A japán kedvenc a modellfrissítéssel olyan lett, mint mikor a jóképű férfi borostát növeszt, komolyabbá, sármosabbá vált az átalakulástól. Persze nagy trükköket azért nem kellett bevetni ehhez. Az orrát kicsit szögletesebbre faragták, hangsúlyosabb a feláras LED-es menetfény, mások a lámpák, a lökhárító kisebb, a hűtőrács pedig nagyobb lett, valamint a korábban kerek ködlámpákat kockára cserélték.

A nálunk járt Nissan X-Trail 2.0 dCi teszt áldozatának kimondottan jót tett az újrafésülés, komolyabbá, sármosabbá vált az autó.

A nálunk járt Nissan X-Trail 2.0 dCi teszt áldozatának kimondottan jót tett az újrafésülés, komolyabbá, sármosabbá vált az autó.

A Nissan X-Trail 2.0 dCi teszt alanyát elnézve, kicsit talán hatásvadásszá is vált ezzel a nagy, V-alakú műanyag hűtőmaszkkal. Hátul is észrevehető a változás, de ott azért nem nyúltak hozzá annyira erőteljesen, mint elöl. Főleg a lámpák újultak meg itt is, valamint a lökhárító fekete betétjébe került krómcsík. Összességében elmondhatjuk, hogy a változtatásokkal az X-Trail még jobban hozzásimult a mai Nissanok formavilágához, és továbbra is jól látható a rokonság a kistestvérrel, a nem régen nálunk is járt Nissan Qashqai-al. Ugyanakkor az is igaz, hogy maradt az egyik legszebb, legvagányabb modell a cég kínálatában.

A tervezők állítják, javítottak az utastér minőségérzetén, de ez leginkább csak új kárpitokat és műanyagokat jelent. Mi semmi komoly javulást nem tapasztaltunk Nissan X-Trail 2.0 dCi teszt alatt nálunk járt autóban, igaz, eddig sem volt a belsővel probléma.

A japán márka világszerte legnépszerűbb típusába nagyobb, alul csapott formájú kormányt tettek, amely fűthető, újak rajta a gombok, de kisebb a középrésze, hogy jobban láthatók legyenek a sofőr előtt a műszerek. Az X-Trail is megkapta a Micrában bemutatkozott új NissanConnect érintőképernyős menürendszert. Ez persze modernebb, élesebb képet adó mint az előző volt, de még mindig nem az igazi, 2018-ban már komolyabb cuccok vannak a konkurensekben. Amúgy maga a szerkezet nem bonyolult, az okostelefon-alkalmazások logikája szerint működik.

Az viszont kiderült, a Nissan X-Trail 2.0 dCi teszt alatt, hogy jó bőrülést továbbra sem tudnak a japánok csinálni. Talán az ázsiai marhákkal van a baj, vagy a feldolgozás technikáját nem ismerik annyira, de tény, a bőrhuzatok túl sprődek, kemények. Meglehet, hogy ezáltal időtállóbbak lesznek, ám a lényeg akkor is az, hogy nem túl finomak. Persze ettől még nem kényelmetlennek, és jópofa a sínen tologatható, és állítható dőlésszögű támlával rendelkező hátsó pad is.

Kényelmes, minőségi, kiváló összeszerelés. Az viszont kiderült, a Nissan X-Trail 2.0 dCi teszt alatt, hogy jó bőrülést továbbra sem tudnak a japánok csinálni.

Kényelmes, minőségi, kiváló összeszerelés. Az viszont kiderült, a Nissan X-Trail 2.0 dCi teszt alatt, hogy jó bőrülést továbbra sem tudnak a japánok csinálni.

Megmaradt a kényelmes, tágas utastér, és a 2,7 méteres tengelytávú autóba, ha akarunk, akkor két plusz kihajtható ülést is vehetünk hátra a csomagtartóba. Nagy hely ott ugyan nem lesz, de olykor jól jöhet, és a hétszemélyes változathoz már alapáron jár a nyitható üvegtető is. A Nissan X-Trail méretek egyébként a korábbi 550 helyett már 565 literes poggyászteret biztosítanak alaphelyzetben, és jó dolog az is, hogy a hátsó sorba is rendelhetünk ülésfűtést, illetve az első pohártartó tetszés szerint fűthető vagy hűthető.

