Már régen várjuk a Grandland X plug-in hybrid változatát, de végre konkrétumok is napvilágot láttak a piacra kerülésével kapcsolatban.
Az új hybrid SUV nem kevesebb mint 300 lóerős teljesítményt kapott maga alá, melyet egy 1.6-os benzines, négyhengeres 200 lovas turbós erőforrás, és két egyenként 109 lóerős villanymotor szolgáltat. Az első elektromotor villamosított nyolcfokozatú automatán keresztül hajtja az első kerekeket, a másodikat pedig differenciálmű segítségével a hátsó hídba integrálták.
A benzinmotor elsősorban közepes illetve nagyobb tempó mellett dolgozik hatékonyan, míg a villany lassúbb, értelemszerűen főleg a városi forgalomban jól kihasználható. Az Opel Grandland X Hybrid4 tisztán elektromos hatótávját 50 kilométerre ígérik.
A vezető az éppen aktuális körülményeknek és útviszonyoknak megfelelően négyféle üzemmód közül választhat az elektromos, hybrid, összkerékhajtás illetve a sport kapcsolási pontokkal. A Grandland X plug-in hybrid töltési ideje a töltőkészüléktől függően változik, így az alapkábel mellett a németek természetesen gyorstöltőket is kínálnak, melyekkel akár nem egészen két óra alatt feltölthetjük áramforrásunkat.
Az új konnektoros Opel fogyasztása (WLTP/NEFZ ciklus szerint) 2.2 literre is kihozható, míg károsanyag kibocsátása 49 g/km körül alakul. A Grandland X plug-in hybrid kiadásnak előrendeléses értékesítése már ebben a félévben megkezdődik, az első vevők pedig 2020 elején vehetik kezükbe a kulcsokat.