Roppant elégedettek lehettek magukkal a márka formatervezői, mert elnézve a második generációs Subaru XV tesztautónkat, az szerfelett hasonló lett az első kiadáshoz. Leginkább az benyomása az embernek, mintha csak egy komolyabb faceliftet kapott volna a kocsi.

Ám szó sincs itt ráncfelvarrásról, ez egy vadonatúj autó, csak külsőségeiben alig tér el az elődjétől. Pedig hát nem olyan briliáns a formája, mint mondjuk egy Range Rover Velaré. A Subarunál mégis úgy gondolták, kár lenne veszni hagyni eme vonalakat, elsütötték hát még egyszer. Az új Subaru XV teszt alanya sem nem légies, sem nem könnyed, inkább darabos, mint egy rinocérosz. Gyakorlatilag egy megemelt, és szürke műanyaggal feldíszített Impreza.

Az új Subaru XV teszt alanya sem nem légies, sem nem könnyed, de annál inkább hasonlít elődjéhez.

Az új Subaru XV teszt alanya sem nem légies, sem nem könnyed, de annál inkább hasonlít elődjéhez.

Persze, aki egyediségre vágyik, annak kiváló alternatíva lehet. A Subaru mindig is saját útját járta az autóiparban, és a sorba tulajdonképpen a Subaru XV 2018-as kiadása is beleillik. Divatcikk azonban biztosan nem lesz belőle, pedig a Subaru közmegítélése nagyon jó. Ez az a márka itthon, amelyet elismernek az emberek, de ha arról van szó, hogy meg is vegyék, akkor mégis visszakoznak, és egy szűk kört kivéve nem ezt választják. Az idén ebből a modellből adta el a legtöbbet az importőr, és ez így is csak néhány tucat autót jelent.

Nagy meglepetést a Subaru XV teszt alatt nálunk járt modell utastere sem okozott. Amolyan tipikusan japános, amilyet már évtizedek óta megszoktunk a konzervatív márkától, úgy látszik, konokul kitartanak a teljesen sallangmentes vezetői környezet mellett. A klasszikus, egyszerű berendezést könnyen, és hamar kiismeri az ember. Persze a hagyományos műszerek mellett azért három digitális kijelző is van a Subaru XV-ben, megtörve kicsit a retró környezetet. A két analóg óra között jelennek meg a vezetéssel kapcsolatos dolgok vagy a hifi információi. A középkonzol tetején az óra, a hőmérséklet és a klíma alatt láthatjuk az emelkedő és lejtő mértékét, valamint a hajtást is figyelhetjük.

Az első ülések kényelmesek, és hátul is jól el lehet férni, bőven mérték a lábteret, ám a plafon közel van, így a fejtérrel akadhatnak gondok. A nálunk járt csúcsváltozatban feltűnően sok volt a bőr, még a műszerfal tetejére és a kardánboksz oldalára is jutott. Tény, a Subaru XV teszt alatt ez kellemesen növelte a komfortérzetünket, no meg persze a kereskedésekben az autó árat is. A nívó, a minőség lényegesen jobb, mint a japán tömegmárkákéban, de azért nem annyira jó, mint egy Lexus, Audi vagy Mercedes esetében. Praktikus tárolóhelyekből nincs hiány, a csomagtartó jól pakolható, de 385 liter nem elég egy négyszemélyes családnak az adriai nyaraláshoz.

A nálunk járt csúcsváltozatban feltűnően sok volt a bőr, ami a Subaru XV teszt alatt kellemesen növelte komfortérzetünket, no meg persze a kereskedésekben az autó árat is.

A nálunk járt csúcsváltozatban feltűnően sok volt a bőr, ami a Subaru XV teszt alatt kellemesen növelte komfortérzetünket, no meg persze a kereskedésekben az autó árat is.

