automata váltós Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 11,6 másodperces százas sprintje ugyan 4 századdal elmarad a kézi váltósétól, de a kényelem sokak számára többet érhet ennél. Az automatás szabadidő-autóval ugyanis nagyon kényelmes a vezetés. Amolyan franciásan elringat bennünket, ha véletlenül sikerül egy jó aszfaltra tévednünk.