Peugeot 208 1.2 PureTech 100 Allure

Bármennyire is zsugorodik a kisautók piaca, azért a franciák még mindig bitang erősek és hisznek ebben a szegmensben. A Peugeot legendás modelleket alkotott az évtizedek során. A 205-ös sikerét meg tudta ismételni a 206-os, és az őket követő utódok sem voltak csúnyák, igaz, már nem tudták hozni azokat az eladásokat. Azt persze még nem tudni, hogy a most próbált, Peugeot 208 1.2 PureTech motorral szerelt változata fel tud-e nőni a nagy elődökhöz, de a génjei jók, van benne potenciál és alkalmas lehet meglökni a márka eladásait.

Az új Peugeot 208-as is megkapta a vadmacskák szemfogára emlékeztető függőleges LED-es menetfényt, amitől valóban vadabb, de mégis szerethető maradat a külső.

Az új Peugeot 208-as is megkapta a vadmacskák szemfogára emlékeztető függőleges LED-es menetfényt, amitől valóban vadabb, de mégis szerethető maradat a külső.

A tavaly októberi megjelenése óta az új 208-as valamely típusát ugyanis már 130.000 ügyfél rendelte meg Európában, és a pozitív tendenciának jót tehet az is, hogy márciusban megkapta az európai Év autója címet. Persze a legnagyobb csáberő a külső, és ebben bizony elég erős a kis francia. A formája merész, vad, de egyben aranyos, szerethető is. Nincs benne hiba, a részletekre is nagyon odafigyeltek, s nyomokban még egy kis retrót is tartalmaz. Találunk benne kicsit a múltból, a 70-es, 80-as évek Peugeot-iból.

A kis Peugeot is megkapta a márka legújabb stílusjegyét, a vadmacskák szemfogára emlékeztető függőleges LED-es menetfényt. Bár eleganciát nem adott a külsőhöz, szebb sem lett tőle, de vitathatatlanul különlegesebbé teszi, és talán szintén ezt a cél szolgálják a három oroszlánkarmot formázó hátsó lámpatestek, s az ezeket összekötő fekete betét is. – És akkor minderre rárak még egy lapáttal a tojássárga fényezés, amitől már az első pillantásra belehasít az agyunkba a látvány. Bármilyen szögből nézzük, nincs rossz rész rajta.

Ahogy a külső, úgy a belső dizájn is igazodik a márka mai irányvonalához. Vagyis, nem hétköznapi. A Peugeot 3008 vagy az új 508-as megoldásai a nálunk járt Peugeot 208 1.2 PureTech esetében is megtalálhatók. Nem túl költséges ötlet, mégis sokat dob a belsőn és erősíti a sportos hangulatot a műszerfalon végig futó szénszál mintázatú díszbetét, ami átnyúlik az ajtóburkolatokra, egyetlen ívet alkotva. Szintén hatásos, de már inkább elegáns elem a billenőkapcsolós középkonzol a zongoralakk panellel vegyítve.

Az anyagminőség az egyik legjobb ebben a kategóriában, közelít a kisautók prémium szintjéhez. Az új Peugeot 208-as világújdonsága viszont a 3 dimenziós digitális műszeregység a sofőr előtt. Igazi csemege ez a trükkös, formabontó megoldás, bár csak a gazdagabb felszereltségű modellekben láthatjuk. A keret, amely körbeöleli a 3D-hatású kijelzőt, oldalt lyukas. Ötletes és rafinált a monitor, hiszen a plexi mögött van egy digitális kijelző, ám a keret tetején is van egy, amely adatokat vetít a plexire, így áll össze a háromdimenziós hatás. És akkor még ott vannak a különféle nézőképek a monitoron, amik természetesen variálhatók is.

A remek külsőhöz, minőségi belső, ami már-már súrolja a kategória-prémiumot.

A remek külsőhöz, minőségi belső, ami már-már súrolja a kategória-prémiumot.