A Subaru büszkén dicsekszik a minden XV-ben széria EyeSight rendszerrel, amely 50 km/h-s sebességkülönbségig elkerüli a karambolt, és a tempomat akár állóra is fékez, majd újraindul, ha a forgalom úgy hozza. A szerkezetet a japán márka világelső vezetéstámogató technológiaként hirdeti, de azért nem példátlan berendezés ez az autóiparban, ilyesmit másoknál is kaphatunk. Ugyanakkor vitathatatlanul hasznos és biztonságos.

Az EyeSight második szempárként figyeli az autó előtti útszakaszt; a két sztereó kamera háromdimenziós, színes képeket közvetít, s kiváló képfelismerő funkciója révén a gép majdnem olyan élesen lát, mint az emberi szem. A rendszer képes precízen meghatározni a formákat, a sebességet és a távolságot, így nem csupán az autókat ismeri fel, hanem a motorokat, a kerékpárokat és a gyalogosokat is. Ha a berendezés veszélyhelyzetet észlel, figyelmezteti a vezetőt, sőt szükség esetén a fékeket is működésbe hozza.

Nagyon jó és megbízható erőforrással látták el az Subaru XV 2.0-át, csak hát az 10-11 literes fogyasztás, ma már nagyon fájdalmas tud lenni egy alapvetően családi autó esetében.

Nagyon jó és megbízható erőforrással látták el az Subaru XV 2.0-át, csak hát az 10-11 literes fogyasztás, ma már nagyon fájdalmas tud lenni egy alapvetően családi autó esetében.

A 2,0 literes boxer benzines 156 lóerőt tud, és szívómotor létére már alacsony fordulaton is van ereje, dinamikusan gyorsít. Azért csodák persze itt sincsenek, mert eszik is ez a kis különc. A városban mért Subaru XV fogyasztás 10-11 liter volt. Igaz, ennek több összetevője is van, a boxermotor, az automataváltó és az összkerékhajtás egyaránt növeli az étvágyat. Mert az el kell ismerni, és minden Subaru nagy erénye, hogy nem hal meg ha elhagyja az épített utat.

Az AWD szimmetrikus összkerékhajtás kiválóan működik, így elméletileg bármilyen útviszonyok között uralni tudja a sofőr az autót. Nemcsak a hideg, nyálkás aszfalton ad nagyobb stabilitást ez a 4×4 hajtás, hanem nyáron is jól tud jönni, és nem mellesleg könnyű terepen is jól elvan. A gödrös, saras földút sem jelentett akadályt a Subaru XV teszt során az autónak. A sofőr hibáit, vagánykodásait persze ez a rendszer sem tudja kivédeni, de normál esetben elég nagy biztonságot ad. Alapjába véve a kocsi csendes, komfortos, könnyen és kényelmesen vezethető.

A Subaru abban tér el a többiektől, hogy csak boxermotorral és alapból összkerékhajtással kínálja a modelljeit. Ez persze véleményünk szerint nem rossz, meggyőző teljesítmény, jó irányíthatóság és kiemelkedő tapadás az eredmény. Egy autónál azonban a külső is sokat számít, és ebben elég csehül áll a márka. A visszafogott, konzervatív design nem dobogtatja meg rögtön a szíveket, ráadásul nem is olcsó, egy azonos kivitelű Imprezánál 400-600 ezer forinttal drágább. A nálunk járt csúcsfelszereltségű Subaru XV ár már a 10 millió körül ugrándozik. Ha ehhez még egyet hozzáteszünk, akkor akár egy BMW X1 sDrive20i-t is vehetünk. És hát tudjuk, hogy a magyar piac erősen németautó-orientált.

Subaru XV műszaki adatok
Motor: 1995 cm3
Teljesítmény: 156 LE, 196 Nm
Végsebesség: 194 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 10,4 s

Subaru XV fogyasztás: 8,4 l/100 km
Subaru XV ár: 7 290 000 Ft

Subaru XV 2.0i Lineartronic Exclusive+Tesztautó ára: 9 690 000 Ft

Subaru XV vélemények
Külső: 3
Belső: 4
Ár/érték: 2

Előny/hátrány
+ Jó futómű és összkerékhajtás, kényelmes utastér
– Irreális ár, nagyobb gázadásra felpörgő motor