A remake általában filmes jelző, egy régi klasszikus mozi újraforgatását jelenti – stílszerűen idevágó hazai példa a Meseautó.
Újabban az autógyárak is rákaptak valami nagyon hasonlóra és régi típusokat kezdtek el ismét gyártani, amiket aztán horror áron kínálnak. A Jaguar nyitotta a sort, mi is cikkeztünk a hajdanán félbe maradt, de az alvázszámuk alapján nyilvántartásilag létező E-Type Lightweight és XKSS sorozatok befejezéséről.
A Land Rover nemrég már tett egy próbát a klasszikus Series I terepjáró legelső generációs példányaival, mikor is felvásárolt roncsokat újítottak fel a Reborn projekt keretében. A lényeg, hogy a régi autók minden porcikáját rendbe hozták a hajdani leírásokhoz igazodva, majd a karosszériákat kizárólag korabeli színekre (jellemzően zöldekre) fényezték, így a vevők valóban úgy érezhették, mintha az ötvenes években vásároltak volna új Land Rovert.
Most szintet léptek a gyárban, ugyanis a sikerre való tekintettel a Range Rover rajongók juthatnak makulátlan példányokhoz. Az 1970-ben bemutatott modell a prémium SUV-ok elődje, komoly terepjárótudással, luxus kényelemmel, vagány megjelenéssel. 1981-ig csak háromajtós kivitelben gyártották, így a Reborn projekt számára beszerzett tíz darab 1978-as, jobbkormányos Range Rover Classic is ilyen. A recept gyakorlatilag ugyanaz, mint a Series I esetében, azaz a valóban teljesen szétszedett kocsikat hibátlan, ha szükséges, akkor eredeti gyári alkatrészekkel felújítva rakják össze.
A végeredmény tökéletes, mintha négy évtizedet forgott volna vissza az idő kereke. A hajtáslánc mind a tíz Range Rover Classic esdetében egyforma, a General Motorstól való 3,5 literes, 135 lóerős, 250 Nm forgatónyomatékú V8-as benzines, mely Buick modellekben is szolgált. A váltó négyfokozatú kézi, a központi differenciálmű zárható. Az első gyárilag újjászületett, Bahama Gold színűre festett Range Rover Classic modellt Párizsban, a Rétromobile kiállításon láthatta a közönség. A Land Rover nagyjából 50 millió forintnak megfelelő angol fontot kér a felújított veterán autók darabjáért, és ha lesz kereslet, nem zárkózik el további példányok beszerzésétől, majd felújítás utáni értékesítésüktől sem.
Az Aston Martin veterán autó klubjába tízszer ennyi, azaz 500 millió forint (!) a beugró, igaz, itt valóban újragyártott autóról van szó.
Az 1959-ben bemutatott Aston Martin DB4 a valaha gyártott egyik legszebb modell, mely közvetlenül a híres, James Bond szériás Aston Martin DB5-öt előzte meg. Soros hathengeres, karburátoros motorjával versenyautónak sem volt csapnivaló. A hatvanas évek elején az Aston Martin DB4 GT partiban volt az olasz és német riválisokkal, sőt nyolc példányt extra könnyű, alumínium felépítménnyel láttak el.
Most 25 darab Aston Martin DB4 GT gyártását tervezik, és a PP1 jelű nulladik példánynak idén nyárra kell elkészülni, hogy aztán jöhessenek szép sorjában az ügyfélautók. A tervrajzok még a régi autók eredetijei, sőt a technológia is, de tekintettel az időközben bevezetett modernebb és korszerűbb dolgokra, anyagokra, minimális módosítások lesznek majd.
A kézzel, formára kalapált karosszériában ülő pilótát FIA szabványos, de csavarral rögzített, így kivehető bukóketrec védi, biztonságosabb az üzemanyagtank, precízebb a kormányzás, hatékonyabb a tárcsás fék és jobb a felfüggesztés is. Úgy hírlik, a hosszában beépített soros hathengeres motor legalább 340 lóerőt fog teljesíteni, így a nagyon könnyű Aston Martin DB4 GT, a pályán igen gyors lehet. A gazdag, veterán autó szerelmeseknek szóló ajánlat nagyvonalú, az 1,4 millió angol fontos árban már benne van több historic versenyre történő meghívás, pályahasználat Abu Dhabiban, valamint, hogy az ügyfél ki is tudja élvezni négykerekű játékszerét, Darren Turner profi pilóta segítségével egy vezetéstechnikai képzés.