Bizony nem, mert jelen esetben a gyár egyik legelismertebb és legsikeresebb típusáról van szó, az 1983-as Peugeot 205-ösről, egészen pontosan annak is egy nagyon ritka kiadásáról, a Peugeot 205 T16-os változatáról.

Az utcai kivitelű Peugeot 205 T16, megjelenésében még csak-csak emlékeztetett az alapmodellre, de a műszaki kivitelezésben már az égvilágon semmi köze nem volt hozzá.

Az utcai kivitelű Peugeot 205 T16, megjelenésében még csak-csak emlékeztetett az alapmodellre, de a műszaki kivitelezésben már az égvilágon semmi köze nem volt hozzá.

Történetének kezdetén, a franciák a rally-világbajnokság legfelsőbb osztályában érdekelt Peugeot 205 háromajtós verziójára építették fel aktuális versenyautójukat, ahhoz viszont, hogy indulhassanak is, az akkori szabályzat megkövetelte egy legalább 200 darabos homologizációs széria legyártását.

Így készült el az utcai kivitelű Peugeot 205 T16, amely megjelenésében még csak-csak emlékeztetett az alapmodellre, de a műszaki kivitelezésben, és az alkalmazott technológiájában már az égvilágon semmi köze nem volt hozzá. A homologizációs követelmények miatt összkerékhajtását és 1.8-as turbómotorját (amelyet keresztben, a hátsó tengely elé építettek be) a versenyautótól örökölte, ám annak több mint 400 lovas teljesítményével ellentétben, a Peugeot 205 T16 már csak mindössze 200 lóerőre volt képes – ám egy könnyű, rövid tengelytávú utcai kisautóban ez is életveszélyesnek bizonyult.

Annak idején sem juthatott bárki emberfia hozzá, hiszen a már születésekor is ritkaságnak számító Peugeot 205 T16 a korabeli árakon is annyiba került, mint egy jobbféle Ferrari. Mi több, a jelek szerint a veterán autó gyűjtők körében az árát is legalább annyira jól tartja.

A ma már veterán autó kikiáltási ára a gyakorlatilag nem létező kínálat fényében csaknem 63 millió forint.

A ma már veterán autó kikiáltási ára a gyakorlatilag nem létező kínálat fényében csaknem 63 millió forint.

A most piacra kerülő 123-as alvázszámú ritkaságot a holland Veni Vidi Vici kínálja eladásra, amelyet még 1985 nyarán adtak át eredeti tulajdonosának a németországi Kölnben. Két évvel később Svájcba került, majd 1990-ben – ekkor már féltett gyűjtői kincsként – visszautazott Németországba, ahol 26 éven át gazdagította ugyanannak a rajongónak a gyűjteményét. 2016-ban ismét gazdát cserélt, és mivel ekkor már régóta állt, új tulajdonosa teljes körűen restauráltatta.

Itt mindenképpen meg kell említeni, hogy a Peugeot 205 T16-os esetében csak a felújítás költségek 15 ezer euróra, azaz közel 5 millió forintra rúgtak. Az eddig mindössze 11 500 kilométert futott homológ utcai versenyautó műszakilag tökéletesen üzemképes, esztétikailag pedig hibátlan állapotban várja új gazdáját.

A ritkaság esetében külön érdeklődésre számot tartó részlet, hogy az első kerekeken még a Peugeot 205 T16 eredeti, gyári gumiabroncsai találhatók. A gyönyörű, ma már veterán autó kuriózum irányára a gyakorlatilag nem létező kínálat fényében csaknem 195 ezer euró, azaz mintegy 63 millió forint. Gondolhatnánk, hogy ennyiért akár egy új McLaren 570S, Porsche 911 Turbo S vagy Ferrari Portofino is a miénk lehet – Ez így igaz, de ha a bankszámlája engedi, azokat bárki bármikor megveheti…