Az Insignia csúcsának számító GSi kiadás 260 lovas előző változata nem futhatott be hosszú utat, hiszen a folyamatosan szigorodó károsanyag-kibocsátási normák miatt viszonylag gyorsan ki kellett venni a modellkínálatból. Az idei évtől a gyár mérnökei azonban orvosolták a kialakult helyzetet, és az Opel Insignia GSi 2020-ban már egy 230 lóerős kétliteres turbómotorral lesz újra elérhető.

Az új erőforrás teljesítményét egy szintén új fejlesztésű kilencfokozatú automata váltó továbbítja a kerekek felé, amit elektrohidraulikus fékerő-rásegítő, mechatronikus FlexRide-futómű és nyomatékérzékelős Twinster összkerékhajtás egészíti ki.

Az Opel Insignia GSi 2020-ban is megkapta a márka sajátfejlesztésű AGR tanúsítványos sportülését.

Az Opel Insignia GSi 2020-ban is megkapta a márka sajátfejlesztésű AGR tanúsítványos sportülését.

 

Bár az új tervezés eredményeképpen az Opel Insignia GSi 2020-ban leadott néhány lóerőt a súlyából, de a károsanyag-kibocsátása is jelentősen, mintegy húsz százalékkal csökkent.

A most beépített kétliteres benzines aggregát egyben a márka első hengerkapcsolásos motorja is, mely alacsony terhelési szint mellett a változó vezértengely-vezérlés segítségével kiiktat két hengert, ezzel is tovább javítva az üzemanyag-fogyasztást.

Szintén a 2020-as Insignia repertoárjában érhető el először a gombnyomással aktiválható sportos hangolású 4×4-es hajtás, mely két tengelykapcsolóval helyettesíti a hátsó híd szokásos differenciálját, és gyakorlatilag bármilyen menethelyzetben tökéletesen viszi át az erőt az útra. A januárban bemutatott új Opel Insignia GSi 2020 első negyedévében lesz megrendelhető a márkakereskedésekben.