Peugeot 508 2.0 BlueHDi 180 S&S GT-Line
Bár még nem fogytak el teljesen a számsorok a Peugeot-nál, az 508-as már a második generációnál jár. Úgy tűnik a 8-as végű számozás megmarad a márkánál, hiszen az új kiskocsit is 208-asnak hívják majd, akár csak a megújult 108-ast, és a két népszerű crossovert, a második generációs Peugeot 3008-ast és az 5008-ast is. -És akkor most itt van az új Peugeot 508, amelynek ráadásul még az ára is 8 millió forintról indul – bár ennek valószínűleg semmi köze a Peugeot számmisztikájához.
Na de mielőtt végképp beleszédülnénk a nyolcasok keringőjébe, álljunk meg egy kicsit az új limuzin formájánál, mert bőven van mit nézni rajta. Már a kifutó modell is stílusos autó volt a maga idejében, ám a mostani simán lepipálja, főleg a nálunk járt új Peugeot 508 GT-line kivitel. A friss kiadásnak nem annyira lágyak és kecsesek a vonalai, sokkal inkább vadabb, sportosabb lett, egy igazi egyéniség. Pedig nem túl bonyolult a dizájn, sok éles és egyenes vonal, az összkép azonban mégis roppant látványos és megnyerő.
A franciák jól mérték fel, hogy a mai crossover-láz tombolása közepette valami mást kell kínálni a középkategóriás limuzinok szűkölő piacán, és ez bizony sikerült is nekik. Az új Peugeot 508-as a versenytársaknál jóval laposabb lett, amihez hozzá jön még a sportkupés forma az ablakkeret nélküli ajtókkal, illetve a hullámzó és kiszélesített hátsó sárvédővel. A végeredmény bár kicsit hajaz az Audi A5 coupé vonalaira, de nagyon meggyőző, és a kisugárzás csillagos ötös.
Egyedül talán ez a military-zöld fényezés nem passzol ehhez a kocsihoz. Ebben a színben úgy néz ki, mintha a NATO tisztiautója vagy a francia katonai rendészet szolgálati járműve volna. Ez persze igazán szubjektív dolog, amit mi sem bizonyít jobban, hogy fotózás közben egy biztonsági őr az autót látva teljesen odalett ezért a színért. Azt mondta, eszméletlen jó ezzel a fényezéssel. Ám azért elsősorban a forma, a megjelenés, a vonzerő az, ami megragadta őt is. És akkor a különleges, vadállatok szemfogára emlékeztető függőleges LED-es nappali menetfényt, vagy a hátsó lámpák fényjátékát még nem is látta. A dizájn, az egyedi részletmegoldások teszik igazi jelenséggé ezt az autót.
Az már kívülről is sejthető volt, hogy a Peugeot 508 GT-Line utastere nem egy táncparkett. A lapos, kupésított tető egyszerűen nem összeegyeztethető a szellős beltérrel, így hát be- és kiszálláskor mély fejhajtással kell adóznunk az ívelt, ereszkedő tetővonal előtt. Feszengeni persze nem kell bent, elöl és hátul is normálisan, kényelmesen el lehet üldögélni, és mindent összevetve, kaptunk egy szép, részletekkel teli, minőségi anyagokból hibátlanul összeszerelt autót. Bár még nem Volkswagen-szint, de az biztos, hogy a legjobb francia, s csak egy hajszállal van lemaradva a német konkurenstől.
A nagycsaládosoknak is kínált Peugeot 5008-ban és 3008-ban már látott finomságok, a kicsi kormány, a magasra tett, teljesen digitális, i-Cockpit műszerfal, a zongorabillentyűszerű kapcsolók, az egyedi váltókar ebben is megtalálhatóak, és aki még nem látott ilyet, az valószínűleg elalél a gyönyörtől.
A kor követelményeinek megfelelően a legtöbb funkció természetesen a központi érintőképernyőről vezérelhető. Az egyik csemege a látványos, állítható színű hangulatvilágítás, de élvezetes játék a sofőr előtti változtatható képű elektronikus képernyő is. Többféle műszerfalstílus közül választhatunk, van klasszikus körműszeres, retrós, navigáció térképes vagy akár minimalista, és ebbe a szerkezetbe rendelhető a kategóriában eddig egyedülálló, infrás éjjellátó rendszer is. A 460 ezer forintos ár nem olcsó a Night Visionért, de hasznos és biztonságosabb vezetést nyújt. Ha az út szélén gyalogol vagy biciklizik valaki, esetleg állatok mennek a sötétben, azt a gép jelzi és megmutatja a kijelzőn. Az már kevésbé jó viszont, hogy az első ülések közötti konzol alá dugták a vezeték nélküli telefontöltőt, amelyhez így csak nehezen lehet hozzáférni. A csomagtartó 487 liter alapterületű, s a nagyméretű hátsó ajtón keresztül könnyű megpakolni.
A nálunk járt új Peugeot 508 2.0 BlueHDi motorja a legerősebb dízel a kínálatban mely szépen, csöndesen, kulturáltan dolgozott végig a teszt ideje alatt. A nyolcfokozatú automatikus váltó működése finom, s ha akarjuk, a kormány mögül is váltogathatunk. A motor nemcsak csendes, hanem nyomatékos is, a 400 Nm-es erő rendesen meg tudja lendíteni az új 508-ast, de a 8,3 másodperces gyorsulás és a 235 km/órás végsebesség is elég beszédes. Karakterisztikája állítható, van eco-, normál-, komfort-, sport- vagy manuális-mód. Értelemszerűen mindegyikben másképp harap vagy gazdálkodik a hajtómű.
A jól csengő GT-Line felszereltség ugyanakkor nem a motor stílusára utal, hanem a külső megjelenésre. Sokban nem is különbözik a többi változattól, csupán több rajta a fényes fekete kiegészítő, meg talán a hátsó diffúzor imitációja ad egy kis pluszt. A Peugeot 508 2.0 BlueHDi fogyasztás nem kifejezetten alacsony, városban 8-9, országúton 6-7 liter körüli az átlag. A kocsi vezetése kényelmes, könnyű kiismerni, megszokni és megszeretni.
A franciák nagyot alkottak, az új modell szívdöglesztő, mint Alan Delon lehetett fiatal korában. Komfortban már csak egy kis lépésre van a német prémiumoktól, bár az új Peugeot 508 GT-Line ára sajnos már be is érte azokat. Persze az is igaz, hogy a józanabb felszereltségű Allure listaára azért jóval fogyaszthatóbb, mint ennek a különlegességnek. Egy biztos, az új Peugeot 508 olyan autó, amire jó ránézni minden egyes nap.
Peugeot 508 2.0 BlueHDi műszaki adatok
Motor: 1997 cm3
Teljesítmény: 177 LE, 400 Nm
Végsebesség: 235 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 8,3 s
Peugeot 508 2.0 BlueHDi fogyasztás: 7,4 l/100 km
Peugeot 508 2.0 BlueHDi ár: 8 890 000 Ft
Peugeot 508 2.0 BlueHDi 180 S&S GT-Line tesztautó ára: 15 150 000 Ft
Peugeot 508 2.0 BlueHDi vélemények
Külső: 5
Belső: 5
Ár/érték: 4
Előny/hátrány
+ Kellemes, minőségi utastér, egyedi és sportos design, jó útfekvés, keret nélküli ajtók, erős motor
– Passzentos hátsó hely, kapaszkodók hiánya