A műszaki újítások tárházát gazdagítja a valamikor ebben az évben bevezetésre kerülő, részben önvezető funkcióval is rendelkező ProPilot csomag, amely a tesztautónkban termesztésen még nem volt benne, így tesztelni sem volt alkalmunk. Ugyanakkor kaptunk bele kameraalapú gyalogosfelismerős vészféksegédet és hátsó keresztirányú forgalomfigyelőt. Sajnos a Japánban és Észak-Amerikában forgalmazott hibrid, nálunk, Európában egyelőre nem lesz kapható, pedig talán lenne rá fogadókészség.

Megmaradt a kényelmes, tágas utastér, Nissan X-Trail méretek pedig a korábbi 550 helyett már 565 literes poggyászteret biztosítanak alaphelyzetben.

Megmaradt a kényelmes, tágas utastér, Nissan X-Trail méretek pedig a korábbi 550 helyett már 565 literes poggyászteret biztosítanak alaphelyzetben.

Az Nissan X-Trail hiányosságai közé tartozott eddig, hogy csak az 1,6-os, 130 lóerős dCi motor volt hozzá választható dízelként. Ekkora testhez, tömeghez, a 4×4 hajtáshoz, a hét személyes kivitelnek meg különösen hiányzott egy komolyabb erőforrás. Nos, a 2,0 literes, 177 lóerős, 380 Nm nyomatékú, Euro 6-os Renault turbódízel már meggyőzőbb hajtómű, és megfelelőbb is ehhez a kocsihoz. Ugyanakkor az előnyei mellett komoly hátránya is van. A gyárilag megadott 5,6 literes Nissan X-Trail fogyasztás messze van a valóságtól, a realitás inkább a 8 és 9 liter között van valahol. A városi használatkor pedig könnyen meghaladhatjuk akár a 10 litert is.

Az Nissan X-Trail 2.0 dCi teszt során nálunk járt autó azon kevés városi kedvencek egyike, amelyik terepre is alkalmas. Nagy motorjával és öszkerék-hajtásával problémás földutakon is jól használható. Mi kipróbáltuk, s meglehetősen jól teljesített, ráadásul kellemes bónusz, hogy a rázós talajon is csendes marad az utastér. Persze nem nagy felelőtlenség megjósolni, hogy az új Nissan terepjáró tulajdonosok nagyobbik része sosem fog erdei-mezei földútra tévedni, kispatakon átvágni a családi kedvenccel. Pedig az All-Mode 4×4-es verzióval egész nyugodtan megtehetné. A magyar vevők többsége sokkal inkább ki fogja használni ezt a szerkezetet a téli síeléskor, vagy mert hegyen lakik, s a havas utakon jobb és könnyebb így közlekedni. Amúgy vezetni nagyon egyszerű és kellemes az Nissan X-Trail 2.0 dCi változatát, precíz a kormány, jó a sebességváltója, a futóműve nagyon kényelmes.

Nem véletlenül lett a világ és hazánk egyik legnépszerűbb sportos szabadidő-autója. Nagy előnye a vetélytársakkal szemben, hogy az ügyesebb terepesek közé tartozik. Tehát, akinek nagy, tágas, erős motorú SUV kell, olyan ami nemcsak városban használható, annak mindenképpen meg kell vizsgálnia ezt a modellváltozatot.

Nissan X-Trail 2.0 dCi műszaki adatok
Motor: 1995 cm3
Teljesítmény: 177 LE, 380 Nm
Végsebesség: 204 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 9,4 s

Nissan X-Trail 2.0 dCi fogyasztás: 8,7 l/100 km
Nissan X-Trail ár: 7 885 000 Ft

Nissan X-Trail 2.0 dCi 4×4 Tekna tesztautó ára: 12 532 409 Ft

Nissan X-Trail 2.0 dCi vélemények
Külső: 5
Belső: 4
Ár/érték: 3

Előny/hátrány
+ Férfias forma, erős dízelmotor, tologatható és fűthető 2. üléssor, jó vezethetőség és terepképesség, nagy utastér
– Nagy étvágy, gyenge felbontású navi