Vaclav Laurin 1865. szeptember 27-n született a Turnov városhoz közeli bohémiai Kamení falucskában. Laurin, aki szerény körülmények között élt családjával, már fiatalon bizonyságot adott kézműves tudásáról. A szülei lehetővé tették számára, hogy géplakatos gyakornokként tanuljon, majd a képzés végeztével a további tapasztalatszerzés reményében számos más mesterember mellett vállalt munkát.
1893-ban Drezdába költözött, ahol tovább fejlesztve tudását a gőzmotorok működését tanulmányozta. Miután visszatért Turnov városába, Vaclav Laurin és akkori üzlettársa, Josef Kraus, kerékpárok gyártásába fogtak. A rövid együttműködést követően Vaclav Laurin a mai Mladá Boleslav területén telepedett le, majd 1895-ben szakmai életét meghatározó lépésre szánta el magát.
30 évesen megragadta a lehetőséget és Vaclav Klementtel közösen megalapították saját, kerékpár előállításra szakosodott üzemüket. Kiváló mérnökként és a jövő lehetőségeit vizsgáló kutatóként tökéletes párost alkottak a vállalkozó kedvű üzletemberrel.
A javítóműhely hamarosan a kerékpárgyártás otthona lett. Az első években a frissen alapított vállalat Slavia néven értékesítette az általa gyártott kerékpárokat, és a márka szlogenje már akkor így hangzott: Csak a legjobb lehet elég jó az ügyfeleinknek.
1898-ban már 40 fő dolgozott a vállalatnál, 1899-ben pedig a Laurin & Klement bemutatta munkájának legújabb gyümölcsét, a segédmotoros kerékpárt. A motorkerékpárok gyártása az elkövetkező években a vállalat alappillérévé vált, de 1905-ben a cég újabb mérföldkőhöz érkezett. A Laurin & Klement elkészítette a vállalat első autóját, a legendás Voiturette A típust. A hét lóerős kisautó az első lépés volt a Laurin & Klement sikeres vállalattá fejlődésének hosszú éveken át tartó útján.
A világháború előtti állapotok és a gazdasági válság jelentette nyomás azonban megroppantotta ezt a vállalatot is. A mélyponton, 1911-ben a pilzeni Skoda gyártól érkezett a segítség, ami akkoriban elsősorban tömegközlekedési, elektrotechnikai eszközökre, valamint fegyvergyártásra szakosodott gyárként működött és kiváló minőségű fegyverekkel látta el a Monarchia, majd később Csehszlovákia katonaságát.
Sikerének köszönhetően gyorsan gyarapodott, így egyesült a Laurin & Klement-el, ami ezáltal az akkor legnagyobb cseh vállalat részévé vált. Az egyesülést követően beszélhetünk Skoda gépjárműgyártásról melyhez Vaclav Laurin műszaki igazgatóként adta tudását. Sajnos a következő években megrendült egészségi állapota miatt fokozatosan visszavonult az aktív munkától. Laurin 1930. december 4-én, 65 éves korában hunyt el Mladá Boleslavban.
A Vaclav Laurin és Vaclav Klement által 1895-ben útnak indított autógyártó azóta nemzetközileg is sikeres nagyüzemi gyártóvá fejlődött, amely 7 modellsorozattal és közel 40 modellváltozattal van jelen a piacokon. Az 1905 óta legyártott több mint 17 millió jármű pedig egyértelműen bizonyítja a Skoda márka erejét, és csúcskategóriás változatai a mai napig méltán viselik a Laurin & Klement megjelölést.