Érdekes, letisztult, mondhatnánk semmi különös. Leginkább így írható le a gyártó Honda-e néven anyakönyvezett villanyautója.

Ugyanakkor ez az egyszerű forma valahol mégis megnyerő, kellemes retro érzéseket vált ki belőlünk, akár a külső idomokat, akár a belső kialakítást vesszük górcső alá.

A Honda elektromos autójának esetében a retro dizájn igencsak 21. századi és előremutató technikát rejt maga alatt.

A Honda elektromos autójának esetében a retro dizájn igencsak 21. századi és előremutató technikát rejt maga alatt.

A látszólagos puritanizmus persze csalóka, mert a Honda elektromos autó több olyan jövőt idéző kütyüvel is fel lett vértezve, mint a kamerával helyettesített külső tükrök, vagy éppen a teljes műszerfal-szélességet beterítő kijelzők, amik aztán mindent megmutatnak nekünk. De van itt mesterséges intelligencián alapuló személyi asszisztens, és persze okostelefonhoz kapcsolódó digitális autókulcs is, hogy tényleg csak néhányat említsünk.

Induláskor a Honda elektromos autó két változatban lesz elérhető, melyek közül a gyengébbik 136, míg az erősebb és jobban felszerelt Advance kiadás 154 lóerővel kápráztat majd el bennünket. Optimális körülmények között a 33.5 kWh-s akkumulátor a Honda e hatótáv esetében 222 kilométer biztosít számunkra és villámtöltővel félóra alatt akár 80 százalékra újratölthető.

A technikát és a gazdag felszereltséget azonban meg is kell majd fizetni. A Honda e ára az alapmodellnél 11.099.000, az Advance esetében pedig 12.499.000 forintról indul, ami azért az elérhető állami támogatással sem kevés. A Volkswagen e-UP, illetve rokona, a Skoda Citigo-e iV, bár jóval butábban, de lényegesen olcsóbban kínál alternatívát a napi munkába járáshoz.