A 30-as években sok helyen uralkodó Art Déco irányzata számos olyan autócsoda megszületésének engedett teret, mint például a Voisin C25 Aérodyne, vagy éppen a szóban forgó 1397-ben gyártott Peugeot 402 Pourtout Cabriolet, ami talán az egyik legszebb példája a kor alkotói szabadságának.
A Marcel Pourtout tervezte különleges karosszéria a Peugeot 402-esek leghosszabb alvázát vette alapul. A fényszórókat kiemelte a hűtőmaszk fogságából, az autó lekerekített orrát meredek rácsra cserélte, a sárvédőknek pedig nagyobb hangsúlyt adott, így azok tökéletesen hirdethették az Art Déco jegyeit.
A hátsó kerekek elnyúló burkolata főúri arányokkal ruházta fel az autót, amelynél Marcel Pourtout jó érzékkel lemondott az akkor nagyon sikeresnek és divatosnak számító Eclipse tetőről, és egyszerű, feszes szabású vásznat borított a Peugeot roadster utastere fölé.
Nem tudni miért, de az autó végül nem került sorozatgyártásba, így az egyetlen létező példány nem véletlen képvisel ekkora értéket. Az sem kevésbé rejtélyes, hogy vajon miért csak a széria kisebbik, 55 lóerős motorját építették be ebbe a közúti luxusjachtba, bár az is igaz, hogy a gyönyörűség ezzel is 110 kilométer/órát meghaladó sebességre volt képes.
Érdekesség, hogy a Peugeot 402 Pourtout Cabriolet sebességváltója egy négyfokozatú Cotal egység volt, amit nem csupán automata kuplungja tett különlegessé, hanem az is, hogy külön irányváltó tartozott hozzá, így hátramenetben is négy áttétel között választhatott a vezető.