Ezért érdemes az első tavaszi kilométereket gyakorlással tölteni, egy kis bizonytalanság, egy apró hiba és máris komoly problémák közepén találhatjuk magunkat. Azonban mielőtt nyeregbe pattannánk, szánjunk egy kis időt a felszerelés átvizsgálására.
Arról, hogy csepptöltsük az akkumulátort vagy ne, megoszlanak a vélemények, de egy biztos, a gyengélkedő darabok hajlamosak váratlanul bedobni a törülközőt, ezért ha kicsit is bizonytalanok vagyunk a teljesítőképességüket illetően, inkább szerezzünk be egy újat.
Fontos teendő folyások, szivárgások után kutatni és ellenőrizni a folyadékszinteket. Ha már az olajcsere-periódus vége felé járunk, akkor szerencsésebb friss olajjal nekifutni a szezonnak. Minden esetben figyeljünk rá, hogy milyen teljesítményszintű olaj használatát írja elő a gyártó. Trükközni vagy spórolni azért nem érdemes, mert szinte észrevétlenül nyiffanthatjuk ki az erőforrást.
Ne feledkezzünk meg a hűtőfolyadékról sem – már ha van egyáltalán a motorunkban -, ha nincs meg a szükséges mennyiség, könnyen kellemetlen perceket szerezhetünk magunknak az útszéli kavicson álldogálva. A fékek és a fékfolyadék ellenőrzésére szintén szánjunk pár percet.
A folyadék amellett, hogy elszivároghat, idővel az összenyomhatatlan tulajdonságát is elveszítheti, ezért érdemes időnként lecserélni, illetve forráspontot méretni. Esetenként a munkahengerek berozsdásodhatnak, megszorulhatnak, indulás előtt ellenőrizzük helyes működésüket.
A láncról sem szabad megfeledkezni, manapság már rengeteg jobbnál-jobb tisztító és olajozó termék kapható, a nemtörődömség ezen a téren is véget vethet az önfeledt motorozás élményének. Gyakran okoz problémát az elektromos rendszer rakoncátlankodása, oxidálódhatnak kábelek, testelések, sokszor a töltés sem tökéletes, mindez – többek között – az akku lemerüléséhez vezethet. A kisebb hibáknál egy kontaktspray segíthet, de a nagyobb problémákkal inkább forduljunk szakemberhez, olcsóbb lesz, mintha a rendőr hívná fel a figyelmünket a pislákoló lámpáinkra.
Amennyiben motorunk technikailag készen áll a rajtra, fordítsunk némi figyelmet a külsejére is. A fényezett felületeket tisztítsuk meg, ha már vesztettek eredeti fényükből, ragadjunk polírpasztát, majd ne legyünk restek waxot használni a csillogás konzerválásra.
Az olajos, zsíros lerakódásokat pillanatok alatt tüntethetjük el a megfelelő termékekkel, de manapság már nagyon jók a műanyag- és gumiápoló készítmények, illetve az ülések tisztítására és védelmére is akad külön kence. A bogáreltávolító folyadékra tavasz elején még nem lesz annyira szükségünk, mint nyáron, amikor a felkenődött tetemek után maradt foltok csúnyán megtépázhatják a szívünknek kedves összképet.
A felnitisztítót azonban már a szezonra felkészítés során is bevethetjük. A motor mellett nem árt némi figyelmet szentelni a sisakunknak. Neves gyártók rengeteg, különféle terméket fejlesztettek ki, hogy kívül-belül a legjobb formában tarthassuk a kobakvédőt, de minimum egy plexitisztítót érdemes kipróbálni, könnyebb vele az élet.
A kárpitos szakemberek sokszor mondogatják, hogy a bőrt ápolni kell, különben hamar tönkremegy és ez igaz a motoros ruházatra is. Szerencsére már minőségi bőrápoló termékekből sincs hiány, használatuk kifejezetten ajánlott, ha nem a repedezett, nyúzott Mad Max stílus elérése a cél.
Ha pedig sikerült ráncba szedni a motorunkat, a ruházatunkat és a reflexeinket, akkor már csak egy defektjavító csomagot kell beszereznünk, nehogy egy szög vagy csavar – minden segítségtől távol – kidurrantsa a felhőtlen száguldásról szövögetett álmainkat.