 

A Peugeot i-Cockpitját (magasra helyezett műszeregység, kisméretű kormány, érintőképernyő) a brit Top Gear magazin az elmúlt tíz év egyik legfontosabb autós újdonságának választotta. Ez az újítást valóban új korszakot nyitott az ergonómia terén a vezető szemszögéből. Persze a formabontó kis Peugeot kormánykerék már ott volt az előző 208-ban is, ám itt talán még hangsúlyosabb, igaz, ebben is kitakar kicsit a műszeregységből.

A bőr- és szövetborítású ülések kényelmesek, annak ellenére, hogy az ülőlapjuk azért lehetne hosszabb. Az ülésfűtés télen nagy kincs, de a kis Peugeot-ban csak az ülések szélét melegítik, a középső sáv valahogy kimaradt. A csomagtartó alaphelyzetben 265 literes, ami 1106 literre növelhető az ülések ledöntésével. Ez elég kevés a konkurensekhez képest, ám a franciák nem is ezzel akarnak kitűnni, biztosan nem ez lesz a döntő ok a vásárláskor. – És hát, ez nem is családi autó, ha valaki olyat keres ebben a stílusban, akkor ott az új 2008-as.

A Peugeot 208 1.2 PureTech turbós benzinese meglepően fürge, közel nem vártunk tőle ilyen dinamikát, bár mindezt a fogyasztáson is éreztük valamelyest.

A Peugeot 208 1.2 PureTech turbós benzinese meglepően fürge, közel nem vártunk tőle ilyen dinamikát, bár mindezt a fogyasztáson is éreztük valamelyest.

A Peugeot kitart amellett, hogy ne ők, hanem a vásárló döntse el, milyen motorral akarja hajtani az új 208-asát. Így van belőle benzines, dízel és tisztán elektromos is. Hogy melyik 3 hengeres motor a legjobb, azt nehéz volna meghatározni. Nálunk a Peugeot 208 1.2 PureTech turbós benzinese járt. Ez a paletta középső tagja, a 100 lóerős változat 205 Nm forgatónyomatékkal, ami az arany középút a 75 és a 130 lovas között.

Benzinesből egyébként csak 1.2 literes van, de a hétköznapokra abszolút elég ez is. Meglepően fürgén megy, nem is vártunk tőle ilyen dinamikát. Az eco gomb megnyomásával az üzemmódválasztóban csökken ugyan a lendület, ám a fogyasztás nem arányos az élményvesztéssel, inkább csak úgy érezzük, mintha nem engedtük volna ki teljesen a kéziféket.

Odabenn alig hallatszik a háromhengeres jellegzetes motorhangja, ahogy az egyéb zajok sem. Városi használatkor az 1.2 PureTech motor fogyasztás simán 7-8 liter száz kilométeren, és ez még nem is a full dugós belvárosi érték. A hatfokozatú manuális váltó egyébként kellemes, precíz szerkezet, és ez is hozzátesz valamennyit ahhoz, hogy ilyen jó legyen vezetni a 208-ast. Mert az, nemcsak a külső-belső harmóniája, hanem a közlekedés is remek vele.

Az oroszlánosok nagyon magukra találtak az elmúlt években. A népautók közül talán csak a Mazda formázta meg hasonlóan jól a maga márkaarculatát, mint most a francia cég. Nem is kérdés, hogy a Peugeot 208 1.2 PureTech teszt során próbált modell abszolút a divatra, a megjelenésre, a stílusra koncentrál, miközben persze a belsőt is próbálták a lehető legjobbá tenni. A végeredmény pedig egy nagyon finom francia divatbonbon lett a közutakra, aminek még az ára sem eltúlzott.

Peugeot 208 1.2 PureTech műszaki adatok
Motor: 1199 cm3
Teljesítmény: 102 LE, 205 Nm
Végsebesség: 188 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 10,9 s

Peugeot 208 1.2 PureTech fogyasztás: 6,6 l/100 km
Peugeot 208 ár: 3 990 000 Ft

Peugeot 208 1.2 PureTech Allure tesztautó ára: 6 920 000 Ft

Peugeot 208 1.2 PureTech vélemények
Külső: 5
Belső: 4
Ár/érték: 4

Előny/hátrány
+ Stílusos és megnyerő design, egyedi belső, 3D-s monitor, jó menetkomfort, pörgős motor
– Hátul szűkösök lábtér, kicsi csomagtér